|
کدخبر: 311021

اولویت مهم اتحادیه لوازم یدکی خودرو

اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران مسئول تأمین و تنظیم بازار لوازم یدکی خودرو است.

خودرو اولویت مهم اتحادیه لوازم یدکی خودرو

دکتر سیداحمد حسینی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان قطعات خودرو و ماشین آلات تهران گفت: اتحادیه لوازم یدکی مسئول بازار قطعات خودرو است و برابر قانون باید ابزارها و اختیارات لازم برای انجام مسئولیت خود را داشته باشد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران افزود مسئولیت ذاتی اتحادیه  تأمین و تنظیم بازار لوازم یدکی است. ما برای انجام این مسئولیت تجربه اندوخته و با ارزشی در صنف خود داریم. و با افتخار می‌گوئیم برای اصناف اعتبار شغلی و امین بودن مقدم بر منافع کوتاه مدت مالی است. اصناف از دیر باز خود را در برابر مشتریان خود مسئول دانسته و همواره برای جلب رضایت ایشان اولویت قائل بوده اند برای یک فرد کاسب در همه صنوف، نداشتن جنس یک ضعف و نقص شمرده می‌شود. یک فرد صنفی، چه خرده فروش، چه عمده فروش و بازرگان یا تولیدکننده صنفی پذیرفته نیست که به مشتری خود بگوید: نه ، این روحیه یک فرصت برای دولت است تا تامین و تنظیم بازار را به اصناف بسپارد. دولت نقش اصلی خود را انجام دهد دولت ها مسئلیت سیاستگذاری، نظارت، حمایت و ایجاد زیرساخت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را بر عهده دارند.

حسینی با اشاره به این که اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران چه قبل از انقلاب چه در روز‌های آغازین و ماه‌های اول پیروزی انقلاب، تمام سال‌های جنگ و دوره‌های بعدی و تحریم‌ها به مسئولیت خود عمل کرده است؛ اظهار داشت ما می‌توانیم در صورتی که ابزارها، اختیارات و هماهنگی های لازم با قوای سه ک=گانه و دستگاه های مرتبط برقرار باشد بازار تامین کنیم. با تقلب، کالا بی کیفیت، عرضه خارج از شبکه، گرانفروشی و کمبود کالا مبارزه کنیم. این برای اصناف و اتحادیه ها امکان پذیر است چون غالب اعضای صنف خواهان ثبات بازار و رقابت سالم هستند.

سیداحمد حسینی در ادامه گفت: در حال حاضر آنچه به عنوان خروجی و وضعیت بازار است صرفا معلول عملکرد این اتحادیه نیست بلکه نیروهای بیرون از بازار مانع روند عادی بازار و سلامت آن هستند. تجار و بازرگانان ایرانی به دلیل رفتار درست و حرفه‌ای همواره با شرکای تجاری خود ارتباط قوی و مستمر دارند. در بیشتر موارد تاجر ایرانی نماینده منطقه‌ای کالای خود است که می‌تواند کالای با کیفیت و قیمت مناسب را بدون ایجاد کمبود و تنش در بازار داخلی و کشورهای همسایه عرضه کند. این روند تا قبل از شدت گرفتن تحریم کاملا وجود داشت. در حلقه های بعدی نیز کسبه حرفه ای و متعهدانه عمل می‌کنند. اگر نیاز به اصلاح و تغییراتی هم باشد اصناف بدلیل چاپکی قدرت انطباق پذیری فوق العاده ای دارند. تجربه نشان داده هرجا دولت به مردم اعتماد کرده و دست یاری دراز کرده است نتیجه درخشانی بدست آورده است. امروز انتظار ما همکاری و همراهی است دولت می تواند با کمک بخش خصوصی نه تنها شعار امسال را محقق کند بلکه به جهش و ثبات اقتصادی که شعارسال های قبل بوده است دست یابد.

دکتر حسینی در پایان تاکید کرد: اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران آمادگی دارد با همکاری دولت و سایر نهاد‌های مرتبط، بازار لوازم یدکی خودرو را به طور کامل تأمین کند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها