|
کدخبر: 315502

بورس امروز | پیش بینی بورس | قیمت سهام

آخر هفته سرخ برای بورس / کدام نمادها بیشترین ریزش را داشتند؟ + نقشه

در تاریخ ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲، بازار سهام با ریزش ۳۱۷۳ واحدی به پایان رسید. در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس به سطح ۲ میلیون و ۱۵۸ واحد رسید، که نشان‌دهنده ریزش قابل توجه در بازار سهام است.

اقتصاد آخر هفته سرخ برای بورس / کدام نمادها بیشترین ریزش را داشتند؟ + نقشه

در تاریخ ۲۲ آذر ماه، بازار بورس با شروعی ریزشی روبرو شد و درصد زیادی از نمادهای بورسی قیمت خود را کاهش دادند. این وضعیت باعث شد که بسیاری از نمادها رنگ قرمز را به خود بگیرند که نشانگر کاهش قیمت آنها است.

در طول روز، نزول قیمت‌ها ادامه یافت و در نیمه روز، رشد نزولی قابل توجهی رخ داد و شاخص کل به نزدیکی ۲ هزار واحد رسید. نمادهایی مانند شپنا، شتران، وبملت، کچاد، شبندر، خودرو و رانفور نقش مهمی در این رشد منفی داشتند. با این حال، کارشناسان معتقدند که بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲

نقشه-بازار-بورس

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش کاهش یافت تا با ریزش ۷ واحدی به ۷۵۲ هزار و ۱۱۱ واحدی رضایت دهد.

تابلو-معاملات-بورس

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۳ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۴,۹۷۳,۲۵۵.۱۸۲ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۵۱,۴۱۰.۸۹۵ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۴۵۸ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز انتخاب، وسپهر، خاور، کرمان، مادیرا، گلدیرا و فروژ هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۲ آذر ۱۴۰۲

عبدالناصر درخشان نماینده مجلس: هدایت منابع مالی از بخش غیرمولد به تولید از مسیر بازار سرمایه میسر خواهد شد.

سازمان خصوصی‌سازی‌ با صدور اطلاعیه‌ای جزییات واگذاری ۵۱ درصد سهام دو باشگاه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس و استقلال را اعلام کرد.

حامد حسینی، عضو هیات مدیره اتحادیه صادر کنندگان نفت، گاز و پتروشیمی: تا پایان سال حجم صادرات قیر به ۵ میلیون تن می‌رسد.

علیرضا آدمن مدیرعامل سبدگردان مفید: پوشش بیمه‌ای به مزیت‌های صندوق بازنشستگی تکمیلی اضافه خواهد شد.

علی نمکی، دبیر علمی همایش نهضت تأمین مالی شهر: در این همایش، نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس اوراق و بهادار با کمک انجمن مالی ایران به شهرداری‌ها در راستای درک و شناخت عمیق‌تر از ابزارهای تامین مالی  بازار سرمایه آموزش می‌دهند.

علی‌رغم تصویب کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ را رد کرد.

برنامه انتشار اوراق خزانه دولتی (T-bill) امارات با هدف جذب ۱/۱ میلیارد درهم، با بیش از ۶ برابر تقاضا روبرو شد.

حذف قیمت‌گذاری دستوری و رانت‌ در اولویت است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص سیاست اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها و تاثیر آن بر روند معاملات بازار سرمایه گفت: تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها یکی از ابزارهای مهم بازار برای رشد شفافیت و به تبع آن افزایش اقبال سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه تلقی می‌شود.

 محکومیت کیفری گرداننده یک کانال تلگرامی بورسی

رئیس اداره دعاوی بازار و تشکل‌های خودانتظام سازمان بورس و اوراق بهادار از محکومیت کیفری گرداننده یک کانال تلگرامی به ضبط اموال و جزای نقدی به دلیل سبدگردانی و مشاوره سرمایه‌گذاری غیرمجاز خبر داد.

ترویج ظرفیت‌های بازار سرمایه در همایش نهضت تامین مالی شهر

مدیر پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار از برگزاری دوره‌های آموزشی مختص ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تامین مالی شهر توسط اداره آموزش خبر داد.

 ابزارهای مالی جدید به سرمایه‌گذاران معرفی شود

محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی با ابزارهای مالی و یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری آشنایی کامل و درستی ندارند، بهتر است از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار و فعالان بازار سرمایه، ابزارهای  مالی جدید به سرمایه‌گذاران معرفی شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها