|
کدخبر: 302263

قیمت جدید نان به زودی اعلام می شود

رئیس اتحادیه نانوایان سنگک استان تهران اعلام کرد:‌ اعلام قیمت مناسب نان را راهکار اصلی مقابله باگرانفروشی و کم فروشی برخی نانوایی ها اعلام کرد.

اقتصاد قیمت جدید نان به زودی اعلام می شود

رئیس اتحادیه نانوایان سنگک استان تهران،  تاکید کرد که در اسرع وقت باید نرخ کارشناسی شده نان را هر چه سریع تر در همه استان ها اعلام کنند که این کار تاثیر بسزایی در کاهش تخلفات گران فروشی وکم فروشی دارد.

مسئله گرانفروش و کم فروشی مدتی است که موضوع گزارش رسانه ها بوده و گزارش تصویری هم چند روز گذشته از سوی صدا و سیما پخش شد که نشان می داد برخی از نانوایان در سطح شهر پول بیشتر از نرخ مصوب نان می گیرند و یا در برخی موارد وزن چانه‌ها و نان کمتر است.

 علی اصغر پابرجا که شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه با موضوع بررسی وضعیت نان اجرا شد، گفت:‌« تورم سالانه بالا رفته و نانوا مجبور است به نحوی هزینه های خود را جبران کند. فقط آرد یارانه ای می گیرد که تنها ۱۰ تا ۱۲ درصد در نرخ نان تاثیر دارد،نرخ مایه خمیر، اجاره مغازه، مزد کارگر افزایش پیدا کرده اما قیمت نان هنوز ثابت مانده از این رو نانوایان برای جبران هزینه های خود به گران فروشی و کم فروشی روی آورده اند. با سرکوب قیمت نانوایی ها نمی توانند به کار خود ادامه دهند.»

از نظر رئیس اتحادیه نانوایان سنگک استان تهران برای مدیریت این اوضاع باید در اسرع وقت نرخ کارشناسی شده نان را هر چه سریع تر در همه استان ها اعلام کنند که می تواند در کاهش تخلفات گران فروشی وکم فروشی دارد.

به گزارش فارس،  فروش نان کیلویی یکی از راهکارهایی بود که از سوی کارشناسان و مردم برای مقابله با کم فروشی مطرح می شد.

محمد جلال مشاور وزیر اقتصاد در گفت و گو با خبرنگار فارس در این زمینه گفت: فروش نان کیلویی این روش به خاطر اینکه احتمال دارد روی کیفیت نان پخته شده از سوی نانوایی‌ها تاثیر بگذارد فعلا منتفی است، اما بررسی بیشتر لازم است.

منبع: ایران جیب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها