|
کدخبر: 306612 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

در این فضا شما پول مکان را می دهید نه خدمات!

استفاده از فضایی لاکچری پسند و به دنبال آن درخواست قیمت‌هایی فضایی، به دلیل مدرن بودن فضای خدمات‌رسانی آن کسب و کار، عجیب به نظر نمی‌رسد! در این گزارش به بررسی چند نمونه از این فضاهای لاکچری می‌پردازیم.

اقتصاد در این فضا شما پول مکان را می دهید نه خدمات!

حتما برای شما هم پیش آمده است، وقتی وارد یک فضای شیک و مدرن می‌شوید، ناخوداگاه نسبت به قیمت خدمات‌رسانی آن فضا دچار استرس می‌شوید. هر چقدر فضای انتخابی شما لاکچری‌تر باشد، احتمال خالی شدن جیب‌تان بالاتر می‌رود. این شگرد را اغلب هتل داران، رستوران داران، کافه داران و حتی در برخی از مشاغل خدمات‌رسانی مثل سالن‌های زیبایی، باشگاه‌های بدنسازی یا کلینیک‌های مراقبت از پوست و مو می‌توان مشاهده کرد.

شاید باروتان نشود اما استفاده از فضایی لاکچری پسند و به دنبال آن درخواست قیمت‌هایی فضایی، به دلیل مدرن بودن فضای خدمات‌رسانی آن کسب و کار، عجیب به نظر نمی‌رسد! ترفندی که اغلب کسب و کارها مخصوصا در کلانشهرها به آن روی آوردند، در ادامه این گزارش به بررسی چند نمونه از قیمت‌های این فضاهای لاکچری می‌پردازیم.

قیمت هتل‌های لاکچری

شاید قیمت های متفاوت درباره هتل‌ها بیشتر از سایر کسب و کارها عادی باشد. تفاوت در ارائه خدمات و نوع کیفیت وسایل به کار رفته در اتاق ها تاثیر زیادی بر هزینه رزرو اتاق خواهد داشت. هتل ها معمولا به تعداد ستاره تقسیم بندی می شوند اما در این بین حتی بین هتل های پنج ستاره نیز تفاوت قیمت احساس می شود. به عنوان مثال برای رزرو یک سوئیت پرزیندنتال ۲ نفره در کیش برای یک شب و یک صبحانه شما باید ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

هتل-سوئیت

در مورد بعدی قیمت یک سوئیت یک خوابه را در یک هتل پنج ستاره در جزیره کیش می‌بینیم. در مقایسه با مورد قبلی قیمت عنوان شده بسیار کمتر است و برای یک شب اقامت و یک وعده صبحانه شما باید ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه کنید. جالب است بدانید که این سوئیت برای ۳ نفر قابل استفاده است و در مقایسه با مورد قبلی مزیت بیشتری دارد. تفاوت قیمت در این ۲ هتل ذکر شده را می‌توان تفاوت در فضای هتل‌ها استنباط کرد و حتی در برخی موارد احتمال دارد نوع خدمات لاکچری‌تر و جذاب‌تر باشد اما باز هم برای مصرف کننده این فاصله قیمت عجیب است!

 

سوئیت-هتل

قیمت‌های عجیب و غریب در رستوران‌های لاکچری

هر چقدر فضا چشم شما را بیشتر نوازش دهد و جذب کند، قیمت‌های منوی رستوران بالاتر است! اتفاقی که ما در کافه ها، سفره خانه‌های سنتی و در بسیاری از فست فودها هم مشاهده می‌کنیم. گویی صاحب آن فضای می‌خواهد هزینه چشمگیر ساخت آن فضا را از مشتری پس بگیرد! با این حال، تغییراتی که در زندگی مدرن امروزی رخ داده است اغلب با کمال میل این تفاوت قیمت را در ازای رضایت روانی خود، می‌پذیرند! شاید حتی در برخی از این رستوران‌ها در مقایسه با رستوران‌های عادی سطح شهر کیفیت غذا پایین‌تر هم باشد اما به دلیل تفاوت‌های ظاهری به خود اجازه نرخ‌گذاری فضایی را می‌دهند. در تصاویر زیر یک نمونه از رستوران‌های لاکچری سطح شهر را می‌توانیم ببینیم.

رستوران-لاکچری

 

پول‌های عجیبی که کلینیک‌های زیبایی به جیب می‌زنند

کلینیک‌های مخصوص پوست و مو کسب و کار پر رونق بعدی این روزها است. شغلی که شاید در آن یک پزشک هم نباشد و تمام خدمات را فقط اپراتورهای تجربی انجام دهند اما کلینیک‌ها انقدر شیک و حساب شده طراحی شده‌اند که هیچ بیننده‌ای به کیفیت خدمات آن شک نکند! شاید منطقی نباشد اما بسیاری از افراد گول ظاهر همین مراکز را می‌خورند و زیبایی پوست و مو و در مجموع جان خود را به این کلینیک‌ها می‌سپارند. برای همین است که قبل از مراجعه به این کلینیک‌ها باید سخت تحقیق و بررسی کنید که آیا خدمات ارائه شده طبق نظارت وزارت بهداشت و زیر نظر پزشک متخصص انجام می‌شود یا خیر. ولی متاسفانه کمتر کسی پیدا می‌شود که به این کلینک‌های چشم نواز بی‌اعتماد باشد!

کلینیک-زیبایی

هزینه بالای ورزش در برخی باشگاه‌های لاکچری

باشگاه‌های بندسازی نیز از این قائله دور نماندند و آن‌ها هم به سمت شیک و مدرن‌تر شدن حرکت کرده اند. وقتی کسب و کار رقابتی می‌شود، این مراکز ناچارند که طبق روز تغییر کرده و به طبع در همین منوال هم تغییر قیمت دهند. دستگاه‌های به روز، فضای مدرن برای ورزش و بعضا تبلیغ برخی مکمل‌های خوراکی که معلوم نیست مورد تایید است یا خیر، اغلب در این باشگاه‌ها دیده می‌شود. شهریه ورزش در باشگاه‌های لاکچری سر به فلک می‌شود و اغلب افراد خاصی فقط در آن‌ها رفت و آمد دارند. همین خاص بودن اما برخی را مجاب می‌کند تا هزینه‌های هنگفتی را بپردازند.

باشگاه-لاکچری

سخن پایانی

سقف قیمت‌ها در کسب و کار مختلف باید روشن و مشخص باشد. این اتفاق که فقط به دلیل مدرن بودن فضا، قیمت‌ها را بالا ببریم منطقی نیست و طبیعتا باید نظارت بر این کسب و کارها باشد. شاید این برداشت وجود داشته باشد که این فضاهای لاکچری و مدرن، استقبال کنندگان خودش را نیز دارد اما باید توجه به این نکته داشت که این خط‌گذاری‌ها و فاصله‌های قیمتی منجر به اختلاف طبقاتی بیشتر در جامعه خواهد شد و بار منفی و نارضایتی را مخصوصا در سنین جوانان و نوجوانان بالا می‌برد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها