|
کدخبر: 314043

ارز دیجیتال/رمز ارز/بیت کوین/استخراج رمزارز

استخراج بیت کوین زیر ساختمان یک نهاد دولتی!

فردی در لهستان، بدون اطلاع دادن به نهاد دولتی این کشور، زیر ساختمانش مزرعه‌ی بیت کوین راه‌اندازی کرد.

اقتصاد استخراج بیت کوین زیر ساختمان یک نهاد دولتی!

به گزارش شبکه‌ی TVN۲۴ لهستان، در ماه آگوست (مرداد و شهریور) یک مزرعه‌ی استخراج بیت کوین توسط کارگر تعمیرکار زیر ساختمان دیوان عالی ورشو کشف شد. این کشف مهم باعث شد که تحقیقاتی جدی به راه انداخته شود.

طبق تحقیقات صورت‌گرفته، مشخص شد که پرمصرف‌ترین کامپیوتر‌های این مزرعه داخل کانال‌های تهویه‌ی هوا پنهان شده بودند. مزرعه‌ی مورد بحث ماهانه چندین هزار زلوتی (واحد پول لهستان) برق از دادگاه به سرقت می‌برده است.

در ارتباط با این اتفاق، دو راننده‌ی بیل مکانیکی و پیمانکار‌هایی که موظف به سرویس کف ساختمان دادگاه بودند، به دلیل اینکه گمان می‌شد در این قضیه دست دارند، از کار خود اخراج شدند.

یکی از قاضیان دادگاه کشف مزرعه‌ی استخراج رمزارز را تأیید کرده، اما مدعی شده است که هیچ دلیل و مدرکی دال بر اینکه اطلاعات موجود در دادگاه توسط مزرعه‌ی مورد بحث به خطر افتاده یا نقض شده باشند وجود ندارد.

این نوع از خرابکاری مورد نادری نیست و در سرتاسر جهان چنین اتفاقاتی گزارش شده‌اند. دلیل این اتفاقات به برخی از استخراج‌کنندگان رمزارز برمی‌گردد، زیرا آن‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود برق مکان‌های مختلفی را به سرقت می‌برند.

در اوایل سال جاری نیز چنین اتفاقی در یکی از تأسیسات دولتی مالزی رخ داد و برق آن توسط چنین افرادی مورد سرقت قرار می‌گرفت. خسارت ناشی از این سرقت چیزی حدود ۶۵۰۰ دلار در ماه گزارش شده است.

اتفاق مشابهی نیز حدود دو سال پیش در خود لهستان رخ داده بود. در این اتفاق یک استخراج‌کننده‌ی رمزارز نیروی مورد نیاز تجهیزات خود را از مقر پلیس ورشو تامین می‌کرد. هدف این استخراج‌کننده نیز تنها صرفه‌جویی در هزینه‌های خود بوده و هیچ‌یک از قوانین اداره پلیس ورشو را نقض نکرده است.

هرچند که به نظر می‌رسد سود چنین کاری بسیار زیاد باشد، اما چنین عملی فقط از برخی افراد رخ می‌دهد؛ زیرا سرقت نیرو از سازمان‌های دولتی جرایم قابل توجهی را با به‌همراه دارد.

تاکنون اطلاعات دقیقی از کسی که برق دادگاه را به سرقت می‌برد از سوی هیچ نهادی در دسترس قرار نگرفته است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها