|
کدخبر: 298665

پای ویتنام به اقتصاد ایران باز شد

معاون وزیر صمت در نشست با «دوتانگ های» معاون وزیر صنعت و تجارت ویتنام در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع کوچک و متوسط چین، با برشمردن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بر تبادل فن آوری بین دو کشور تاکید کرد.

اقتصاد پای ویتنام به اقتصاد ایران باز شد

علی رسولیان، معاون وزیر صمت در نشست با «دوتانگ های» معاون وزیر صنعت و تجارت ویتنام در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع کوچک و متوسط چین، با برشمردن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بر تبادل فن آوری بین دو کشور تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: اگرچه تحریم‌ها محدودیت‌هایی را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است، اما شرکت‌های ایرانی همچنان به تجارت بین المللی خود ادامه می‌دهند و این امکان بین ایران و ویتنام نیز وجود دارد.

رسولیان بر انعقاد تفاهم نامه دوجانبه به منظور تعمیق روابط بین واحدهای صنعتی و گسترش تبادلات فناوری تاکید کرد و ادامه‌داد: متن تفاهم نامه پیشنهادی بین صنایع کوچک ایران و ویتنام تدوین خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان فارس، تصریح کرد: فارس یکی از استان‌های بزرگ و توانمند به‌ویژه در حوزه صنایع غذایی است که برای ارتباط بین شرکت‌های ایرانی و ویتنامی، واحدهای صنعتی و شرکت‌های استان فارس می‌توانند پیشقدم شوند.

لزوم توسعه همکاری‌ها درحوزه‌های صنعتی و فناوری

معاون وزیر صنعت ویتنام نیز در این نشست بر گسترش و توسعه همکاری‌ها درحوزه‌های صنعتی و فناوری تأکید کرد و با اشاره به سفر رییس جمهور ویتنام در سال ۲۰۱۶ به کشورمان، افزود: دو کشور علاقه‌مند به همکاری با یکدیگر هستند.

دوتانگ های از پیشنهاد رسولیان درباره ارتباط بیشتر بین واحدهای صنایع کوچک و متوسط و حضور در نمایشگاه‌های متقابل استقبال و ابراز امیدواری کرد: این مهم در چارچوب برنامه همکاری‌های دوجانبه محقق شود.

حضور در نمایشگاه‌های تجاری و صنعتی و راهکارهای ارتباط بین شرکت‌های کوچک و متوسط دوکشور از مواردی بود که در این جلسه درخصوص آن بحث و تبادل نظر و مذاکره شد.

در هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کوچک و متوسط چین پاویون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برپا شده است.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین (CISMEF) از امروز ششم تیر در شهر گوانجو چین آغاز شده و تا نهم تیر ادامه دارد. این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد جهانی در حوزه صنایع کوچک و متوسط شناخته می‌شود.

برای این دوره از نمایشگاه مذکور، شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به عنوان استان معین تعیین شده و شرکت شهرک‌های صنعتی سایر استان‌های کشور به‌منظور حضور SMEها در این نمایشگاه، با آن استان همکاری و هماهنگی‌های لازم را انجام داده اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها