|
کدخبر: 312627

ارز دیجیتال/رمز ارز/بیت کوین/خالق ترون

حمله هکرها به ترون / چه میزان ارز دیجیتال به سرقت رفت؟

روز جمعه ۱۰ نوامبر، شرکت امنیت بلاکچین پک‌شیلد (PeckShield) گزارش داد که صرافی پولونیکس (Poloniex) هک شده و پس از سرقت بیش از ۱۰۰ میلیون دلار دارایی رمزارزی توسط مهاجم، این صرافی اکنون تنها کمی بیش از ۴ میلیون دلار دارایی دارد.

اقتصاد حمله هکرها به ترون / چه میزان ارز دیجیتال به سرقت رفت؟

طبق گزارش‌ها، طی این هک، در مجموع ۳۵۷ تراکنش غیرقانونی با دارایی‌هایی مانند تتر (USDT)، بیت کوین (BTC)، یواس‌دی کوین (USDC)، اتریوم (ETH)، فلوکی (FLOKI) و غیره، انجام شده و این وجوه از کیف پول گرم پولونیکس خارج شده‌اند. این صرافی بلافاصله کیف پول خود را غیرفعال کرد تا از ضرر بیشتر جلوگیری کند.

پولونیکس یک صرافی رمزارزی متمرکز است که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد. در همان سال، این صرافی ۱۲٫۳ درصد از وجوه بیت کوینی خود را در یک حمله هکری از دست داد. جاستین سان، بنیانگذار ترون، این صرافی را در سال ۲۰۱۹ خریداری کرد.

انتشار خبر هک دوباره پولونیکس، جامعه کریپتو را در شوک فرو برده، اما سان اعلام کرده که اقدامات مختلفی برای مدیریت این وضعیت در حال انجام است و زیان‌ها قابل مدیریت هستند. سان در توییت اخیر خود به مشتریان اطلاع داده که تیم پولونیکس با موفقیت بخشی از دارایی‌های مرتبط با آدرس‌ها هکر را شناسایی و مسدود کرده است. در ضمن، سان اعلام کرده که قابلیت واریز و برداشت در روزهای آینده فعال خواهد شد. او همچنین تاکید کرده که سیستم‌های پولونیکس بازسازی شده‌اند.

سان همچنین به کاربران اطمینان داده که ضررهای تمام کیف پول‌های آسیب‌دیده پس از تکمیل بررسی‌ها، جبران خواهد شد. علاوه بر این، او اظهار داشته که آنها در حال کار با سایر صرافی‌های رمزارزی برای بازیابی وجوه هستند. در این میان، چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس با پولونیکس ابراز همدردی کرده و گفته که امیدوار است این حمله خسارات زیادی به همراه نداشته باشد. او همچنین اعلام کرده که اگر هکر سعی کند بخشی از وجوه را از طریق بایننس انتقال دهد، آماده کمک به پولونیکس است.

تیم پولونیکس علاوه بر تلاش‌های تحقیقاتی خود، این پیشنهاد را هم برای هکر مطرح کرده که در صورت بازگرداندن وجوه ظرف هفت روز، پاداش ۵ درصدی به او خواهد داد.

در همین حال، بسیاری از اعضای جامعه کریپتو، سان را به دلیل تلاش برای پنهان کردن داده‌های واقعی این حادثه، سرزنش می‌کنند. برخی از گزارش‌ها حاکی از آنند که ارزش دارایی‌های سرقتی حدود ۱۲۶ میلیون دلار است.

چه کسی پشت این حمله است؟

به گفته برخی از کارشناسان، با توجه به ماهیت حمله که احتمالاً نقض کلید خصوصی است، این احتمال وجود دارد که گروه هکری لازاروس کره شمالی، مسئول این حمله باشد؛ چون این گروه قبلاً هم در حملات پیشرفته مشابه و سرقت مقادیر قابل‌توجهی ارز دیجیتال در ماه‌های اخیر نقش داشته است.

در همین حال، داده‌های پلتفرم Scopescan نشان می‌دهند که هکر تاکنون با بخشی از وجوه سرقتی، در مجموع ۲۰۶ میلیون ترون (TRX) به ارزش تقریبی ۲۲٫۸ میلیون دلار، خریداری کرده است. این موضوع باعث افزایش بیش از ۱۴ درصدی قیمت TRX در ۲۴ ساعت گذشته شده است.

این موضوع همچنین باعث تعجب جامعه کریپتو شده و آنها این سوال را مطرح می‌کنند که «چرا هکر از آن پول برای پامپ TRX استفاده کرده است؟»

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها