|
کدخبر: 314120

تسهیلات بانکی / وام اشتغال / سربازی

اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی دولت برای جوانان / این افراد وام ۱۵۰ میلیونی می گیرند

طبق آخرین طرح ملی، سربازان ایرانی با شرکت در دوره‌های مهارت آموزی حداکثری، پس از خدمت، از وام ۱۵۰ میلیون تومانی با شرایط بازپرداخت مقرون به صرفه و تسهیلات اشتغالزا بهره‌مند می‌شوند، تا به آنها فرصتی برای رشد حرفه‌ای و ایجاد شغل خود فراهم شود.

اقتصاد اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی دولت برای جوانان / این افراد وام ۱۵۰ میلیونی می گیرند

خدمت سربازی در ایران یکی از تعهدات اجباری برای تمامی مردان بالای ۱۸ سال است. طبق قانون، این خدمات به مدت ۲ سال ارائه می شود. خدمت سربازی در ایران شامل آموزش نظامی، خدمات بهداشتی، پشتیبانی از عملیات نظامی و سایر خدمات است. در این مدت سربازان نیز با شرایط سخت و زندگی در محیط های نظامی آشنا می شوند و تجربیات ارزشمندی کسب می کنند. اما برخی از افراد به دلیل عدم تمایل به انجام خدمت سربازی یا دلایل دیگر از این تعهد معاف هستند.

با ابلاغ طرح ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از سال ۹۶ مقرر شد مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با مشارکت حداکثری نیروهای مسلح، دستگاه‌ها و نهادهای کشوری و خصوصی با شعار هر سرباز، یک مهارت، یک شغل اجرا شود.

سربازان دارای مدرک مهارتی می‌توانند پس از خدمت سربازی از وام ۱۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۴ درصدی بهره‌مند شوند.

هرسربازی هم که این دوره ها را طی کند می تواند از وام اشتغالزایی ۱۵۰ میلیون تومانی استفاده کند و برای بهره مندی از این وام و تسهیلات هم تا  ۵ سال بعد از اتمام دوره سربازی وقت دارد.

به گفته فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح از اوایل نیمه دوم سالجاری پرداخت وام به افراد دارای شرایط آغاز می شود : «امسال هم از سوی دولت ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این خصوص داریم. البته تلاش ما این است که از ظرفیت استان‌ها هم مانند سال گذشته استفاده کنیم تا این مبلغ افزایش پیدا کند. »

محمدجواد زاده‌کمند تاکید کرد: «برای سال ۱۴۰۲ نیز اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده که به زودی روند ثبت درخواست و اعطای وام‌های آغاز خواهد شد.»

البته سربازان  ماهر بعد از خدمت هم به حال خود رها نمی شوند و تا ۳ سال رصد و هداست می شوند و با حمایت از سربازان ماهر کار آفرین تلاش می شود تا زمینه جذب و بکارگیری انها در واحدهای تولیدی و صنعتی و معدنی فراهم شود. همچنین این افراد در الوویت دریافت تسهیلات اشتغالزا قرار می گیرند و می توانند با بهره وری از این وام یک فرصت شغلی خوب برای خود دست و پا کنند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها