|
کدخبر: 299162

اعتراض معلمان به نحوه پرداخت حقوق

تعدادی از معلمان خرید خدمات که نسبت به عدم پرداخت حقوق و مطالباتشان گلایه دارند، در مقابل ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش در خیابان قرنی تهران تجمع کردند. یکی از این معلمان می‌گوید: از بهمن تاکنون حقوق نگرفته‌ایم.

اقتصاد اعتراض معلمان به نحوه پرداخت حقوق

تعداد معلمان تجمع کننده در مقابل ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش به حدود ۱۵۰ نفر می‌رسد که اکثر از بانوان هستند؛ آنها با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعارهایی چون «عدالت می‌خواهیم» و «حق ما بعد از ۱۱ سال، استخدام است»، خواستار پرداخت حقوق‌شان و استخدام در آموزش و پرورش شدند.

خبر خوب برای معلمان/ بخشی از مطالبات هفته آینده پرداخت می‌شود

در گرمای هوای تیر که امسال گرم‌تر از همیشه به نظر می‌رسد، معلمان تجمع‌کننده به ستون‌های ورودی ساختمان کهنسال اما استوار وزارت آموزش و پرورش، پناه برده‌اند؛ گاهی بلند می‌شوند و در کنار سایر همکاران‌شان چند شعار سر می‌دهند و به فاصله‌ای کوتاه، دوباره به همان ستون‌ها تکیه می‌دهند تا خنک شوند.

یکی از این معلمان که دارای تحصیلات کارشناسی بوده و ۱۱ سال سابقه دارد گفت: «هنوز نگران حقوق پایان ماه بعد از این همه سال هستم».

شهریور ۱۳۹۸، رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه و سرپرست وزارت آموزش و پرورش در نشست مشترک که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، توافق کردند تا بند «ک» از تبصره ۱۲ قانون بودجه اجرایی شود و بر اساس آن از اول مهر مجموعه حقوق، حق‌التدریس و حق‌الزحمه نیروهای خرید خدمات به‌صورت ماهانه پرداخت شود.

اما دغدغه معلمان خرید خدمات فقط عدم پرداخت به موقع حقوق‌شان نیست بلکه شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده است که از مهر امسال، امکان حضور در مدارس را ندارند.

یکی دیگر از معلمان خرید خدمات که دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده و سابقه ۹ سال فعالیت در آموزش و پرورش را دارد، گفت: «به رغم داشتن سابقه، برای استخدام در آموزش و پرورش گفتند که باید در آزمون جذب آموزگار شرکت کنیم اما در این آزمون پذیرفته نشدیم».

اسفند سال گذشته(۱۴۰۱) صادق ستاری‌فرد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: «بعد از آزمون استخدامی آموزش و پرورش که ۸ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، به کارگیری نیروی خرید خدمات آموزشی در آموزش و پرورش ممنوع است».

منبع: ایسکانیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها