|
کدخبر: 302283

بهترین راه برای افزایش شانس اخذ ویزای شینگن

اقتصاد بهترین راه برای افزایش شانس اخذ ویزای شینگن

اخذ ویزای شینگن به این راحتی‌ها نیست و این را شاید خود شما هم بدانید و نیاز به شرایط و مدارک خاصی دارد. اینکه چه‌قدر شانس اخذ ویزای منطقه شنگن را دارید به پرونده شما بستگی دارد. هر چه پرونده‌‌ای که به سفارت ارائه می‌دهید قوی‌تر باشد، افسر سفارت بیشتر به پرونده اعتماد کرده و مطمئن می‌شود که شما یک توریست واقعی هستید؛ اما چگونه؟

تاثیر نوع شغل و سابقه بیمه در اخذ ویزای شنگن

نوع شغلی که در ایران دارید و میزان سابقه بیمه می‌تواند چنان روی پرونده اثر مثبت داشته باشد که به‌یک‌باره افسر سفارت را مجاب کند تا علی‌رغم درخواست ویزای یک بار ورود برای متقاضی ویزای مولتی یا چند بار ورود صادر کند. برای سفارت زیاد تفاوتی ندارد که شغل شما چیست؛ ولی برای گواهی اشتغال به کار شرکت‌های دولتی، سابقه و لیست بیمه به دلیل اینکه از طرف ارگان‌های دولتی صادر می‌شوند اعتبار بیشتری قائل است.

سابقه بیمه بیشتر، شانس اخذ ویزای بیشتر!

هر چه سابقه بیمه بیشتری داشته یا کارفرمای قوی‌تری (از نظر حجم مالی شرکت و تعداد کارمندان) باشید، افسر سفارت شنگن بیشتر شما را به کشور‌تان وابسته می‌داند، بنابراین شانس اخذ ویزای شنگن افزایش پیدا می‌کند. برای مثال کسی که 17 یا 18 سال سابقه بیمه، کارخانه یا شرکت در ایران دارد، خیلی راحت‌تر از افراد کم سن سال و بدون سابقه بیمه می‌تواند ویزای شنگن اخذ کند. فراموش نکنید که ویزای شینگن مصاحبه ندارد و شما باید به وسیله مدارکی که بر روی پرونده قرار داده‌اید به افسر سفارت اثبات کنید که شاغل هستید و پس از پایان اعتبار ویزا به کشورتان باز خواهید گشت.

ایجاد وابستگی مالی با ارائه مدارک ملکی کافی

اسناد ملکی یکی از مهم‌ترین مدارک آپشنالی یا جانبی هستند. این نوع مدارک برایتان وابستگی مالی ایجاد کرده و به افسر سفارت اطمینان می‌دهد، شما یک فرد توانمند از نظر مالی در کشورتان هستید و نیازی به مهاجرت و ترک ایران ندارید! اسنادی را می‌توان به سفارت ارائه کرد که سند یا مبایعه‌نامه رسمی داشته باشند و ملکی که با قولنامه معامله شده را نمی‌توان به عنوان سند ملکی به سفارت ارائه نمود. اسناد ملکی را می‌توانید در تورهای گروهی و درخواست انفرادی بر روی پرونده قرار دهید تا شانس اخذ ویزا را افزایش دهند.

سفارتخانه‌ها هر مدرک ملکی قبول نمی‌کنند!

برخلاف ویزای کانادا که بهتر است تمامی اسناد ملکی و بانکی برای سفارت ترجمه شود، در حوزه شینگن یک سند ملکی و مدارک بانکی می‌تواند برای پرونده ویزای توریستی شنگن کفایت کند و تأثیر مثبت خود را بر روی پرونده بگذارد. از طرفی هر سفارتی مدارک ملکی قبول نمی‌کند! به طور مثال یکی از مدارک لازم برای ویزای توریستی فرانسه سند خانه‌ای است که اجاره داده شده است! درصورتی‌که ملک خالی از سکنه باشد هیچ گونه وابستگی برای شما ایجاد نخواهد کرد!

اثبات هدف سفر با ارائه دعوت‌نامه‌

زمانی یک دعوت‌نامه می‌تواند تأثیر خیلی مثبتی بر روی پرونده داشته باشد که در درجه اول از طرف شهروند آن کشور و فامیل درجه یک ارسال شود! همچنین دعوت‌نامه باید از طرف شهرداری محل زندگی شخص ارسال‌کننده صادر شده باشد. دقت داشته باشید که هر چه‌قدر نسبت دعوت‌کننده به شما نزدیک‌تر باشد دعوت‌نامه تأثیر مثبت بیشتری رو پرونده خواهد داشت.

دعوتنامه دوستان و اقوام دور نیز بی تاثیر نیست!

دعوت‌نامه‌هایی که از طرف اقوام یا دوستانتان برای شما ارسال می‌شوند نیز قطعاً بر روی پرونده درخواست ویزا بی‌تأثیر نیستند. دقت کنید که سفارت به‌تمامی اطلاعات فرد دعوت‌کننده دسترسی دارد پس هر چه سطح اجتماعی و وضعیت مالی بهتری داشته باشد دعوت‌نامه شما اعتبار بیشتری پیدا می‌کند.

پاسپورت

کسب اعتماد افسر سفارت با تمکن مالی بالا!

افسر سفارت به دنبال قبول درخواست‌های ویزایی است که می‌داند که از پس هزینه‌های سفرشان بر می‌آیند و برای کشورش درآمدزایی می‌کنند! در حال حاضر ارائه 400 میلیون به ازای هر نفر می‌تواند یک تمکن مالی قوی محسوب شود! اگر تمکن مالی خوبی ندارید سعی کنید 5 یا 6 ماه قبل از درخواست ویزای شینگن با وارد و خارج‌کردن مبالغ نه‌چندان زیادی در طول روز، هفته و ماه گردش حساب خود را قوی کنید. اشتباه نکنید؛ اثبات تمکن مالی تنها با مبلغ موجود در حساب شما امکان‌پذیر نیست، بلکه باید میزان تراکنش‌های حسابتان در طول 3 ماه اخیر را هم به سفارت ارائه دهید. پس هیچ‌گاه نمی‌توانید با واردکردن مبلغی زیاد به حسابتان به صورت یک باره یا در طی چند روز تمکن مالی را به سفارت اثبات کنید!

توصیه‌ها‌یی برای اثبات هدف اصلی سفر به سفارت

  • تراول هیستوری، وابستگی شغلی، مالی و خانوادگی چهار شرط مهمی هستند که به سفارت اثبات می‌کنند شما توریست واقعی هستید و بعد از اتمام مدت زمان اعتبار ویزا به کشورتان باز خواهید گشت.
  • اگر کم سن کمی دارید بهتر است با خانواده خود به این سفر بروید. این موضوع افسر سفارت را قانع می‌کند که از پس هزینه‌های سفر برخواهید آمد و به کشورتان باز خواهید گشت!
  • درصورتی‌که فرزند دارید بهتر است بدون آن به این منطقه سفر کنید! بالاترین سطح وابستگی خانوادگی برای مأموران سفارت فرزند می‌باشد.
  • اگر تابه‌حال سابقه سفر به حوزه شینگن نداشته‌اید، برای افزایش شانس پرونده ویزا با تور گروهی به شینگن سفر کنید.

نقشه

برای اخذ ویزای شینگن به این نکات توجه کنید!

  • تمکن مالی را باید از واحد بین‌الملل بانکی که در آن حساب دارید، اخذ کنید. این تمکن به زبان انگلیسی صادر شده و ممهور به هولوگرام و مهر برجسته می‌شود.
  • اینکه سند ملکی شما مربوط به تهران یا یک روستا است، تأثیری در اعطا یا عدم اعطای ویزای شینگن ندارد. مهم ترجمه رسمی این سند در مدارک شما است.
  • اگر خودتان بیمه پرداخت می‌کنید باید مدارک اثبات پرداخت این بیمه را به سفارت ارائه بدهید.
  • اگر برای اولین‌بار به شینگن سفر می‌کنید بیشتر از 1 تا 2 هفته از سفارت درخواست اقامت نکنید.

اخذ اسان‌تر ویزای شینگن با اعتبار دیگران!

آژانس‌های مسافرتی همیشه نمی‌توانند شانس اخذ ویزا را افزایش دهند! شرکتی شانس اخذ ویزای شنگن را افزایش می‌دهد که معتبر، باسابقه و حرفه‌ای باشد. شرکت‌های توریستی و مهاجرتی معتبر به دلیل تجربه زیاد در زمینه اخذ ویزا از سفارتخانه‌ها و روابط خوبی که در طی سال‌ها با آنها برقرار کرده‌اند، می‌توانند شانس اخذ ویزا را افزایش دهند. به طور مثال گروه ویزالند مرجع تخصصی و معتبر ویزا در ایران با سابقه‌ای در خور تقدیر در این زمینه می‌تواند بهترین شانس شما برای اخذ ویزا توریستی شینگن باشد. در طرف مقابل اگر شرکتی این ویژگی‌ها را نداشته باشد نه‌تنها شانس ویزا شدن را افزایش نمی‌دهد؛ بلکه ممکن است کاری کند که شما تا چندین سال نتوانید دیگر ویزای شنگن دریافت کنید!

نویسنده: ر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها