|
کدخبر: 314213

پیش بینی بورس / سهامداران بورس / ریزش بازار بورس

پیش بینی بورس امروز ۷ آذر / ۱۹۲ میلیارد تومان از بازار خارج شد!

بازار همانند روزهای گذشته در سکون و رکود گرفتار شده است. شاخص در محدوده ۲ میلیونی باقی مانده است و دامنه نوسانات روزانه آن کوتاه است.

اقتصاد پیش بینی بورس امروز ۷ آذر  /  ۱۹۲ میلیارد تومان از بازار خارج شد!

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص‌های بازار سهام تغییرات اندکی کردند. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه ۷ آذر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل هزار و ۶۴۷ واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن ۲ هزار و ۱۹۴ واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  ۹ واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش ۳ واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران (خموتور)، شرکت سالمین (غسالم) و شرکت دارویی رازک (درازک) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو)، شرکت عطرین نخ قم (نطرین) و شرکت پاکدیس (غدیس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای ولغدر (شرکت لیزینگ خودرو غدیر)، کترام (شرکت تولیدی کاشی تکسرام) و وتوس (شرکت توسعه شهری توس گستر) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت داروسازی آوه سینا (داوه)، شرکت سرمایه گذاران تدبیرگران (سدبیر) و شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، ۶۰ نماد صف خرید داشتند و ۵۷ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۱۹ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش یک  درصدی به ۲۴۸ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

معاملات دیروز بورس تهران با رشد شاخص کل آغاز شد و تا یک ساعت تداوم داشت. اما پس از آن شاخص روند نزولی پیدا کرد اما در نهایت کمی بالاتر از روز قبل ایستاد.

 نمادهای فملی، رمپنا و کگل بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

اما دیروز تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی  شد و ۱۹۲ میلیارد تومان از بازار خارج شد. نمادهای خساپا، وبملت، ثپردیس، فملی، شپنا، وسالت، ذوب، وتجارت، شستا و اخابر  بیشترین خروج سرمایه را داشتند.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد سهام افت کرد. ارزش معاملات خرد با کاهش ۷ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان رسید.

بنابراین بازار همانند روزهای گذشته در سکون و رکود گرفتار شده است. شاخص در محدوده ۲ میلیونی باقی مانده است و دامنه نوسانات روزانه آن کوتاه است. در چنین شرایطی تنها می‌توان انتظار داشت نوسان بازار کم باشد.

 

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها