|
کدخبر: 303751 فرشته صائمی

گفتگوی گسترش‌نیوز با نماینده مردم زاهدان در مجلس؛

کشف ثروت تکان‌دهنده زیر پای مردم سیستان و بلوچستان/ زمان استخراج اعلام شد

شهریاری گفت: حجم معادن مسی که در زاهدان کشف شده از معادن مس سرچشمه هم بیشتر است و در حال حاضر در زاهدان مشغول به کار هستند.

اقتصاد کشف ثروت تکان‌دهنده زیر پای مردم سیستان و بلوچستان/ زمان استخراج اعلام  شد

اخیراً خبری مبنی بر کشف ذخایر جدید مس در زاهدان منتشر شد اما در جزئیات خبر درباره نحوه بهره‌برداری از این منابع اشاره نشد.

بر همین اساس حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گسترش‌نیوز با اشاره به جزئیات کشف معادن جدید مس در این استان گفت: معادن کشف شده در زاهدان ذخایر مس که گفته می‌‍شود معادن بزرگی است.

او افزود: در حقیقت آن طور که گفته می‌شود حجم معادن مسی که در زاهدان کشف شده از معادن مس سرچشمه هم بیشتر است و در حال حاضر در زاهدان مشغول به کار هستند.

شهریاری در توضیح اینکه کدام شرکت‌‎ها برای بهره‌برداری از معادن مس زاهدان وارد این استان شدند؟ تصریح کرد: در حقیقت بخش خصوصی و دولتی به دنبال اکتشاف و استخراج از معادن مس استان زاهدان هستند البته شرکتی هم در منطقه تاسیس کردند که از خام فروشی جلوگیری شود. نکته حائز اهمیت این است که استاندار سیستان و بلوچستان نسبت به بهره‌برداری، سودرسانی و تاثیر آن بر اقتصاد استان امیدوار بود اما باید نتیجه نهایی را مشاهده کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه از طرف دولت کدام نهاد وارد معادن زاهدان شده است؟ خاطرنشان کرد: وزارت صمت برای بهره برداری از معادن مس وارد زاهدان شده است.

شهریاری درباره مراحل استخراج از معادن مس زاهدان یادآور شد: اکتشاف شروع شده و به زودی استخراج خواهیم داشت.

  • ق ر ارسالی در

    ان شاالله تمام درآمد خرج خوده استان شود

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها