|
کدخبر: 312145

کان ماین / خانه معدن / صنعت و معدن

برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند کان ماین قدرت‌نمایی در صنعت است/ کان‌ماین راهی برای افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه معدن

بهرامن گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی نظیر کان مین قدرت‌نمایی در صنعت است چرا که اولا خدمات ارائه می‌دهند ثانیاً در شرایطی که خودمان می‌توانیم گام مثبتی به سمت اقتصاد برداریم، موفق خواهیم شد.

اقتصاد برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند کان ماین قدرت‌نمایی در صنعت است/ کان‌ماین راهی برای افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه معدن

کان‌ماین مهمترین رویداد حوزه معدن و صنایع معدنی کشور محسوب می‌شود که آغاز آن با شرکت آلمانی و گروه متخصص آلمانی کلید خورد. دوره‌های رویداد کان‌ماین در سال‌های گذشته به صورت کنسرسیومی و با حضور کشورهای خارجی و ایرانی برگزار می‌شد.

کان‌ماین در رده نمایشگاه‌هایی قرار دارد که قبل از تحریم‌ها، از طرف شرکت‌های آسیایی، اروپایی و آمریکایی مورد استقبال قرار می‌گرفت اما با شروع تحریم‌ها و آغاز پاندمی کرونا مدتی این نمایشگاه برگزار نشد.

با این وجود رویداد کان‌ماین در ۵ پنل تخصصی سال جاری در روزهای ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است. محمدرضا بهرامن، رییس خانه معدن ایران در دومین روز از برگزاری نمایشگاه کان ماین گفت: در انتهای لاین ۹ نمایشگاه کان ماین شرکتی وجود دارد که ماشین‌آلات خود را در آنجا به نمایش گذاشت. ماشین‌آلات با سفارش این شرکت ساخته شدند. در نمایشگاه معدن نگاه‌ها به روز می‌شوند و به این ترتیب نیست که شوآف شود. در نمایشگاه معدن صرفاً نگاه اقتصادی به صنعت نمایشگاهی وجود ندارد بلکه به دلیل اینکه سیاست خانه معدن مبتنی بر به‌روز کردن مخاطبین است، بر همین اساس کیفیت در صنعت نمایشگاهی ملاک عمل است که براساس آن بتوانیم مخاطبان تخصصی خود را از اتفاقی که در بخش معدن افتاده، به‌روزرسانی کنیم.

او افزود: در ۱۰ سال قبل ما شاهد قرار گرفتن خدمات در کنار معدن نبودیم اما امروز شاهد حضور خدمات در کنار بخش معدن هستیم، به این معنی که صنعت و معدن در کنار هم را لمس می‌کنیم. علاوه بر این نسبت به ۲سال قبل تقاضا افزایش پیدا کرده است. در مجموع برگزاری این قبیل نمایشگاه‌های تخصصی کار بسیار سختی است اما مخاطبین راضی‌تر هستند به دلیل اینکه می‌توانند به برنامه‌های خود که در راستای توسعه انجام دادند، زودتر دست پیدا کنند.

بهرامن با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه کان مین تصریح کرد: لذا برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی نظیر کان مین قدرت‌نمایی در صنعت است چرا که اولا خدمات ارائه می‌دهند ثانیاً در شرایطی که خودمان می‌توانیم گام مثبتی به سمت اقتصاد برداریم، موفق خواهیم شد. برای نمونه گفته می‌شود که می‌توانیم رشد ۱۳ درصدی داشته باشیم اما باید این را در نظر گرفت که چه اقدامی برای دست پیدا کردن به این رشد، انجام داد. یک مورد آن این است که متولی را قوی کن و متولی هم می‌تواند در کنار ما باشد.

رییس خانه معدن ایران همچنین اظهار کرد: امروز صحبتی از اصلاح قانون به میان آورده نمی‌شود چرا که قانون واحد ایرادی ندارد ولی از فضاسازی قانون برای استفاده از سرمایه‌گذاران در بخش معدن مهیا کنیم، امنیت سرمایه‌گذاری ارتقاء پیدا کند که سرمایه‌گذار با خیال راحت سرمایه خود را وارد این بخش کند.

در بخش معدن پتانسیل بسیار بالایی وجود دارد

همچنین صالح سپاسدار، مسئول برگزاری نمایشگاه در ادامه تصریح کرد:  وسعت نمایشگاه روز به روز بیشتر می‌شود و این نشانه خوبی است که وارد بخش معدن شدیم و اهمیت سرمایه‌گذاری در معدن را بیشتر درک کردیم. ما در بخش ماشین‌آلات کشاورزی به دلیل کمبودهایی که داریم نمی‌توانیم رشد چندانی داشته باشیم اما در بخش معدن پتانسیل بسیار بالایی وجود دارد و امیدوارم این تب معدن که برای سرمایه‌گذاران ایجاد شده، بتواند به شفاف‌سازی و سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه کمک کند.

علاوه بر این طاهری خاطرنشان کرد: واردات ماشین‌آلات کار سختی شده که ۶۰ شرکت از کشورهایی نظیر بلاروس، آلمان، چین، ایتالیا، هند، روسیه و کره جنوبی در نمایشگاه حاضر شدند، از این‌رو شرایط مناسبی است. نمایشگاه محلی برای تبادل اطلاعات، یافتن سرمایه‌گذار، تأمین نیازها و رسیدن به دانشی که در اختیار دیگران قرار دارد، است.

او در پایان یادآور شد: در هیچ جا نمی‌توان این تعداد معدن کار در حوزه‌های مختلف را یکجا پیدا کرد اما نمایشگاه این ظرفیت را دارد که همه مخاطبین بتوانند با یکدیگر گفتگو و تبادل اطلاعات کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها