|
کدخبر: 314427 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

۹ میلیون تومان ناقابل برای خرید کفش بچه! / چرا پوشاک کودک گران است؟

با نگاهی به بازار چه در سطح شهر و چه پیج‌های فروش آنلاین، با قیمت‌های متفاوتی در زمینه خرید کفش خردسالان روبرو می‌شویم. در گزارش زیر به بررسی گران ترین‌ها و ارزان‌ترین کفش‌های موجود در بازار می‌پردازیم.

اقتصاد ۹ میلیون تومان ناقابل برای خرید کفش بچه! / چرا پوشاک کودک گران است؟

مسئله پوشاک همواره در مورد سنین پایین مخصوصا نوزادان و اطفالان دارای اهمیت ویژه بوده است و با توجه به حساسیت بالای این دوره از زندگی، خانواده‌ها اغلب نگرانی‌های خاصی در مورد خرید برای فرزندان‌شان دارند. وقتی موضوع به کفش برسد، اهمیت ماجرا رنگ دیگری به خود می‌گیرد و به جرات می‌توان گفت در هر رده سنی فرد در طول عمر، خرید کفش مناسب بسیار واجب و ضروری است. حال تصور کنید برای سنین پایین که هر روز در حال تغییر شکل و رشد هستند، کفش می‌خواهید بخرید، طبیعتا حساسیت خرید بالاتر می‌رود و با وسواس بیشتری به دنبال کفش مناسب برای فرزندتان خواهید بود.

با نگاهی به بازار چه در سطح شهر و چه پیج‌های فروش آنلاین، با قیمت‌های متفاوتی در زمینه خرید کفش خردسالان روبرو می‌شویم. قیمت‌هایی که در برخی موارد حتی تصور کردنی هم نیست و با توجه به رشد مداوم خردسال به صرفه هم نخواهد بود. اما هستند افرادی که قیمت‌های گزافی را برای خرید کفش کودک می‌پردازند. در ادامه این گزارش، گسترش نیوز به بررسی قیمت‌های مختلف کفش در حوزه کودک می‌پردازد.

کفش-نوزاد

گران‌ ترین کفش کودک در بازار چند است؟

کفش کودک علاوه بر اینکه از طرح و رنگ خاص و کودکانه‌ای برخوردار است، دارای جنس خاصی نیز است که همین ویژگی‌ها این کالا را با کفش‌های بزرگسالان متمایز کرده است. جنس رویه کفش کودکان اغلب از نوع پارچه قابل شستشو است که این ویژگی برای نوزدان و کودکان بسیار حائز اهمیت است. در تصویر زیر چند نمونه کفش کودک را می‌بینیم که قیمت باور نکردنی دارند! ۹ میلیون تومان ناقابل قیمت یک جفت از این کفش‌ها است که در مقایسه با کالاهای مشابه ایرانی قیمت بسیار گزافی را دارد.

کفش-گران-کودک

ارزان ترین کفش کودک در بازار چند است؟

اما در بازار کفش ارزان هم می‌توانید پیدا کنید که البته باید ببینید نیازهایتان را براورده می‌کند یا خیر. در تصویر زیر چند نمونه کفش کودک را می‌بینیم که قیمت آن هااغلب زیر ۵۰ هزار تومان است! شاید این قیمت را الان حتی یک دمپایی هم نداشته باشد اما باید دید چقدر از نظر کیفیت و کارایی جوابگو نیاز کودک تان است.

کفش-ارزان-کودک

حتی جوراب هم قیمت بالایی دارد!

شاید بارو نکنید اما قیمت‌های لاکچری به جوراب هم رحم نکرده است و قیمت‌های عجیبی در حوزه جوراب کودک می‌توانیم ببینیم. در تصویر زیر قیمت یک جفت جوراب کودکانه و جوراب شلواری از رنج ۱ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان تا ۷۱۴ هزار تومان قابل مشاهده است! این قیمت‌ها برای خرید جوراب حقیقتا غیر منطقی و نجومی است.

جوراب-کودکانه

اهمیت کفش از اطفال تا نوجوانان

کفش برای اطفال و نوجوانان اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از مواردی که منجر به اهمیت آن در سنین کودکی می شود، حمایت از رشد و توسعه صحیح پا است. در دوره‌های نوزادی و کودکی، استفاده از کفش‌های مناسب و سازگار با ساختار پا می‌تواند به رشد و توسعه صحیح پاها کمک کند. کفش‌هایی که به پا انعطاف و حرکت طبیعی می‌دهند و فشار ناهمگون را توزیع می‌کنند و می‌توانند از مشکلات مانند تغییر شکل پاها، پای‌تخت و مشکلات مربوط به طبقه‌بندی پاها جلوگیری کنند.

همچنین کفش مناسب در حفاظت از پا در مقابل آسیب‌ها کمک می کند.کفش‌های مناسب باعث می‌شوند پاها از آسیب‌های محیطی مانند ضربه، خار و گزندگی محافظت شوند. در دوره‌های کودکی و نوجوانی که فعالیت‌های بیشتری انجام می‌دهند، استفاده از کفش‌های مقاوم و محافظت‌کننده می‌تواند خطرات ضربه و آسیب به پا را کاهش دهد.

یکی دیگر  از موارد اهمیت کفش در سنین پایین، ارتقای راحتی و استقامت فیزیکی است. کفش‌های مناسب باعث افزایش راحتی در حرکت و فعالیت‌های روزمره می‌شوند. طراحی صحیح کفش‌ها، از جمله استفاده از پشتیبانی مناسب از کمر و پاشنه، می‌تواند به استقامت فیزیکی و حفظ تعادل در کودکان و نوجوانان کمک کند. همچنین، کفش‌های نامناسب می‌توانند تأثیر منفی بر روی قوام بدن و رفتار حرکتی کودکان و نوجوانان داشته باشند. استفاده از کفش‌های مناسب و سازگار با نیازهای فیزیولوژیک پا می‌تواند به توسعه حرکات هماهنگ و صحیح کمک کند و مشکلاتی مانند کجی را بهبود بخشد.

بنابراین، انتخاب کفش مناسب و مراقبت از سلامت پاها در دوره‌های نوزادی تا نوجوانی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر رشد و توسعه سالم بچه‌ها داشته باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها