|
کدخبر: 304203 فرشته صائمی

نمایشگاه کان‌مین معدن را جایگزین نفت می کند

پورابراهیمی گفت: کمترین فایده برگزاری نمایشگاه‌هایی بین‌المللی نظیر کان‌مین معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به طرف‌های خارجی است، به این ترتیب که آنها می‌توانند در این ظرفیت‌های جدید سرمایه‌گذاری کنند.

سیاست  نمایشگاه کان‌مین معدن را جایگزین نفت می کند

کان‌مین مهمترین رویداد حوزه معدن و صنایع معدنی کشور محسوب می‌شود که آغاز آن با شرکت آلمانی و گروه متخصص آلمانی کلید خورد.

دوره‌های رویداد کان‌مین در سال‌های گذشته به صورت کنسرسیومی و با حضور کشورهای خارجی و ایرانی برگزار می‌شد.

کان‌مین در رده نمایشگاه‌هایی قرار دارد که قبل از تحریم‌ها، از طرف شرکت‌های آسیایی، اروپایی و آمریکایی مورد استقبال قرار می‌گرفت اما با شروع تحریم‌ها و آغاز پاندمی کرونا مدتی این نمایشگاه برگزار نشد.

با این وجود امسال در روزهای ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران رویداد کان‌مین برگزار می‌شود.

در همین راستا محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گسترش‌نیوز درباره لزوم برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی نظیر کان‌مین گفت: کمترین فایده برگزاری نمایشگاه‌هایی بین‌المللی نظیر کان‌مین معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به طرف‌های خارجی است، به این ترتیب که آنها می‌توانند در این ظرفیت‌های جدید سرمایه‌گذاری کنند.

پورابراهیمی-مجلس

خارجی‌ها شدیداً به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه معادن ایران هستند

او افزود:  علی‌رغم همه تلاش‌هایی که قبل و بعد از انقلاب و به ویژه در سال‌های اخیر در حوزه معدن انجام شده، در این حوزه هنوز در ابتدای راه هستیم چراکه در حال حاضر تنها ۷ درصد از ظرفیت‌های معدنی کشور مورد شناسایی قرار گرفته و در این میان حتی اطلاعات اکتشافی ۹۳ درصد معادن را نداریم، دیگر وضعیت از این بدتر نمی‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین هر اندازه نمایشگاه‌هایی نظیر کان‌مین در حوزه اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری از معادن با مشارکت طرف‌های خارجی سرمایه‌گذاری کنیم، ظرفیت معدنی و عواید حاصل از آن به راحتی می‌تواند جایگزین نفت در اقتصاد شود. البته این نکته نیز قابل اهمیت است که خارجی‌ها شدیداً به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه معادن ایران هستند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها