|
کدخبر: 304247 فرشته صائمی

گفتگوی گسترش‌نیوز با عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛

دولت پول برای واردات خودرو ندارد/ نمایشگاه کان‌مین منجر به بهبود چرخه اقتصاد می‌شود

حسینی‌کیا گفت: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی نظیر نمایشگاه کان‌مین توانمندی‌های کشور را به نمایش می‌گذارد و از طرف دیگر ارائه این توانمندی‌ها منجر به انعقاد قراردادهای جدید می‌شود که در نهایت چرخه اقتصاد بهبود پیدا می‌کند.

سیاست دولت پول برای واردات خودرو ندارد/  نمایشگاه کان‌مین منجر به بهبود چرخه اقتصاد می‌شود

کمبود ارز، خالی شدن ذخایر ارزی کشور از جمله مشکلاتی است که در حال حاضر گریبان‌گیر دولت در بسیاری از حوزه‌ها از جمله و خودرو شده است. این خبری است که حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گسترش‌نیوز اعلام کرد.

سید جواد حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گسترش‌نیوز درباره اینکه چرا با وجود تصویب و ابلاغ واردات خودرو اما هنوز این اقدام صورت نگرفته است؟ گفت: واقعیت امر این است که ارز نداریم، به عبارت دیگر دولت برای واردات خودرو ارز ندارد لذا باید به اصل قانون قبلی در حوزه واردات برگردیم که به موجب آن در نتیجه به سمت صادرات خودرو، قطعات خودرو و خدمات فنی و مهندسی و ارزی که منبعش مشخص دارد، حرکت کنیم.

دولت باید از ظرفیت تاجران برای تأمین ارز استفاده کند

او افزود: در حقیقت اگر دولت بتواند تعاملات خوبی با بانک مرکزی داشته باشد، می‌تواند از ظرفیت پول ایرانی‌های خارج از کشور یعنی تاجران ایرانی استفاده کند و خودرو وارد کند، در غیر این صورت عملاً به دلیل کمبود ارز ظرفیت واردات نیست. تنها از طریق ارزی که منشأ آن خارجی است می‌توان مشکلات واردات خودرو را حل کرد. در حقیقت علت اصلی نداشتن ارز برای واردات مربوط به تحریم‌ها است.

حسینی کیا

امکان تأمین ارز برای واردات خودرو وجود ندارد

حسینی‌کیا در پاسخ به این پرسش که امکان تأمین ارز مورد نیاز برای واردات وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: در این شرایط خیر، امکان تأمین ارز برای واردات خودرو وجود ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه این کمیسیون با وزیر صمت خاطرنشان کرد: درباره واردات خودرو و موانع آن با وزیر صمت جلسه برگزار کردیم که او هم درباره واردات خودرو به مشکلات ارزی اشاره کرد.

حسینی‌کیا در قسمت پایانی این گفتگو درباره ضرورت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کان‌مین یادآور شد: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی نظیر نمایشگاه کان‌مین توانمندی‌های کشور را به نمایش می‌گذارد و از طرف دیگر ارائه  این توانمندی‌ها منجر به انعقاد قراردادهای جدید می‌شود که در نهایت چرخه اقتصاد بهبود پیدا می‌کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها