|
کدخبر: 304073

دلیل کاهش قیمت خودرو روشن شد

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران ضمن برشمردن عوامل موثر در کاهش قیمت اخیر بازار، ثبات نسبی نرخ ارز در طول چند ماهه اخیر را به عنوان مهمترین علت ریزش قیمت‌ها عنوان کرد.

اقتصاد دلیل کاهش قیمت خودرو روشن شد

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران پیرامون علل کاهش قیمت خودرو اظهار کرد: ثبات ادامه‌دار نرخ ارز، مطرح شدن واردات خودرو و همچنین انتشار اخبار مثبت از روند مذاکرات برجامی و روابط ایران با سایر کشور‌ها از جمله عواملی هستند که نقش ویژه‌ای در کاهش قیمت خودرو دارند، اما در میان آن‌ها ثبات نرخ ارز در مقایسه با سایر موارد از سهم بیشتری در این‌باره برخوردار است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران افزود: انتشار اخبار متعدد درباره واردات خودرو و همچنین ثبات و یا بعضاً کاهش نرخ ارز باعث شده که مصرف‌کننده‌ای فعلا به سمت بازار خودرو نیاید؛ در حال حاضر این موارد بازار خودرو را در بلاتکلیفی کامل قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: از میان این عوامل، تاکنون ثبات نرخ ارز نقش مهمتری را در کاهش قیمت خودرو ایفا کرده است. واردات خودرو صرفاً می‌تواند ناترازی‌های موجود در عرضه و تقاضای خودرو را جبران کند، اما ثبات نرخ ارز شرایط آرام و به دور از رکودی را برای فعالان بازار خودرو ایجاد می‌کند تا تحت آن شرایط، معاملات خودرو‌های مورد نیاز خود را انجام دهند.

موتمنی درباره رکود بازار خودرو گفت: این بازار از مدت‌ها قبل در رکورد قرار داشت. اکنون سه چهار ماه از رکود کامل در بازار خودرو می‌گذرد و در طول این مدت هیچ تحرکی از سوی متقاضیان خودرو دیده نمی‌شود. در حال حاضر مصرف‌کنندگان خودرو منتظر تعیین تکلیف نهایی واردات هستند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران در پایان پیرامون تداوم مدت زمان کاهش قیمت انواع خودرو‌ها تصریح کرد: ادامه این مسئله بسته به واردات خودرو و یا افزایش عرضه این کالا در سطح بازار دارد. به بیان دقیق‌تر، هر زمانی که عرضه خودرو به اندازه نیاز بازار باشد، قیمت آن هم کاهش یافته و به قیمت کارخانه نزدیک می‌شود، اما اگر اگر عرضه متناسب با نیاز بازار نباشد، فاصله قیمتی قابل توجهی میان بازار و کارخانه به وجود می‌آید.

منبع: اتاق اصناف تهران
  • علی ارسالی در

    مردم دیگر پولی ندارند که بخرند، اونم باا ین قیمت‌های گران کارخانه و بازار، چون پس اندازی ندارند که توان خریدن داشته باشند ،

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها