|
کدخبر: 314116

ارز دیجیتال / رمز ارز / بیت کوین / توکن اتم

تصمیم سرنوشت‌ساز کازماس / سرنوشت ATOM چه می‌شود؟

جامعه کازماس هاب (Cosmos Hub) به پیشنهادی برای کاهش حداکثر نرخ تورم سالانه توکن بومی خود، اتم (ATOM)، از ۱۴ درصد به ۱۰ درصد رأی مثبت داد.

اقتصاد تصمیم سرنوشت‌ساز کازماس / سرنوشت ATOM چه می‌شود؟

با تصمیمی توسط هیئت حاکمیتی کازماس هاب، گرفته شده است انتظار می‌رود بازدهی سالانه استیکینگ ATOM را از حدود ۱۹ درصد به ۱۳.۴ درصد کاهش دهد.

کازماس هاب به عنوان بلاکچین مرکزی شبکه کازماس عمل می‌کند که از بلاکچین‌های متصل به یکدیگر تشکیل شده است. از طرفی، ATOM، توکن بومی این بلاکچین، برای استیکینگ، پرداخت کارمزد تراکنش‌ها و مشارکت در حاکمیت شبکه، استفاده می‌شود.

این پیشنهاد با ۴۱.۱ درصد آرای موافق و ۳۸.۵ درصد آرای مخالف به تصویب رسید، که بالاترین میزان مشارکت در اکوسیستم کازماس را رقم زد.

این پیشنهاد استدلال می‌کند که نرخ تورم بالای اتم نسبت به همتایان خود، منجر به پرداخت هزینه‌های امنیتی اضافی برای هاب شده و اعتبارسنج‌ها (Validators) حتی با یک نرخ تورم زیر ۱۰ درصد هم می‌توانند سوددهی داشته باشند.

ویلیدیتور Zero Knowledge که بیشترین آراء موافق را ثبت کرد، در یک پست در X اظهار کرد که: نرخ تورم دو رقمی برای امنیت ضروری نیست، قیمت اتم را در بلندمدت تضعیف می‌کند و استفاده از آن را در حوزه دیفای و دیگر حوزه‌های اقتصادی از بین می‌برد.

در این میان، بیشترین رای مخالف از سوی ولیدیتور AllNodes اعلام شد. این اعتبارسنج معتقد است که این تصمیم بر اعتبارسنج‌های کوچک تاثیر منفی خواهد گذاشت.

AllNodes از این تصمیم به عنوان یک «ایده ناگهانی، کوته‌بینانه و بدون تحقیق» یاد کرده که می‌تواند بر خرده‌فروشان و کسب و کارهایی که در ساخت، معامله و اعتبارسنجی اتم مشغول به کار هستند، تاثیر منفی بگذارد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها