|
کدخبر: 302767

دلیل گران شدن قیمت نان چیست؟

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران درباره گران‌شدن قیمت نان تأکید کرد: آرد در این ‌بین نقش اندکی داشته و عموماً به هزینه‌ های جاری نانوایی باز می‌گردد.

اقتصاد دلیل گران شدن قیمت نان چیست؟

فاطمه نظری، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران با اعلام این که نرخ برخی استان ها در قالب نوع یک، دو و سه نان اعلام شده است، افزود: نوع سه آزادپز هستند و نوع یک و دو نیز یارانه ای بوده و نرخ آنها داده شده است.

وی افزود: در نوع یک، دو و سه افزایش قیمت داشته ایم و در برخی استان های اطراف دنیا نیز طرحی را به صورت پایلوت اجرایی کردیم و قرار است نتیجه آن بررسی شود.

نظری با بیان این که کمک هزینه نیز ارائه شده ولی کفاف هزینه های نانواها را نمی دهد، گفت: نرخی که سال ۱۴۰۰در نظر داشتیم مربوط به سال ۹۹ بود و در پایین نرخ نامه نیز نوشته شده ملاک عمل تا زمانی خواهد بود که هزینه ها افزایش پیدا نکند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران درباره گران شدن قیمت نان اضافه کرد: هزینه ها شامل خمیرمایه، خوراک کارگری و دستمزد و بیمه و برق و آب و مالیات می باشد؛ ولی طرح اجرا شده خوب بوده که اطلاع رسانی اندکی درباره آن صورت گرفته است.

به گفته نظری نانواها از بدو ورود دستگاه کارت خوان ویژه نانوایی، اطلاع درستی درباره کارکرد آن نداشتند.

وی افزود: اثر آرد روی نان ۱۰ تا ۱۲ میباشد و اگر آرد را رایگان به نانوا بدهند، تأثیری بر روی نرخ نان ندارد. از طرفی تورم هر سال ۱۴۰ درصد است و یارانه نانوا را صرفاً ۴۰ درصد تعیین کردند.

 

منبع: اتاق اصناف تهران
  • ناشناس ارسالی در

    نان رو که گران کنید درواقع سبدمهم خانوار فقیرجامعه راکوچک کرده وبه قوت وغذای اکثر یت اقشارآسیب پذیرجامعه آسیب جدی واردساخت ه اید.شمارابخدا قسم اینکار رونکنیدخیلی ه ا شکمشان باهمین نان سیرمیشود.اگرکیفیت تو لید نانها رابا ارائه گواهی صلاحیت تولیدب رای نانوایان بالا ببریدوپیگیرکیفیت نانها شوید،ذره ای نان هدرنمیرودو الزامی برای گ ران شدن نان پیش نمی آید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها