|
کدخبر: 311552

حمله نهنگ‌ها به بیت کوین / افزایش قیمت در راه است

داده‌های آنچین نشان‌دهنده هجوم نهنگ‌ها برای انباشت بیت کوین هستند. به گفته علی مارتینز، تحلیلگر معروف رمزارز، نهنگ‌های بیت کوین تنها در پنج روز گذشته بیش از ۳۰ هزار بیت کوین، به ارزش تقریباً ۱ میلیارد دلار را خریداری کرده‌اند. به نظر می‌رسد برنامه‌های ETF اسپات بیت کوین، اشتهای نهنگ‌ها و مؤسسات بزرگ را برای بلعیدن بیت کوین افزایش داده است.

اقتصاد حمله نهنگ‌ها به بیت کوین / افزایش قیمت در راه است

به گزارش پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاکچین IntoTheBlock، فعالیت‌های سازمانی هم برای بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار، در حال افزایش است. این در حالی است که تعداد تراکنش‌های با ارزش بیش از ۱۰۰ هزار دلار در بلاکچین بیت کوین در سال ۲۰۲۳ به اوج خود رسیده است.

بیت کوین در روزهای گذشته، برای اولین بار از ماه می ۲۰۲۲، به طور لحظه‌ای از ۳۵۰۰۰ دلار فراتر رفت و به ۳۵۱۵۷ دلار رسید. اگرچه قیمت بیت کوین در هفت روز گذشته تقریباً ۱۴.۴۴ درصد افزایش یافته، اما هنوز نتوانسته از این مقاومت عبور کند.

قیمت بیت کوین به دنبال ظهور نشانه‌های صعودی، بیش از ۱۰۰ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. نه تنها الگوهای چرخه‌ای و بلندمدت برای بیت کوین همسو شده‌اند، بلکه فعالیت‌های کوتاه‌مدت نیز در حال افزایش هستند. با این حال، نسبت ارزش بازار بیت کوین به ارزش تحقق‌یافته (MVRV) نشان می‌دهد که موتور بیت کوین هنوز به اندازه بازارهای صعودی قبلی داغ نشده است.

از لحاظ تاریخی، بازارهای گاوی قبلی بیت کوین به اوج ارزش تحقق‌یافته ۳۰۰+ درصد رسیده‌اند. اگر این را با رقم فعلی ۱۵۰ درصد مقایسه کنید، نشان می‌دهد که بازار هنوز فضای بیشتری برای رشد دارد.

بالاترین قیمت اخیر ۳۵۰۰۰ دلار، سطح مقاومت بعدی بیت کوین است و اگر این سطح مقاومت شکسته شود، هدف بعدی ممکن است حدود ۳۸۰۰۰ تا ۳۹۰۰۰ دلار باشد؛ جایی که ۳۳۳۰۰۰ بیت کوین خریداری شده است.

با این حال، در صورت اصلاح قیمت، بیت کوین به احتمال زیاد سطح حمایتی ۳۰۰۰۰ دلار را دوباره آزمایش خواهد کرد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها