|
کدخبر: 307977

درخواست ویژه از آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان

رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: از آموزش و پرورش خواستیم در رتبه بندی معلمان بر اساس مقررات قانونی، شفاف عمل کند.

اقتصاد درخواست ویژه از آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان

حجت‌ الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری در حاشیه شورای اداری استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آموزش و پرورش در رتبه بندی معلمان شفاف عمل کند گفت: در این خصوص از وزیر آموزش و پرورش درخواست کردیم تا توجه و عنایت ویژه ای در خصوص رتبه بندی معلمان داشته باشد و افرادی که دارای حق هستند طبق مقررات قانونی کارشان انجام شود.

وی ادامه داد: پرونده‌های وارده به دیوان عدالت اداری در خصوص رتبه بندی معلمان نسبت به جمعیت معلمان ناچیز است اما این استعداد وجود دارد که اگر به مقررات قانونی در مجموعه آموزش و پرورش توجه و رتبه بندی درست اجرا نشود، زمینه وصول شکایت های بیشتر به دیوان عدالت اداری در این خصوص فراهم شود زیرا کسانی که احساس تضییع حق دارند به دیوان شکایت می کنند.

مظفری خاطر نشان کرد: در رسیدگی ها ممکن است افرادی واجد شرایط نباشند ولی درِ دیوان برای دریافت شکایت ها باز است.

 با تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان و تدوین آیین‌نامه اجرایی آن، معلمان با طی فرآیندی به رتبه‌های خود دست یافتند و در مجموع ۹۴۰ هزار نفر از معلمان مشمول رتبه‌بندی شدند البته در این فرآیند، اعتراضات مختلفی از سوی معلمان نسبت به رتبه‌های تعیین شده شکل گرفت.

بیشتر شکایت ها مربوط به شهرداری هاست

رئیس دیوان عدالت اداری کشور با بیان اینکه بیشتر شکایت های واصل شده به دیوان عدالت اداری مربوط به شهرداری ها و موضوع ماده ۱۰۰ است، افزود: تصویب تبصره ماده ۶ در قانون بودجه امسال مقداری از پرونده های مربوط به ماده ۱۰۰ شهرداری ها را کم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تبصره که به نفع مردم تصویب شده بخشی از ورودی پرونده ها به دیوان کنترل شده است.

مظفری گفت: پس از موضوع ماده ۱۰۰، پرونده های مربوط به امور اداری مثل تبدیل وضعیت ها، کارکنان وزارت بهداشت و شکایت از تامین اجتماعی بیشترین تعداد پرونده ها را در دیوان عدالت اداری دارند.

وی تاکید کرد: ملاک دیوان عدالت اداری در بررسی پرونده ها، قانون و اقتضای نظارت قضایی این مجموعه نیز همین رویکرد و رویه است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها