|
کدخبر: 256538

اقدام ویژه وزارت صمت برای ساماندهی واحدهای صنفی

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفته که ۶۰۰۰ واحد صنفی در صنف قطعات لوازم یدکی خودرو در کشور پروانه ندارند که کار را برای نظارت و قانونمند کردن بازار دشوار کرده و اتحادیه‌های باید آنها را ساماندهی کنند.

اقتصاد اقدام ویژه وزارت صمت برای ساماندهی واحدهای صنفی

علیرضایی شاه‌میرزایی در جلسه هفتگی مقابله با قاچاق در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه تاکید شد ۵۳ قلم دیگر مکلف به درج شناسه رهگیری هستند.

وی افزود: توزیع کنندگانی که به صورت سازمان یافته فعالیت می‌کند، چه تولید‌کننده قطعات و خودروسازان باشند و چه فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند علاوه بر کمک به رهگیری کالا، در سایر بخش‌ها مثل خدمات پس از فروش و ضمانت اقدام کنند.

به گفته این مقام مسئول در این حوزه فراخوان داده شده که هر کسی می‌تواند در حوزه توزیع یا زنجیره‌ای کردن تعمیرکاران و ارائه خدمات پس از فروش به صورت سازمان یافته عمل کند حمایت می‌شود چراکه می‌توانند در جلوگیری از کالاهای قاچاق و تقلبی کمک کند.

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت نیز در حاشیه این جلسه اظهار کرد: ۶۰۰۰ واحد صنفی در صنف قطعات لوازم یدکی خودرو در کشور پروانه ندارند.که کار را برای نظارت و قانونمند کردن بازار دشوار کرده است.

یکی از درخواست‌های ما از اتاق اصناف این است که اتحادیه‌ها برای ساماندهی وضعیت، خودشان وارد عمل شوند تا نیاز نباشد از مراجع ذیصلاح اقدام شود. مراحل بعدی از شهرداری هم دعوت می‌کنیم که در ساماندهی انبارها و واحدهای صنفی بدون مجوز نقش خودشان را ایفا کنند.

 

 

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها