|
کدخبر: 304094

پول و ناگفته‌های هالیوودی

نیما بیات

این مسیر، مسیر سختی است که خیلی‌ها آن را تا انتها نمی‌روند. اما آنهایی که می‌روند، راحتی و ثروت منتظرشان است. اما بدانید این مسیر پر از چالش‌های مختلف است. در مدرسه، یا در جامعه خیلی‌ چیزها را هرگز به ما نگفته‌اند.

در مورد پول چه تفکری دارید؟

برای پول تلاش می‌کنید؟ یا اینکه پول خودش می‌آید؟ یا اینکه ثروت ذاتی است، نه اکتسابی؟ آیا به پول علاقه دارید؟ آیا تمام عمر دنبال آن بودید؟تمام این‌ها در درجۀ اول به تعلیمات و محیطی که در آن بزرگ شده‌اید، برمی‌گردد. اگر در خانواده‌ای رشد کرده باشید که ثروت چندانی نداشته است، احتمالاً این طرز فکر را دارید که شما هم در آینده ثروتمند نخواهید شد. در مدرسه نیز آموزش درستی در خصوص پول و اهمیت آن به شما نداده‌اند. برای همین تفکر بسیاری از شما در مورد پول، از اساس اشتباه است. می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا تفکر خود را در مورد پول اصلاح کنید.

در هالیوود، همیشه و حتی در فیلم‌های بزرگ، پولدارها به‌عنوان آدم‌های بد و شرور، اکثراً فاسد و خلافکار، و فاقد هر نوع عواطف انسانی معرفی شده‌اند.در همین حال، یکی از مطالعات انجام‌شده در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که بیشتر افراد ثروتمند دنیا—آن‌هایی که بیش از ۳۰ میلیون دلار ثروت دارند—اکثراً ثروتمندان خودساخته هستند.

نیما-بیات

وارن بافت، میلیونر خودساخته است. هووارد شولتز (صاحب استارباکس) در فقر کودکی خود را گذارنده است. اُوپرا وینفری هم در فقر مطلق متولد شده است. جف بیزوس، میلیونر خودساخته است. ایلان ماسک، سارا بلیکلی، و بسیاری دیگر از افراد همگی میلیونرهای خودساخته هستند.سوال اینجاست که این افراد چه چیزی را می‌دانند که شما نمی‌دانید؟ جواب این است که معادلات شما اشتباه هستند. چیزی که در ذهن شما نقش بسته، این است که پول از حقوق حاصل از یک شغل به‌دست می‌آید. این شغل هم حاصل تحصیلات و مهارت‌های شماست. تا اینجای کار مشکلی وجود ندارد.

اما بیشتر کسانی که این مطلب را می‌خوانند قصد دارند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بیشترین پول ممکن را به‌دست آورند. اگر هدف شما این است، پس این معادله اصلاً به درد شما نمی‌خورد. شما یک گنج بی‌نظیر دارید که اگر از دست برود، دیگر قابل بازیابی نیست. زمان گنج شماست. در شغل‌های معمولی، درآمد شما بر اساس زمان کاری محاسبه می‌شود. اگر شما۲۰ دلار به‌ازای هر ساعت درآمد داشته باشید، و ۴۰ ساعت در هفته کار کنید، تقریباً ۲۴ سال طول می‌کشد که به ۱ میلیون دلار برسید. البته اگر مالیات و هزینه‌های این ۲۴ سال را حساب نکنیم! البته ۲۴ سال آینده، ۱ میلیون دلار قطعاً ارزش زمان حال را نخواهد داشت. شما تمام عمر خود را برای پول کار کرده‌اید. اما این پول حتی هزینه‌های جاری شما را هم تامین نخواهد کرد. حالا سوال این است که این میلیونرها و حتی میلیاردهای جوان چگونه به این موفقیت رسیده‌اند؟ جواب این است که آنها معادله‌ی بهتری داشته‌اند.

دست از تعقیب پول بردارید!

برای یک سری از آدم‌ها، پول هیچگاه مسئله‌ی مهمی نیست. آنها به خاطر عشق کار می‌کنند. کاری را انجام می‌دهند زیرا آن را دوست دارند. نگران وضع مالی، داشتن بهترین‌ خودروها، سفرهای دور دنیا، و موارد مشابه نیستند. آنها فقط دوست دارند با عشق خودشان زندگی کنند.شما چطور؟ گاهی وقت‌ها هیچ راهی نیست، مگر زندگی کردن به سبک سنتی. بیدار شدن، کار کردن، استراحت، چالش‌های زندگی، اندکی تفریح و دوباره روز بعد. شاید خیلی‌ها این سبک از زندگی را دوست داشته باشند. خیلی‌ها به این سبک عادت کرده‌اند. برای این دسته از افراد، این مطلب شاید سرگرمی باشد و کمی دید آنها را تغییر دهد. اما برای کسانی که دنبال تغییر هستند، این مطلب می‌تواند محرک قوی باشد. این سوال را خود شما باید جواب بدهید… آیا واقعاً زندگی فعلی خود را دوست دارید؟ یا اینکه دنبال تغییر دادن آن هستید؟ پاسخ این سوال با خود شماست.یک چیز را باز هم تکرار می‌کنیم. هرگز دنبال پول نروید. بلکه دنبال حل مشکلی باشید که برای شما پول‌ساز است.

نویسنده: نیما بیات

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها