|
کدخبر: 300786 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

کمربندهای میلیونی روی کمر عزاداران / «هیکلی» چند؟

کمربندهای هیکلی در سایت‌های اینترنتی قیمت‌های متفاوتی دارد و البته طرفداران خاص خودش را دارد. فروشندگان قیمت‌های متفاوتی را برای این کمربند اعلام می‌کنند. در این گزارش به بررسی مدل‌ها و قیمت‌های مختلف آن پرداخته ایم.

اقتصاد کمربندهای میلیونی روی کمر عزاداران / «هیکلی» چند؟

در ماه محرم، برخی از هیئت‌های مذهبی و عزاداری، برای برگزاری مراسم عزاداری از لوازم و تجهیزات خاصی استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال علم، پرچمی است که برای نشان دادن عزای شهدای کربلا و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به کار می‌رود. همچنین برای نشان دادن عزای شهدای کربلا و حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، برخی از هیئت‌ها از کتیبه و علم‌هایی استفاده می‌کنند که بر روی آن نقش‌ها و تصاویر مربوط به این مراسم نقاشی شده است. برخی از هیئت‌ها برای برپایی مجالس عزای امام الحسین (ع) از پرده‌های مخصوصی استفاده می‌کنند. نوع و تعداد لوازم مورد استفاده در هیئت‌ها در هر منطقه و شهر ممکن است متفاوت باشد و به سنت و رسم هر منطقه بستگی دارد.

علم

قیمت انواع کمربندهای هیکلی در سایت های اینترنتی

کمربندهای هیکلی در سایت‌های اینترنتی قیمت‌های متفاوتی دارد و البته طرفداران خاص خودش را دارد. فروشندگان قیمت‌های متفاوتی را برای این کمربند خاص اعلام کرده‌اند و هر کدام دلایل خاص خودشان را دارند. بعضی‌ها به جنس مرغوب چرم آن اشاره کردند و برخی دیگر به نقش و نگارهای قسمت‌های فلزی کمربند که جنبه تزئینی دارد و یک نوع عتیقه به حساب می‌آید، اشاره کردند و بر همین اساس قیمت کمربند را بیشتر عنوان کردند. در نمونه‌های زیر به بررسی مدل‌های مختلف این کمربند خاص که به «هیکلی» معروف است می‌پردازیم.

در تصویر زیر یک عدد هیکلی چرم را می‌بینیم که فروشنده آن را به قیمت ۱۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته است. در توضیحات اشاره شده است که جنس چرم این هیکلی از نوع گاومیش است و قسمت قلاب آن هم طلاکوبی شده است. فروشنده به اصل بودن چرم آن تاکید کرده است و شاید دلیل گران بودن آن هم همین موضوع و البته طلاکوبی بودن این کمربند باشد.

هیکلی-عتیقه

 

در آگهی بعدی یک کمربند هیکلی به قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده است و فروشنده قیمت را مقطوع، تولیدکننده را ایرانی و جنس آن را طبیعی عنوان کرده است.

 

هیکلی4

 

در آگهی بعدی نیز فروشنده یک کمربند هیکلی را به قیمت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای فروش گذاشته است و در توضیحات درباره جنس آن تاکید کرده است که این کمربند از جنس چرم گاومیش است.

 

هیکلی3

آگهی بعدی نیز یک کمربند هیکلی را نشان می‌دهد که فروشنده آن را به قیمت ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای فروش گذاشته است. جنس این کمربند چرم طبیعی عنوان شده است و همچنین درتوضیحات به جزئیات دیگر آن اشاره شده است.

 

هیکلی2

در آگهی بعدی قیمت عجیبی برای فروش کمربند هیکلی به چشم می‌خورد و البته معلوم نیست کیفیت آن چقدر قابل استفاده باشد! فروشنده ۲ عدد کمربند هیکلی و تعدادی لوازم مربوط به آن را به قیمت ۱۱۱ هزار تومان گذاشته است. قیمتی که نسبت به آگهی‌های قبلی قابل مقایسه نیست و باید دید این کمربندها چقدر کارایی لازم را دارد.

هیکلی-ارزان

معرفی کمربندی به اسم «هیکلی» در دسته‌های عزاداری

هیکل عماره در عزاداری های امام حسین (ع) به عنوان یکی از نمادهای مهم مراسم عزاداری استفاده می‌شود. عماره در این مراسم به عنوان یک نماد از شجاعت و ایثار در مقابل دشمنان و حمایت از اهل بیت (ع)، به کار می‌رود.

علامت

در مراسم عزاداری های امام حسین (ع)، عموماً یک هیئت عزاداری با پرچم‌ها، علم‌ها، عروسک‌ها و بنرها به صورت مرتب در مسیر عزاداری قرار می‌گیرند و همچنین اعضای هیئت عزاداری با لباس های سیاه و عمامه سرخ مشغول به انجام مراسم های عزاداری هستند. در میان این هیئت عزاداری، یک شخص با لباس سیاه و عمامه سرخ به نام "عمار"، که نماد ایثار و شجاعت در مقابل دشمنان است، حضور دارد و با بلند کردن پرچمی به نام "علم حسینی"، نشان می‌دهد که همچنان پایبند به اهل بیت (ع) است و از آنان حمایت می‌کند. در اینجا هیکل عماره به عنوان پایه ای برای نصب علم حسینی و بلند کردن آن به کار می‌رود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها