|
کدخبر: 314981

قیمت گوجه فرنگی | قیمت پیاز | گرانی گوجه فرنگی

پیش بینی عجیب نماینده مجلس از قیمت گوجه فرنگی! / پیاز هم سرنوشت مشابه دارد؟

نماینده‌ای از کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید نمود که نایابی برخی کالاهای کشاورزی در زمان‌های معینی از سال ناشی از نبود مدیریت کارآمد بازار و مشکلات مدیریتی است.

روح‌اله عباس‌پور، نماینده بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کمبود بازار گوجه‌فرنگی و افزایش قیمت آن اظهار داشت که تولید گوجه‌فرنگی در فصل تابستان قابل قبول بود اما بازار در فصل کاشت توانایی جذب این میزان تولید را نداشت. وی افزود که در سال جاری، قیمت‌های تابستانه گوجه‌فرنگی پایین بوده و کشاورزان سود چندانی کسب نکردند، در بهترین حالت سودآوری آنها به حداقل می‌رسید.

وی افزود: بحث دیگر اینکه دولت در کشت محصولات استراتژیک، گوجه فرنگی را لحاظ نمی کند و این محصول از آنجاییکه آب‌بر محسوب می شود دولت تاکید دارد که نباید کشت شود بنابراین بسیاری از امتیازات مثل کود به آن تعلق نمی گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع ومعادن تصریح کرد:وقتی بحث صادرات پیش می آید می گویند که نباید محصولاتی مثل خربزه هندوانه و یا گوجه فرنگی از کشور خارج شود چون این اقدام به منزله خروج آب از کشور است.

عباسپور با بیان اینکه درفصل کشت گوجه فرنگی انبارداران  توانستند این محصول را ذخیره و احتکار کنند گفت: بنظر می رسد بهترین راه این است که مردم صبر کنند تا محصول مناطق گرمسیری کشور به زودی راهی بازار شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا یک روز پیاز و روز دیگر یک محصول در بازار نایاب و یا گران می شود تصریح کرد: این امر به مدیریت وزارت جهاد کشاورزی بر می گردد ،مدیران این حوزه باید ظرفیت بازار،جمعیت و میزان مصرف بازار را در نظر بگیرد و در کشت سالانه زارعین را هدایت کند تا به تناسب نیاز کشور کشت انجام گیرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم با بیان اینکه متاسفانه تعادلی وجود ندارد گفت: این اتفاقات به عدم تنظیم گری بازار و سوء مدیریت ها باز می گردد.

 

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها