|
کدخبر: 293793

لیستی از بهترین کشورهای برای مهاجرت تحصیلی در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴

خیلی از افراد فکر می‌کنند که برای مهاجرت حتما باید پول خیلی زیادی هزینه کرده و نمی‌توانند به صورت رایگان به کشور دلخواه خود مهاجرت نمایند. باید بدانید که بسیاری از کشورهای خارجی خدمات تحصیلی را به صورت رایگان ارائه می‌نمایند ولی باید با شرایط آن‌ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین استفاده را از این موقعیت طلایی نمایید.

در این مطلب تصمیم داریم در رابطه با بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی 2023 صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

مهاجرت

تحصیل در کشور آلمان

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی 2023، آلمان می‌باشد. آلمان یکی از پرطرفدارترین کشورها از نظر مهاجرت بوده و با توجه به میزان پایین نرخ بی کاری در این کشور، خیلی از جوانان دوست دارند تا به این کشور بروند. همچنین باید بدانید که بیشتر دانشگاه‌های دولتی آلمان برای مقطع کارشناسی هیچ هزینه‌ای را دریافت نکرده و تقریبا می‌توان آن‌ها را رایگان محسوب کرد.

تنها هزینه‌ای که در این دانشگاه‌ها باید پرداخت کنید 150 تا 250 یورو برای کارهای ادارای دانشگاه است. البته شهرهایی هستند که به صورت متفاوت عمل کرده و استثنا محسوب می‌شوند. در این شهرها، از دانشجویان خارجی هزینه‌های متفاوتی دریافت می‌شود. البته باید این را بدانید که برای پذیرش در تمامی دانشگاه‎‌های دولتی آلمان، اولویت با دانشجویان آلمانی است و بعد از آن‌ها نسبت به پذیرش دانشجویان بین المللی اقدام می‌شود.

بعد از دوران کارشناسی و برای دانشجویان دکتری هم هزینه‌های زیادی وجود نداشته و سختی زیادی نخواهید داشت. البته زمانی که تصمیم به انتخاب مقطع می‌گیرید به تمامی موضوعات جانبی آن دقت کنید.

برخی از این مقاطع تحصیلی در ابتدا رایگان هستند ولی بعد از مدتی دوره‌هایی برای ادامه به صورت اجباری به شما پیشنهاد می‌شود که باید برای آن‌ها هزینه جداگانه‌ای بپردازید.

بیشتر از 40 دانشگاه استاندارد در این کشور وجود دارد که بعد از اتمام تحصیل در آن‌ها، آینده کاری شما تضمین خواهد شد. به این صورت آینده خود و خانواده خود را به بهترین شکل ممکن خواهید ساخت. به همین دلیل آلمان در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی 2023 قرار دارد.

در آخر باید این را بدانید که شاید هزینه تحصیلات در این کشور بسیار کم باشد ولی هزینه زندگی کم نبوده و سطح زندگی بالا در این کشور باعث افزایش هزینه‌های جانبی خواهد شد. البته تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که کاری مناسب پیدا کنید.

به این صورت مطمئن باشید می‌توانید از پس تمامی هزینه‌ها بربیایید. همچنین برای اینکه بتوانید مهاجرتی موفق داشته باشید، باید گردش حساب مالی شما به صورتی باشد که ثابت کنید می‌توانید در این کشور زندگی کرده و مشکلی با هزینه‌های جانبی ندارید.

مهاجرت۲

تحصیل در کشور ایتالیا

ایتالیا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی 2023 بوده و طرفداران بسیار زیادی دارد چرا که بسیاری از دانشگاه‌های این کشور، از نظر علمی در بالاترین درجات قرار داشته و هزینه‌های بسیار کمی دارند.

همچنین دریافت پذیرش در دانشگاه‌های این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای خارجی راحت‌تر است. کشور ایتالیا از نظر اقتصادی و آموزشی در شرایط بسیار خوبی قرار داشته و تمامی دانشگاه‌های آن دارای رتبه‌های بسیار خوبی هستند.

البته دانشگاه‌های خصوصی ایتالیا شهریه‌های نسبتا بالایی دریافت می‌کنند ولی در مقابل، دانشگاه‌های دولتی نهایت هزینه‌ای که به صورت سالانه دریافت می‌کنند 4000 یورو است. هیچ تفاوتی از نظر کیفیت آموزشی بین دانشگاه‌های خصوصی و دولتی وجود نداشته و در هر دو آن‌ها، سطح علمی بسیار بالا است.

تنها تفاوتی که بین این دو دانشگاه وجود دارد این است که در دانشگاه‌های دولتی تمامی دروس به زبان ایتالیایی تدریس شده و برای اینکه بتوانید متوجه آن‌ها شوید، باید به این زبان تسلط کامل داشته باشید. ولی در دانشگاه‌های خصوصی، دروس به زبان انگلیسی نیز تدریس خواهند شد.

دانشجویان بین المللی می‌توانند از مزایایی مانند وام، هزینه انصراف، کمک هزینه مالی و ... بهره‌مند شوند. البته این روزها بحث بورسیه تحصیلی ایتالیا بسیار داغ است. مسئولین کشور ایتالیا در راستای جذب دانشجویان باهوش و بااستعداد، شرایطی را برای این افراد برقرار کردند تا بدون پرداخت هزینه، از امکانات تحصیلی استفاده کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که ایتالیا میان بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی 2023 قرار گرفته است.

تحصیل در کشور فرانسه

فرانسه نیز مانند آلمان و ایتالیا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی 2023 محسوب می‌شود. باید بدانید که این کشور یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل رایگان محسوب می‌شود چرا که اغلب دانشگاه‌های فرانسه بدون توجه به ملیت افراد، امکان تحصیل رایگان یا کم هزینه را فراهم آوردند.

تا سال 2020 دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت هزینه ابتدایی برای ثبت نام در هر مقطعی به مبلغ 2770 یورور بودند. اخیرا دولت فرانسه بورسیه‌های تحصیلی این کشور را به 3 برابر ارزش اولیه، افزایش داده است. به همین دلیل شانس شما برای پذیرش با بورسیه در دانشگاه‌ها، بسیار بیشتر است.

البته به صورت کلی تحصیل در رشته‌های خاصی، هزینه بیشتری دارد. برای مثال رشته‌های مهندسی و پزشکی بسیار خاص بوده و به همین دلیل باید هزینه بیشتری برای آن پرداخت شود. این موضوعی است که در تمامی کشورها وجود دارد.

مهاجرت۲۱

در این کشور نیز در دانشگاه‌های دولتی و رایگان، دروس به زبان فرانسه تدریس می‌شود. به صورت کلی برای مهاجرت به فرانسه باید به هر دو زبان انگلیسی و فرانسه تسلط کامل داشته باشید. داشتن مدرک معتبر هر دو این زبان‌ها، می‌تواند تعداد زیادی از موانع را از جلوی راه شما بردارد.

تحصیل در کشور یونان

اگر تصمیم دارید برای مهاجرت تحصیلی رایگان اقدام کنید، می‌توانید کشور یونان را نیز انتخاب نمایید. تمامی دانشجویان اتحادیه اروپا می‌توانند به صورت رایگان در یکی از دانشگاه‌های معتبر یونان یا کالج‌‎های عمومی آن تحصیل نمایند.

البته تحصیل در برخی از دوره‌های کارشناسی جزء موارد استثنا بوده و مختص دانشجویان کشور یونان می‌باشد.

البته دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا نیز می‌توانند با پرداخت مبلغ بسیار کمی، در دانشگاه‌های یونان تحصیل کرده و با توجه به هزینه‌های بسیار عالی این کشور، زندگی خوبی داشته باشند.

منبع مقاله : موسسه اعزام دانشجو نادین کاوش

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها