|
کدخبر: 313307

واردات کالا/ سخنگوی کمیسیون فرهنگی/ اسرائیل

عاقبت واردکنندگان کالا از اسرائیل

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: خطر رژیم اسرائیل به قدر جدی است که امروز جهان دارد وحشی‌گری آن را مشاهده می‌کند. ملت‌های مسلمان باید بدانند اگر وحشی‌گری این رژیم متوقف نشود، دامن‌گیر آن‌ها هم خواهد بود.

اقتصاد عاقبت واردکنندگان کالا از اسرائیل

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی درباره نگاه مجلس به ممنوعیت ورود کالاهای اسرائیل توسط ایران، به دیده‌بان ایران گفت: باید مانع ورود کالای شرکت هایی که از اسرائیل حمایت می کنند شد. همچنین وزارت صمت باید شرکت هایی که سرمایه اسرائیلی دارند را شناسایی و ورود آنها را به طور کامل به کشور ممنوع کند. تاکید مجلس و دیگر قوا این است که باید با وارد کنندگانی که محصولات شرکت ها و موسسات که از اسرائیل حمایت کرده اند هم برخورد شود. انتظار داریم قوه قضاییه با وارد کنندگان کالاهای شرکت های حامی اسرائیل برخورد قضایی کند. باید با حامیان فرهنگی اسرائیل و فیلمسازانی هم که با این رژیم همسو بوده اند هم برخورد شود.

جنگ میان اسرائیل و غزه همچنان ادامه دار است. در تازه‌ترین تحولات سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که به عملیات در نوار غزه ادامه داده و «هر آنچه ممکن است را برای بازگرداندن اسرا نزد حماس انجام خواهیم داد».

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره  برنامه مجلس برای ممنوعیت ورود کالاهای اسرائیلی وکالاهایی که حامی و سرمایه گذار اسرائیلی دارند گفت: «خطر رژیم اسرائیل به قدر جدی است که امروز جهان دارد وحشی‌گری آن را مشاهده می‌کند. ملت‌های مسلمان باید بدانند اگر وحشی‌گری این رژیم متوقف نشود، دامن‌گیر آن‌ها هم خواهد بود. بنابراین اینکه رهبری فرمودند که ملت‌ها بدانند اگر اسرائیل را تحریم نکنند و به سمت ممنوعیت استفاده از کالاهای اسرائیل حرکت نکنند، خطر دامن آن‌ها را خواهد گرفت، مسئله بسیار جدی است.»

وی ضمن تاکید براینکه امروز همه ملت‌ها باید یکپارچه پای تحریم اسرائیل بیایند، افزود: «کشورهای دارای نفت باید جریان اقتصادی اسرائیل را باید به شدت تحریم کنند. ما فکر می‌کنیم که خطر اسرائیل به قدری جدی است که اگر ملت‌های مسلمان به وظیفه شان عمل نکنند، در آینده وحشی‌گری رژیم دامن آن‌ها را خواهد گرفت. بنابراین نگاه راهبردی رهبری در تحریم اسرائیل مانند نگاه راهبردی حضرت امام که فرمود این رژیم غده سرطانی است، یک نگاه دقیق و مبتنی بر واقعیات عینی است.»

باید با وارد کنندگان کالاهای شرکت های حامی اسرائیل برخورد قضایی شود

 سخنگوی کمیسیون فرهنگی درباره ممنوعیت ورود کالاهای اسرائیل، به دیده‌بان ایران گفت: باید مانع  ورود کالای شرکت هایی که از اسرائیل حمایت می کنند شد. همچنین وزارت صمت باید شرکت هایی که سرمایه اسرائیلی دارند را شناسایی و ورود آنها را به طور کامل به کشور ممنوع کند. تاکید مجلس و دیگر قوا این است که  باید با وارد کنندگانی که محصولات  شرکت ها و موسسات که از اسرائیل حمایت کرده اند هم برخورد شود. انتظار داریم قوه قضاییه  با وارد کنندگان کالاهای شرکت های حامی اسرائیل برخورد قضایی کند. باید با حامیان فرهنگی اسرائیل و فیلمسازانی هم که با این رژیم همسو بوده اند هم برخورد شود.

راستینه خاطرنشان کرد: برخی شرکت ها اسرائیلی نیستند ولی حامی اسرائیل محسوب می شوند، دولت باید مشخص کند محصولاتی مانند کوکاکولا، نستله که به بحث آنها مطرح شده، چه وابستگی به اسرائیل دارند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: «کشتار اسرائیل در غزه نشان می‌دهد که این رژیم به هیچ مرز حقوق بین‌المللی پایبنید نیست. لذا بهتر است ملت‌ها بدانند با یک رژیم وحشی و طغیانگری که هیچ مرزی را به رسمیت نمی‌شناسد، رو به رو هستند. بنابراین بهتر است با تحریم جلوی آن را بگیرند.»

راستینه در پاسخ به اینکه چرا باوجود اینکه حتی در غرب هم تظاهرات گسترده‌ای علیه اسرائیل کل گرفت اما در ایران شاهد چنین امری نبودیم، گفت: «ملت ایران نماد مبارزه با رژیم اسرائیل است. ما در تمام تجمعات و راهپیمایی‌هایمان مبارزه با اسرائیل را فریاد می‌زنیم. بله، یک کشوری چون نماد نیست باید راهپیمایی برگزار کند اما ملتی مثل ایران که فلسفه وجودی‌اش مبارزه با ظلم و یاری به مظلوم است، خود نماد مبارزه با اسرائیل است.»

منبع: دیده بان ایران
  • ناشناس ارسالی در


    راه نجات دنیا از جنگ و ویرانگری وجود داره اما نیاز به همکاری رسانه ها ب رای افشای یک دروغ داره که این دروغ خود را در لباس حقیقت در باورها قرار داده است . و اگر رسانه ها با یک سمفونی و هم آوا یی این دروغ را افشا کنند جنگها سریعا خات مه خواهد یافت.

    این را جدی گفته ام . با افشای این دروغ جنگها خاتمه خواهد یافت.

    اما مشکل اصل ی اینجاست که اکثر رسانه ها بی میل یا نات وان در ورود به میدان مبارزه برای افشای ا ین دروغ هستند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها