|
کدخبر: 301020

بلاک ۸۰۰ هزارم بیت کوین استخراج شد!

امروز، بیت کوین با استخراج۸۰۰ هزارمین بلاک شبکه خود، یک نقطه عطف بزرگ را در تاریخ خود جشن گرفت. در همین راستا، یکی از تحلیلگران شرکت گلس‌نود (Glassnode) با نام مستعار چک‌میت (Checkmate)، برخی از آمارهای جالب در مورد پیشرفت شبکه بیت‌ کوین تا به امروز را در توییتر به اشتراک گذاشت.

اقتصاد  بلاک ۸۰۰ هزارم بیت کوین استخراج شد!

بر اساس تجزیه و تحلیل چک‌میت، در مجموع ۱۹٫۴۳۷ میلیون بیت کوین تا بلاک ۸۰۰ هزارم تولید شده و ماینرها، ۲۶۷٫۷۰۰ بیت کوین به عنوان کارمزد دریافت کرده‌اند. درآمد کل ماینرها به ۵۲٫۵۹۳ میلیارد دلار می‌رسد که اکثریت آن (۹۴٫۵ درصد) از یارانه بلاک (block subsidies) و بخش کوچکتر آن (۵٫۵ درصد) از کارمزدها بوده است.

طبق گزارش‌ها، از ۱۹٫۴ میلیون بیت کوین استخراج‌شده، تقریباً ۷٫۵ درصد از زمان اولین قیمت مبادله‌شده در ژوئیه سال ۲۰۱۰ خرج نشده که نشان می‌دهد ممکن است این کوین‌ها برای همیشه توسط ماینرهای اولیه گم شده باشند.

علاوه بر این، ۷۴٫۶ درصد بیت کوین‌ها توسط دارندگان بلندمدت و خارج از صرافی‌ها نگهداری می‌شود، که نشان‌دهنده تعهد بخش قابل‌توجهی از پایگاه کاربری بیت کوین به آن است. تنها ۲٫۶۸ میلیون بیت کوین توسط دارندگان کوتاه‌مدت نگهداری می‌شود و ۲٫۲۵ میلیون بیت کوین در صرافی‌ها قرار دارد.

در یادداشت دیگری، جو کنسورتی (Joe Consorti)، تحلیلگر بازار، هم نظرات خود را در مورد این نقطه عطف مهم ارائه کرد. کنسرسی خاطرنشان کرد که با استخراج بلاک ۸۰۰ هزارم، تنها ۴۰ هزار بلاک دیگر (حدود ۹ ماه) به هاوینگ چهارم بیت کوین باقی مانده است.

دستاوردهای بیت کوین در ۱۴٫۵ سال گذشته بسیار قابل‌توجه است. با ۸۶۷ میلیون تراکنش تاییدشده، به طور متوسط ۱،۰۸۴ تراکنش در هر بلاک، و همه این داده‌ها در یک بلاکچین ۴۹۷ گیگابایتی، بیت کوین انعطاف‌پذیری و ارزش خود را به عنوان ارز دیجیتال پیشگام ثابت کرده است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها