|
کدخبر: 274490

بازار کساد این کالای مهم در آستانه آغاز سال تحصیلی

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کفش‌های دست دوز تهران، از کم رونقی بازار کفش در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: میزان افزایش قیمت در مدل‌های مختلف بازار مهرماه متفاوت است، اما در برخی کالاها نسبت به سال گذشته تا ۳۰ درصد افزایش قیمت هم مشاهده شده است.

اصناف بازار کساد این کالای مهم در آستانه آغاز سال تحصیلی

 از سال ۱۳۹۸ با شیوع ویروس کرونا در کشور، بازارهای مختلفی با کاهش تقاضا و آسیب مواجه شدند؛ از جمله می‌توان به تقاضای لوازم تحریر و اقلام مربوط به دانش‌آموزان مثل کفش و کوله پشتی اشاره کرد که به دلیل آنلاین شدن آموزش افت چشم‌گیری داشت. اما به گفته رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کفش‌های دست دوز تهران، در سال جاری با بازگشایی مدارس هم وضعیت بازار کفش تغییر چندانی نداشته است.

رسول شجری در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بازار کفش مدرسه در آستانه بازگشایی مدارس، گفت: تقاضا در بازار کفش چمشگیر نیست و مانند سال‌های قبل نبوده است. بنابراین می‌توان گفت بازار کفش مهر ماه امسال حتی مشابه سال گذشته نیست و توقع این صنف برآورده نشده است.

وی با بیان اینکه چون تولید بیش از مصرف است، در مواردی حتی تولیدکننده نمی‌تواند قیمت تمام شده را دریافت کند، تصریح کرد: با اتوجه به افزایش اجاره‌بها، هزینه دستمزد و سایر هزینه‌های تولید تولیدکنندگان مجبور به افزایش قیمت هستند.

به گفته وی میزان افزایش قیمت در مدل‌های مختلف متفاوت است، اما در برخی کالاها نسبت به سال گذشته تا ۳۰ درصد افزایش قیمت هم مشاهده شده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها