|
کدخبر: 306192 فرشته صائمی

گفتگوی گسترش‌نیوز با رئیس کمیسیون صنایع مجلس دهم؛

برگزاری نمایشگاه کان‌مین امکان تبادل اطلاعات را فراهم می‌کند

اکبریان گفت: واقعیت امر این است که برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی نظیر کان‌مین به نوعی شرایط لازم برای تبادل اطلاعات و اخبار را میسر می‌کند. در مجموع به نظر بنده نمایشگاه‌ها هر اندازه که هزینه داشته باشند در نهایت ضرری نخواهند داشت.

اقتصاد برگزاری نمایشگاه کان‌مین امکان تبادل اطلاعات را فراهم می‌کند

کان‌مین مهمترین رویداد حوزه معدن و صنایع معدنی کشور محسوب می‌شود که آغاز آن با شرکت آلمانی و گروه متخصص آلمانی کلید خورد. دوره‌های رویداد کان‌مین در سال‌های گذشته به صورت کنسرسیومی و با حضور کشورهای خارجی و ایرانی برگزار می‌شد.

کان‌مین در رده نمایشگاه‌هایی قرار دارد که قبل از تحریم‌ها، از طرف شرکت‌های آسیایی، اروپایی و آمریکایی مورد استقبال قرار می‌گرفت اما با شروع تحریم‌ها و آغاز پاندمی کرونا مدتی این نمایشگاه برگزار نشد.

با این وجود رویداد کان‌مین در ۵ پنل تخصصی سال جاری در روزهای ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. از این‌رو گسترش‌نیوز در مورد اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در حوزه معدن نظیر نمایشگاه کان‌مین با عزیز اکبریان، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم گفتگو کرد که متن گفتگوی مذکور به شرح زیر است.

عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گسترش‌نیوز پیرامون اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی نظیر نمایشگاه بین‌المللی کان‌مین گفت: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی هم امکان عرضه داخلی را افزایش می‌دهد و هم بستر آشنایی با تکنولوژی و امکانات بین‌المللی را فراهم می‌کند.

عزیز اکبریان

برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی ضرری ندارند

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به بسترهایی که در نتیجه برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی نظیر کان‌مین فراهم می‌شود، تصریح کرد: واقعیت امر این است که برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی نظیر کان‌مین به نوعی شرایط لازم برای تبادل اطلاعات و اخبار را میسر می‌کند. در مجموع به نظر بنده برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی هر اندازه که هزینه داشته باشند در نهایت ضرری نخواهند داشت.

اکبریان با تاکید بر عایدی بلند مدت برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی نظیر کان‌مین خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در مورد نمایشگاه‌ها مربوط به بازدهی آنها است. به عبارت دیگر سرمایه‌گذاری در نمایشگاه امری زود بازده نیست به این معنی که سود نمایشگاه برای آینده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی در پایان یادآور شد: برای نمونه همان‌طور که سرمایه‌گذاری برای تحصیل کودکان و یا دانشجویان که در بلند مدت سوددهی دارد، در مورد نمایشگاه هم شرایط به همین ترتیب است و نمایشگاه‌ها در بلند مدت سودآور هستند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها