|
کدخبر: 297398

تاثیر اختلال در خدمات وب آمازون بر ارزهای دیجیتال

روز گذشته ۱۳ ژوئن، خدمات وب آمازون (AWS) در بخش‌هایی از ایالات متحده دچار قطعی موقت شد و برای حدود ۳ ساعت از کار افتاد. بسیاری از سازمان‌های خبری اصلی، مانند آسوشیتدپرس، تحت‌تأثیر قرار گرفتند و نتوانستند مقالاتی را منتشر کنند.

اقتصاد تاثیر اختلال در خدمات وب آمازون بر ارزهای دیجیتال

لازم به ذکر است که در دنیای ارزهای دیجیتال، هزینه‌های بالا برای اجرای زیرساخت باعث می‌شود که نودها زیرساخت‌های خود را با ارائه‌دهندگان محاسبات ابری (به‌عنوان‌مثال AWS) اجرا کنند – و این موضوع، اتریوم را هم در معرض خطر قرار می‌دهد. بر اساس داده‌های پلتفرم Ethernodes، ۶۴٫۵ درصد از نودهای شبکه اتریوم از خدمات وب آمازون استفاده می‌کنند. بااین‌حال، طبق گزارش‌ها، اختلال اخیر هیچ تأثیری بر نودهای شبکه اتریوم نداشته؛ چون به نظر می‌رسد که این قطعی به ایالات متحده محدود شده است.

با این حال، به گفته ایوان ون نس (Evan Van Ness)، تحلیلگر حوزه رمزارزها، اگر این قطعی در اروپا اتفاق می‌افتاد، می‌توانست پلتفرم لیدو (Lido) را تحت‌تأثیر قرار دهد. پروتکل لیدو یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های استیکینگ اتریوم محسوب می‌شود که در حال حاضر، حدود ۷٫۱ میلیون یا ۳۵ درصد از کل عرضه این ارز دیجیتال را در اختیار دارد.

شبکه اتریوم قبلاً هم به دلیل اتکا به ارائه‌دهنده زیرساخت اینفورا (Infura) که نودهای شبکه را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها فراهم می‌کند، به دلیل متمرکز بودن مورد انتقاد قرار گرفته بود. شایان ذکر است که بسیاری از این شرکت‌ها و پلتفرم استیکینگ لیدو، به شدت به خدمات وب آمازون برای خدمات میزبانی ابری متکی هستند.

بیش از سه ساعت پس از ایجاد اختلال در خدمات وب آمازون، این شرکت گزارش داد که «مشکل حل شده است و همه خدمات AWS به طور عادی کار می‌کنند.»

بر اساس داده‌های منتشرشده توسط پلتفرم Kinsta، خدمات وب آمازون با ۳۴ درصد، سهم غالب را در میان ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی ابری دارد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها