|
کدخبر: 315366

بورس امروز | پیش بینی بورس | قیمت سهام

بورس مقاومت جدید را می شکند؟ / پیش بینی مهم از وضعیت بازار

در معاملات روزهای گذشته، بازار سهام شاهد ضعف نمادهای شاخص‌ساز بوده است و عدم توانایی در دستیابی به سطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را نشان داده است.

اقتصاد بورس مقاومت جدید را می شکند؟ / پیش بینی مهم از وضعیت بازار

با توجه به روند بازار سهام در روز دوشنبه، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند. در روز دوشنبه، شاخص کل بازار سهام به اندازه ۱٬۴۸۶ واحد رشد کرده و شاخص کل هم‌وزن نیز به اندازه ۳٬۶۷۸ واحد افزایش یافته است. همچنین، شاخص کل فرابورس نیز ۴۲ واحد بالا رفته و شاخص هم‌وزن فرابورس افزایش ۸۸۲ واحدی را به خود اختصاص داده است. با توجه به این اطلاعات، می‌توانیم به پیش‌بینی برای روز سه‌شنبه، ۲۱ آذر، در خصوص روند بازار سهام بپردازیم.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت پاکسان (شپاکسا)، شرکت لوله و ماشین سازی ایران (فلوله) و شرکت تراکتورسازی ایران (تایرا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب)، شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) و شرکت پتروشیمی ارومیه (شاروم) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای ثفارس (شرکت عمران و توسعه فارس)، دروز (شرکت داروسازی روزدارو) و حفارس (شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بیمه دی (ودی)، شرکت عطرین نخ قم (نطرین) و شرکت کارخانجات صنعتی تبرک (تبرک) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، ۶۳ نماد صف خرید داشتند و ۳۳ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۸۸ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۱۴ درصدی به ۳۱۴ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس سه‌شنبه

معاملات دیروز بورس تهران با رشد شاخص کل آغاز شد اما در نیمه دوم شاخص ۳ هزار واحد پایین آمد. در نهایت شاخص کل بالاتر از سطح روز گذشته ایستاد. اما شاخص هم وزن صعود نیمه اول را حفظ کرد و در نهایت نرخ رشد بیشتری را ثبت کرد.

 همچنین نمادهای فارس، حکشتی و خساپا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. به علاوه دیروز ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد. ارزش معاملات خرد با افزایش ۷ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۵ هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان رسید.

بنابراین بازار نسبت به دو روز ابتدایی در وضعیت بهتری قرار داشت. اما نزول نیمه دوم معاملات برای معامله گران هشدار دهنده است.

تحلیلگران تکنیکی محدوده ۲.۱ میلیون و ۲.۲ میلیونی را کریدور فعلی نوسان شاخص می‌دانند. روند روزهای اخیر نشانی از قدرت بازار برای شکستن سطح ۲.۲ میلیونی ندارد و به نظر می‌رسد بازار برای رشد به اخبار و محرک‌های مثبتی نیاز دارد که فعلا خبری از آن نیست.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها