|
کدخبر: 305829

کاردانو بر سر دوراهی سقوط و صعود!

کاردانو (ADA) در یک منطقه حمایت افقی حیاتی در محدوده ۰٫۲۵ دلار معامله می‌شود. این منطقه از ابتدای سال جاری وجود داشته است. در این میان، وضعیت شاخص‌ها در بازه‌های زمانی هفتگی و روزانه، ترکیبی است که نشان می‌دهد تا زمانی که قیمت حرکت تعیین‌کننده‌ای در یک جهت مشخص نداشته باشد، تعیین جهت روند آینده دشوار خواهد بود.

اقتصاد کاردانو بر سر دوراهی سقوط و صعود!

تجزیه و تحلیل تکنیکال در بازه زمانی هفتگی نشان می‌دهد که ADA دقیقاً بالای ناحیه پشتیبانی افقی ۰٫۲۵ دلاری در نوسان است. پرایس اکشن در این منطقه، سیگنال‌های متناقضی می‌دهد. در مسیر صعودی، ADA ظاهرا یک الگوی کف سه گانه (نمادهای سبز) ایجاد کرده که یک الگوی صعودی در نظر گرفته می‌شود و انتظار می‌رود قیمت را به سمت بالا سوق دهد.

در مقابل و در سمت نزولی، قیمت از ابتدای ماه می، پایین‌تر از خط مقاومت نزولی قرار گرفته است. اخیراً، این خط قیمت را در ماه جولای رد کرد (نماد قرمز)، و یک فیتیله بالایی بلند ایجاد شد. این خط هنگامی که با منطقه ۰٫۲۵ دلاری ترکیب می‌شود، یک مثلث نزولی را ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی (RSI) هفتگی نیز وضعیت نامشخصی دارد. در حالی که RSI یک واگرایی صعودی ایجاد کرده، خط روند آن (خط سبز) در خطر شکسته شدن است. علاوه بر این، این شاخص زیر ۵۰ است که نشانه روند نزولی است.

بنابراین، در صورتی که قیمت یا از خط مقاومت خارج شود یا به زیر ناحیه ۰٫۲۵ دلار سقوط کند، جهت روند آینده تعیین خواهد شد. در صورت بریک آوت، احتمال افزایش ۶۰ درصدی تا ناحیه مقاومت ۰٫۴۲ دلار وجود دارد، در حالی که شکست به زیر ناحیه فعلی، می‌تواند افت ۴۰ درصدی به نزدیک‌ترین حمایت بعدی در ۰٫۱۵ دلار را به همراه داشته باشد.

تجزیه و تحلیل در بازه زمانی روزانه هم یک چشم‌انداز ترکیبی را ارائه می‌دهد. بخش نزولی ناشی از آن است که گاوها در حال از دست دادن مومنتوم هستند و قیمت به تدریج کاهش می‌یابد. بخش صعودی هم به دلیل وجود یک کانال موازی نزولی است. این کانال‌ها اغلب حاوی حرکات اصلاحی هستند، به این معنی که احتمال خروج نهایی از آن وجود دارد.

شاخص RSI روزانه نیز سیگنال‌های ترکیبی را ارائه می‌دهد. از یک طرف، این شاخص زیر ۵۰ و در حال کاهش است (دایره قرمز). از سوی دیگر، یک واگرایی صعودی ایجاد کرده است. این نشانه‌های ترکیبی، تعیین جهت روند را دشوار می‌کنند.

بنابراین، برای نتیجه‌گیری باید منتظر ماند و دید که قیمت کاردانو در نهایت به کدام سمت حرکت می‌کند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها