|
کدخبر: 124834

فرزندان خود را پولدار کنید

یکی از مهم‌ترین دارایی هایی که هر پدر و مادری می‌توانند به فرزندان خود عطا کنند، سواد مالی است.

اقتصاد فرزندان خود را  پولدار کنید

صحبت از پول به زبان بچه‌ها و برای آنها چندان کار ساده‌ای نیست اگر، در هنگام صحبت و آموزش برای آنها هیجانی ایجاد نشود. هر آموزشی اگر در بستر مهارتهای خلاقانه و جذاب و معقول تداوم یابد، نه تنها توجه و تمرکز مخاطب را بیشتر می‌کند، بلکه یادآوری و ماندگاری آن را بیشتر خواهد نمود.

این ترفندهای ساده راهکارهایی در جهت آموزش‌های غیر مستقیم کسب درآمد از طریق زحمت کشیدن، افزایش قدرت تفکر و خلاقیت آنها، پس انداز و سرمایه‌گذاری می‌باشند که کمک می‌کنند کودکان با ادبیات زندگی اقتصادی و لزوم کسب درآمد و استفاده از توانایی‌های بالقوه خود با روشی صحیح آشنا گردند.

وقتی پدر و مادر می‌شویم، ناخودآگاه تمام ذهن و افکار ما درگیر تمامیت فرزندانمان می‌شود. آموزش و یادگیری دو رکن اساسی سازندگی و تربیت فرزندان محسوب می‌گردد.

یکی از مهم‌ترین دارایی هایی که هر پدر و مادری می‌توانند به فرزندان خود عطا کنند، سواد مالی است. صحبت از پول به زبان بچه‌ها و برای آنها چندان کار ساده‌ای نیست اگر، در هنگام صحبت و آموزش برای آنها هیجانی ایجاد نشود. هر آموزشی که در بستر مهارتهای خلاقانه و جذاب معقول تداوم یابد، نه تنها توجه و تمرکز مخاطب را بیشتر می‌کند، بلکه یادآوری و ماندگاری آن را در ذهن او بیشتر خواهد نمود.

در این بخش، برخی از ترفندهای خلاقانه و بسیار ساده‌ای بیان می‌شود که شما به عنوان والدین می‌توانید با بکارگیری آنها به افزایش سواد مالی کودک و فرزند خود کمک زیادی نمایید.

این ترفندها عبارتند از:

۱) با فرزند خود اقدام به تزیین و ساخت یک قلک نمایید. برای اینکار از هر وسیله و یا جعبه درب دارپلاستیکی و یا شیشه‌ای استفاده کنید. آنها را با نوارهای کاغذی رنگی، سطح بندی کنید طوری که هر نواررنگی نشانگر پیشرفت آنها در جمع آوری پول باشد. بچه‌ها با نشانگرهای بصری بیشتر از هر اقدام دیگری، پس انداز کردن را می‌آموزند.

۲) از فرزندان خود بخواهید از هر آنچه که در آینده ی دور یا نزدیک دوست دارند آن را به‌دست آورند و یا نیت خرید و داشتن آن را در ذهن دارند، نقاشی بکشند و سپس این نقاشی‌ها را بر روی یخچال بچسبانید. با این کار، آنها می‌آموزند که برای رسیدن به هدف و تحقق آن باید ابتدا آن را در ذهن بیرونی خود ذخیره کرده و جهت رسیدن به آن تلاش کنند. این تصاویر برای آنها در حکم یادآوری اهدافشان خواهد بود.

۳) یک شیشه مربای خالی یا هر وسیله درب دار شیشه‌ای متوسط را تحت عنوان " ایده جمع کن" کنار گذاشته و از آن برای جمع آوری ایده هایی که می‌توانند به عنوان سرگرم کننده‌های رایگان (که همه اعضای خانواده در آن شرکت داشته باشند)، استفاده کنید و از همه اعضای خانواده نیز بخواهید به تزئین آن کمک کرده و ایده‌های خود را ارائه دهند.

۴) از مواد دور ریختنی از جمله رولهای دستمال کاغذی، شیشه ها، جعبه‌ها و کارتن‌های خالی کوچک و... شروع به درست کردن کاردستی و حتی صنایع دستی نمایید تا از این طریق، ارزش بازیافت و حتی هدر رفتن و نرفتن پول و دارایی را به آنها غیر مستقیم آموزش دهید.

۵) با هم کسب درآمد داشته باشید! به بچه‌ها اجازه دهید اسکناس هایی برای خود طراحی کنند و با آن به داد و ستد در خانه بپردازید. به عنوان مثال، در قبال پرداخت معینی از پول آنها به آنها یک اسباب بازی، میوه یا شکلات و یا هر چیز دیگربفروشید.

۶) برای اینکه بچه‌ها درک خود را از ارزش یک سکه و یا میزانی از پول را بدانند، از یک صفحه کاغذی و گیره‌های لباس و تعدادی سکه (مانند سکه‌های مبارک باد) استفاده کنید. در یک بازی، از آنها بخواهید که در ازای به‌دست آوردن هر تعداد از گیره‌های لباس با ارزش یک سکه، سکه را روی صفحه کاغذی قرارداده و یک گیره را به عنوان خرید آینده لباس مورد نظر به او تقدیم کنید.

۷) سفارش ساخت بدهید! به او سفارش آماده‌سازی یک قطعه هنری دیوارکوب یا دیوار چسبان و یا هر چیز دیگری که می‌دانید در حیطه علاقمندی (و به نوعی قلقلک کردن مغز و توانایی بالقوه) او خواهد بود، بدهید و با او طی کنید که در ازای ساخت آن با او وارد معامله خواهید شد و در نهایت نیز آن کار به خصوص را از کودک و فرزند خود بخرید و پرداخت آن را نیز انجام دهید. در صورت عملیاتی شدن این طرحتان، به او کمک کنید تا برای هزینه کرد و پس انداز آن نیز حتما برنامه‌ریزی داشته باشد.

۸) بچه‌ها را به اداره رستوران تشویق کنید. لیستی از هر آنچه که شامل آنها باشد تهیه کنید: نوشتن منوها، مشخص کردن قیمت ها، تهیه لیست خرید برای مواد اولیه و...

به بچه‌ها کمک کنید تا برای پذیرایی از شام لباس پیشخدمت بپوشند و به آنها پول انحصاری بپردازید.

۹) از گل رس برای قالب‌سازی وسایل مربوط به مشاغل مختلف بزرگسالان در زندگی خود استفاده کنید، مانند یک گوشی پزشکی برای یک پزشک یا یک چکش برای یک سازنده. از آن به عنوان فرصتی برای صحبت در مورد اینکه کار چیست و چرا بزرگسالان آن را انجام می‌دهند استفاده کنید.

۱۰) به فرزندان خود در مورد تبلیغات و اینکه چطور هر کالایی که در یک تبلیغات تجاری یا آنلاین می‌بینند که ممکن است خوب و یا بد باشد نیز صحبت کنید. قدرت تبلیغات صحیح و آموزش معرفی محصولات ساخت خود آنها را نیز به آنها بدهید.

این ترفندهای ساده راهکارهایی در جهت آموزش‌های غیر مستقیم کسب درآمد از طریق زحمت کشیدن، افزایش قدرت تفکر و خلاقیت آنها، پس انداز و سرمایه‌گذاری می‌باشند که کمک می‌کنند کودکان با ادبیات زندگی اقتصادی و لزوم کسب درآمد و استفاده از توانایی‌های بالقوه خود با روشی صحیح آشنا گردند.

 

منبع: تحلیل بازار
  • ناشناس ارسالی در

    کجای کارید قلک دیگه ورچیده شد به درد نمیخوره اون مال زمانی بود که پول ارزش داشت

  • Ali ارسالی در

    واقعا جای تشکرداره.مطالب بسیار آموزنده ه ستن.دست گلتون درد نکنه👍👍👍👍

  • مهیار اسدی ارسالی در

    ممنون مفید بود

  • مهیار اسدی ارسالی در

    این ۱۰تا راهکار به بچه ها کمک زیادی میکن ه تا پولدار شن به هدفشون برسن و اون چیزی که دوست دارن خودشون راحت بخرن

  • محمد ارسالی در

    تو مملکتی که هرکی سهمیه داره خنگ هم باشه باید بره دانشگاه سواد رو بذار دم کوزه آ بشو بخور
    تو مملکتی که همه ی استخدا می ها با پارتی بازیه سواد رو بذار دم کوز ه آبشو بخور
    تو مملکتی که این همه ج وان با مدرک لیسانس و فوق لیسانس و دکترا بیکارن سواد رو بذار دم کوزه آبشو بخور هی چی بهتر از بازار آزاد نیست

  • ناشناس ارسالی در

    ملت به اندازه کافی طماع هستند با این ترفندها طمع کارتر می‌شوند.

ارسال نظر