|
کدخبر: 311619

گامی به آینده: تحصیل در دانشگاه‌های برتر آلمان

آلمان کشوری است که تا حد زیادی از دانشجویان بین‌المللی استقبال می‌کند. این کشور با برترین دانشگاه‌ها، سیستم آموزشی با کیفیت، امکانات رفاهی بالا و همچنین شهریه‌های اندک و مقرون به صرفه، به یکی از بهترین گزینه‌ها جهت مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است.

اقتصاد گامی به آینده: تحصیل در دانشگاه‌های برتر آلمان

آلمان کشوری است که تا حد زیادی از دانشجویان بین‌المللی استقبال می‌کند. این کشور با برترین دانشگاه‌ها، سیستم آموزشی با کیفیت، امکانات رفاهی بالا و همچنین شهریه‌های اندک و مقرون به صرفه، به یکی از بهترین گزینه‌ها جهت مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است. جالب است بدانید که 11 دانشگاه از 100 دانشگاه برتر جهان، به کشور آلمان تعلق دارند. ما در این مقاله می‌خواهیم بهتین دانشگاه‌ها را برای تحصیل در آلمان معرفی کنیم. پس به خواندن ادامه دهید.

چرا آلمان برای دانشجویان بین المللی محبوب است؟

آلمان دلایل بسیار زیادی برای محبوبیت دارد. این کشور تحصیلات بسیار خوبی را به صورت مقرون به صرفه ارائه می‌دهد و دانشگاه‌هایی دارد که به خاطر سیستم آموزشی و امور تحقیقای خود معروف هستند. علاوه بر دانشگاه‌ها، موسسه‌های آموزشی معتبر زیادی نیز در آلمان وجود دارد که توجه دانشجویان را به خود جلب می‌کند.

شرایط مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت آلمان در سال ۲۰۲۳

آیا برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان باید به زبان آلمانی مسلط باشید؟

خیر، تحصیل در دانشگاه‌های آلمان می‌تواند تنها با تسلط به زبان انگلیسی صورت بگیرد. اما اگر رشته‌ی مورد نظر شما به زبان انگلیسی تدریس نشود، باید به زبان آلمانی مسلط شوید و مدرک معتبری را مرتبط ب سطح مهارت خود نشان دهید. ناگفته نماند که تعداد زیادی از دانشگاه‌های آلمانی، دوره‌ی مقدماتی یادگیری زبان آلمانی را نیز ارائه می‌دهند.

آیا دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی رایگان هستند؟

خوشبختانه دانشگاه‌های دولتی آلمان برای دانشجویان بین‌المللی رایگان هستند و شما نیازی به پرداخت شهریه ندارید. دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در این دانشگاه‌ها، فقط کافیست که هزینه‌ی بسیار کمی بپردازند. البته در ایالت بادن وورتمبرگ، دانشجویانی که جزو اتحادیه ی اروپا نیستند باید هر ترم 1500 یورو بپردازند. البته اگر جزو گروه‌های زیر باشید، نیازی به پرداخت شهریه نخواهید داشت:

•دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا

•دانشجویانی که در دوره دکتری پذیرش می‌شوند

•دانشجویانی که از شعبه‌های همکار بادن وورتمبرگ، در سایر کشورها می‌آیند.

•دانشجویان غیر اتحادیه اروپا یا EEA که مجوز اقامت در اتحادیه اروپا را دارند.

بهترین دانشگاه‌های آلمان برای دانشجویان بین‌المللی

German-university-770x410.jpg

دانشگاه‌های برتر آلمان، بین 100 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. این رتبه‌بندی بر اساس نظرات دانشجویان بین‌المللی، نظرات کارکنان، همکاران و به طور کلی، معیارهای بین‌المللی ایجاد شده است. اما ما در ادامه، چند نمونه از بهترین دانشگاه های آلمان را برای دانشجویان بین‌المللی معرفی می‌کنیم.

1. دانشگاه آزاد برلین

دانشگاه آزاد برلین که در سال 1948 تاسیس شد، در رتبه‌ی 62 دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه تمرکز بسیار قوی‌ای دارد و 23 درصد از دانشجویان آن را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. اگرچه این دانشگاه تعداد کمی از دروس را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد، اما شما به هر حال می‌توانید بدون تسلط به زبان آلمانی در این دانشگاه درس بخوانید.

2. دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ در رتبه‌ی 69 دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه 17 دانشمند و نابغه را تربیت کرده که در رشته‌های شیمی، پزشکی، فیزیک، ادبیات، اقتصاد و صلح جوایز نوبل دریافت کرده‌اند. هر سال حدود 33 درصد دانشجویانی که در این دانشگاه پذیرش می‌شوند، بین‌المللی هستند.

3. دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت برلین رتبه‌ی 74 را بین دانشگاه‌های برتر جهان در اختیار دارد. این دانشگاه که قدیمی‌ترین دانشگاه برلین است، در سال 1810 تاسیس شد. کسی که آن را تاسیس کرد، یک اصلاح طلب به نام پروسی ویلهلم فون بود. این دانشگاه بیشتر روی تعالیم سنتی استوار است و دروسی چون ورزش‌های دانشگاهی، گروه‌های کر و اکستر و ... را جزو فعالیت‌های اجتماعی دانشجویان به کار می‌گیرد.

4. موسسه فناوری کارلسروهه

دانشگاه فنی کارلسروهه در رتبه‌ی 76 دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه که در سال 2009 و از ادغام دانشگاه و مرکز تحقیقات کارلسروهه تشکیل و تاسیس شد، جوان‌ترین دانشگاه آلمان محسوب می‌شود. این دانشگاه به تحقیقات کامل و پیشرفته‌ی خود مشهور است و تعداد زیادی از رشته‌های دانشگاهی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه تدریس می‌شوند. از زمینه‌های محبوب می‌توان به مهندسی، علوم طبیعی و اقتصاد اشاره کرد.

5. دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ رتبه‌ی 79 را بین دانشگاه‌های برتر دنیا دارد و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های معتبر آلمان است. این دانشگاه تحقیق محور است و تاریخچه‌ای غنی و کامل دارد. حتی نیمی از برندگان جایزه‌ی نوبل، به این دانشگاه مربوط هستند.

6. دانشگاه LMU مونیخ

دانشگاه Ludwig-Maximilians-Universität München (LMU Munich) رتبه‌ی 86 را در بین دانشگاه‌های برتر دنیا دارد. این دانشگاه دانشکده‌های مختلفی از جمله دانشکده ریاضی، اقتصاد و علوم اعصاب ارائه می‌دهد و رشته‌های زیادی در آن تدریس می‌شود. این دانشگاه محلی برای پرورش دانشجویان موسس شرکت‌های استارت‌آپی است. جالب است بدانید که 7 استارت‌آپ یک میلیارد دلاری توسط فارغ‌التحصیلان این دانشگاه تاسیس شده است.

7. دانشگاه توبینگن

دانشگاه توبینگن رتبه‌ی 87 را بین دانشگاه‌های برتر دنیا دارد. این دانشگاه در یکی از شهرهای سنتی آلمان قرار دارد که در آن زندگی شبانه‌ی پرجنب و جوشی برپا است. توبینگن بیش از 200 رشته‌ی تحصیلی مختلف را ارائه می‌دهد و هر سال، 20000 دانشجو را هندل و کنترل می‌کند.

8. دانشگاه بن

دانشگاه بن رتبه‌ی 92 را بین دانشگاه‌های برتر دنیا دارد. این دانشگاه حتی یکی از 11 دانشگاه عالی و برتر موجود در آلمان است. جالب اینجاست که این دانشگاه، محبوب دانشجویان بین‌المللی است. چون هر سال 5000 دانشجوی بین‌المللی را از 130 کشور مختلف، جذب و پذیرش می‌کند. این دانشگاه یکی از دلایل اخذ ویزای تحصیلی آلمان توسط دانشجویان است.

9. دانشگاه مانهایم

دانشگاه مانهایم رتبه‌‌ی 98 را بین دانشگاه‌های برتر دنیا دارد. این دانشگاه در سال 1967 تاسیس شد و از دانشگاه‌هایی است که در امور تجاری رقیب ندارد. اگرچه این دانشگاه در یکی از شهرهای بزرگ و گران آلمان واقع شده است، ولی تحصیل در آن مقرون به صرفه است.

10. دانشگاه فنی آخن

دانشگاه فنی آخن در نزدیکی شهر تاریخی آخن واقع شده است و با بلژیک و هلند نیز حدودا هم‌مرز است. این دانشگاه، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های فنی اروپا است و هر سال، بیش از 26 درصد دانشگاه‌های آن از خارج می‌آیند و مهاجر هستند.

مهاجرت تحصیلی به آلمان با آوا مهاجرت

مطمئنا آلمان که دانشگاه‌های رایگانی برای تحصیل دارد، قوانین سخت‌گیرانه‌ای را هم برای دانشجویان ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید یکی از دانشجویانی باشید که در یکی از دانشگاه‌های لیست بالا درس می‌خواند، از کمک حرفه‌ای استفاده کنید. ما به شما آوا مهاجرت را معرفی می‌کنیم. این موسسه با سال‌ها سابقه در زمینه‌ی اخذ پذیرش تحصیلی از کشورهای اروپایی و کانادا و همچنین خدمات 360 درجه و همه‌جانبه‌ی خود، به شما در اخذ راحت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آلمان کمک خواهد کرد.

 

منبع: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها