|
کدخبر: 269485

تعمیرات کنترل برد و هش­برد ماینر

ماینرهایی که انتخاب میکنید به دلیل فعالیت مستمر نیاز به تعمیرات در بازه های زمانی مشخصی دارند. در حوزه تعمیرات ماینر، تعمیر هشبرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

همزمان با رشد بلاکچین و همه گیر شدن ماینینگ، می‌توان گفت که استفاده از کامپیوتر و پردازنده‌های گرافیکی دیگر به صرفه نیستند. چرا که با بالا رفتن ارزش دارایی‌های دیجیتال و تمایل گسترده به مشارکت در این حوزه، سختی شبکه برای ماین کردن ارزها نیز بالا رفته است. بنابراین برای اینکه بتوانیم در این رقابت سخت شرکت کنیم نیاز به پردازنده‌های قوی داریم تا شانس دریافت پاداش خود را بالا ببریم.

تعمیرات-ماینر

امروزه کمپانی‌های بزرگ ساخت تجهیزات ماینینگ، دستگاه‌های اسیک ماینر را با توجه به نیاز روز بازار و توان پردازشی بالاتری تولید می‌کنند تا دارندگان این دستگاه‌ها بتوانند در این رقابت پیچیده، شانس دریافت پاداش بیشتری پیدا کنند. اما دستگاه ماینر اسیک چیست؟

دستگاه ماینر اسیک (Asic Miner)

همانطور که می‌دانید، دستگاه ماینر اسیک سخت افزاری است که از قطعات گوناگونی تشکیل شده و هر کدام از این قطعات مسئولیت مخصوصی را بر عهده دارند. ماینر از قطعات : هشبرد، کنترل برد، پاور یا همان منبع تغذیه و فن‌های خنک کننده تشکیل شده است. در این نوشتار می‌خواهیم درباره کنترل برد و هشبرد ماینر صحبت کنیم.

هشبردها بخشی از ساختار داخلی یک ماینر هستند. اگر بخواهیم کارکرد هشبرد را به زبان ساده توضیح دهیم، می‌توان این قطعه را با CPU در کامپیوتر مقایسه کرد. کار هشبرد این است که معادلات ریاضی را در کمترین زمان ممکن حل کند. در هر دستگاه ماینر تعداد مشخصی هشبرد وجود دارد. برای مثال دستگاه S19 Pro از برند Antminer دارای 3 هشبرد است. درست است که این دستگاه با دو و حتی یک هشبرد هم می‌تواند به عملیات ماینینگ بپردازد، اما هرچه تعداد هشبردها ناقص تر باشد توان پردازشی دستگاه ماینر پایین تر بوده و در نتیجه دستگاه سودآوری کمتری خواهد داشت.

نگهداری از ماینر برای داشتن عملکرد بهتر و سودآوری بیشتر اهمیت بسیاری دارد. هشبردها به دلیل انجام عملیات پیچیده ریاضی و کارکرد بالا حرارت بسیار زیادی تولید می‌کنند. اگر این حرارت به درستی کنترل نشود، هشبرد آسیب جدی دیده و عملیات ماینینگ متوقف می‌شود. سوالی که پیش می‌آید این است که هشبردها چطور و چه مشکلاتی می‌توانند داشته باشند؟

مشکلات هشبرد دستگاه ماینر :

قدرت یک دستگاه ماینر به میزان هش آن دستگاه بستگی دارد؛ از این رو در تعیمرات ماینر این قطعه گرانترین قطعه می باشد. به عبارت دیگر هشبرد ها بازوی اجرایی ماینر ها هستند. هشبردها می‌توانند به دلایل گوناگونی دچار اشکال در عملکرد شوند. از جمله این عوامل می‌توان به عدم سرویس دوره ای دستگاه ها اشاره کرد. در صورت نیاز به جزئیات دقیق تر در مورد خرابی قطعات ماینر و روش های تعمیر هشبرد و کنترل برد، می توانید مقاله مربوطه را مطالعه نمایید. در هنگام خرید دستگاه ماینر، علاوه بر اینکه باید به کیفیت دستگاه انتخابی توجه ویژه داشت، حتما به یاد داشته باشید که زیرساخت لازم برای نگهداری از دستگاه ماینر را فراهم کنید. استفاده از برق بدون نوسان، تامین تجهیزات خنک کننده و محیط مناسب ماینینگ ملزوماتی است که از خرابی زود هنگام و بیش از حد دستگاه ماینر جلوگیری می‌کند.

اگر با موارد زیر مواجه شدید باید بدانید که هشبرد دستگاه ماینر خراب شده و نیاز به تعمیرات سخت افزاری و یا نرم افزاری دارد.

  • عدم شناسایی یک یا تمام هشبردها
  • شناسایی کامل چیپ‌های هشبرد
  • افت هش ریت
  • کوچک بودن عدد چیپ یا نشان ندادن عدد مورد نظر
  • نمایش فرکانس پایین

تعمیر هشبرد دستگاه ماینر :

اولین گام برای تعمیرات هشبرد، شناسایی و عیب یابی مشکل هشبرد است. برای برطرف کردن مشکلات هشبرد و تعمیر این قطعه، مانند هر قطعه‌ی الکترونیک دیگری نیاز به ابزارهای بخصوص و دانش اولیه‌ی الکترونیک خواهیم داشت. اما انجام برخی از تعمیرات نرم افزاری کار پیچیده ای نیست و می‌توانیم خودمان این اصلاحات را بر روی تجهیزات ماینینگ خود اعمال کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم تعمیرات سخت افزاری هشبردهایتان را به تعمیرگاه معتبر بسپارید. کوچکترین اشتباه در روند تعمیرات این قطعات می‌تواند منجر به از کار افتادگی هشبرد شود و شما را مجبور به خرید و جایگزینی این قطعه کند.

مشکلات کنترل برد و چگونگی رفع آن‌ها:

کنترل برد ماینر عموما با مشکلات نرم افزاری مواجه می‌شود. مشکلات نرم افزاری این قطعه به راحتی قابل حل است و تعمیرگاه‌های مجاز و معتبر در این موارد می‌توانند مشکل کنترل برد شما را برطرف کنند. همچنین با کمی مطالعه و داشتن فایل‌های لازم، شما می توانید مشکلات نرم افزاری کنترل برد ماینر را خودتان برطرف کنید.

تعمیرات-ماینر2

از ایرادات رایج در کنترل بردها می‌توان به خرابی سخت افزاری این قطعه اشاره کرد. کنترل برد ماینر یک پردازنده‌ی اصلی به نام Zynq دارد که عموم خرابی سخت افزاری کنترل بردها مربوط به سوختن این پردازنده است. برای رفع این مشکل نیاز است تا کنترل برد ماینر خود را به مرکز تعمیرات مجاز و معتبر بسپارید.

در بسیاری از موارد خرابی کنترل برد، هزینه‌ی تعمیر این قطعه برابر و یا بیشتر از هزینه خرید و جایگزینی آن خواهد شد. به همین دلیل معمولا توصیه می‌شود در صورت خرابی سخت افزاری کنترل برد ماینر آن را جایگزین کنید. اما در همین مورد نیز با مراجعه به تعمیرگاه دارای مجوزهای قانونی، شما می‌توانید این قطعه از ماینر خود را تعمیر کنید.

کلام آخر :

نکته‌ی مهم در ماینینگ، چگونگی نگهداری از دستگاه‌هاست. دستگاه‌های ماینر به دلیل حساسیت به عوامل گوناگون مانند نوسان برق، گرد و خاک، گرما یا رطوبت، در معرض خرابی زودرس قرار می‌گیرند. بنابراین توصیه‌ی ما این است که تهیه شرایط مناسب و زیرساخت لازم را جدی گرفته و سرویس دوره ای دستگاه ماینر خود را از یاد نبرید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها