|
کدخبر: 303046

پیش بینی جذاب آقای مسئول درباره قیمت خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت در مورد تاثیر واردات خودروهای کارکرده بر قیمت خودرو گفت: از وقتی اسم این طرح آمد قیمت خودروهای مونتاژی خیلی پایین آمد حال تصور کنید این طرح واقعا عملی شود و نیاز بازار تامین شود در این صورت قطعا قیمت خودرو بیشتر پایین خواهد آمد.

قیمت خودرو در ایران تحت تاثیر ثبات نرخ دلار، مخابره برخی اخبار سیاسی و همچنین خبر واردات خودرو به کشور با کاهش همراه است و رصد بازار حکایت از ریزش سنگین قیمت برخی خودروها به ویژه خودروهای مونتاژی دارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت در مورد وضعیت بازار خودرو به همشهری آنلاین گفت: الان نزدیک ۳ ماه است که خبری در بازار خودرو نیست و عملا شاهد جنبش و جوش خاصی نیستیم و درواقع می‌شود گفت رکود مطلق بر بازار حاکم است.

سعید موتمنی ادامه داد: هر چند در این مدت در برخی روزها قیمت برخی خودروها بالا و پایین شده اما به صورت کلی اگر وضعیت بازار را از ۳ ماه پیش به این طرف بررسی کنیم بین ۲۲ تا ۳۲ درصد کاهش قیمت را در اکثر خودروها چه داخلی و چه وارداتی و مونتاژی داشته‌ایم برای نمونه، در خودروهای مونتاژی حدود یک‌میلیارد و ۴۰۰ تا یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت اتفاق افتاده است. در خودروهای داخلی هم برای مثال، قیمت دنا اتوماتیک که یک میلیارد و ۳۰ تا یک‌میلیارد و ۵۰ میلیون تومان بود الان به ۸۲۵ میلیون تومان رسیده است.

تاثیر واردات خودروهای کارکرده بر قیمت خودرو

این صحبت‌ها در حالی است که امروز لطف‌اله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد: طرح واردات خودروهای کارکرده از حدود ۲ هفته آینده روند اجرایی به خود می‌گیرد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت در مورد تاثیر این خبر بر بازار خودرو گفت: خوشبختانه قانونگذار واردات را تایید کرده اما از آنجا که آیین‌نامه دست دولت و وزارت صمت است فعلا جزئیات طرح واردات خودروهای کارکرده مشخص نیست و چندان نمی‌توان درباره آن اظهارنظر کرد اما از وقتی اسم این طرح آمد قیمت خودروهای مونتاژی خیلی پایین آمد حال تصور کنید این طرح واقعا عملی شود و نیاز بازار تامین شود در این صورت قطعا قیمت خودرو بیشتر پایین خواهد آمد.

موتمنی با بیان کاهش قابل توجه فاصله قیمت کارخانه و بازار خودروهای مونتاژی ادامه داد: در حال حاضر خودروی پرومکس شرکت مدیران خودرو که به قیمت ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان فاکتور می‌شد و در بازار ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شد با قیمت ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود یا محصولاتی مانند وانت KMC کرمان‌موتور که یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان فاکتور می‌شود الان در بازار ۲۳۰ میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت کارخانه خرید و فروش می‌شود یا در گروه بهمن‌موتور خودروی پرفروشی مانند دیگنیتی حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان فاکتور و در بازار یک میلیارد و ۶۷۵ تومان فروخته می‌شود در حالی که این خودرو قبلا در بازار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود یعنی حدود ۸۰۰ میلیون تومان ریزش قیمت داشته است.

موتمنی با تاکید بر اینکه مشکل بازار خودروی ایران محدودیت عرضه است، گفت: خودروهای خارجی که ما در بازار داریم برای حدود ۶ تا ۷ سال پیش است و در حال حاضر خودروی ۲۰۱۸ به بالا در بازار نداریم اما طبق آنچه اعلام شده خودروهایی که در لیست واردات است مربوط به سال‌ ۲۰۲۳ است بنابراین واردات خودروهای کارکرده قدم مثبتی است که در بهبود بازار تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

قیمت روز خودروهای مونتاژی و داخلی

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت در ادامه در مورد قیمت روز برخی خودروها را هم اعلام کرد. طبق صحبت‌های موتمنی، قیمت امروز هایما S۸ یک‌میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان، هایما S۷ یک‌میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان، شاهین ۵۷۵ میلیون تومان، پژو پارس ۵۱۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ هیدرولیک ۵۹۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ برقی ۶۲۵ میلیون تومان، پژو سقف شیشه‌ای حدود ۶۷۰ میلیون تومان، رانا ۴۹۰ میلیون تومان، کوئیک معمولی ۳۳۵ میلیون تومان، کوئیک اتوماتیک ۴۱۰ میلیون تومان، دنا اتوماتیک ۸۲۵ میلیون تومان و دنا دنده‌ای هم ۷۵۵ میلیون تومان است.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها