|
کدخبر: 298652

ورود ناگهانی چین به شهرک‌های صنعتی ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با معاون استاندار گواندوگ چین در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین گفت: با توجه به ظرفیت‌های سرمایه گذاری و فناوری موجود در شرکت‌های چینی و نیز فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران، این آمادگی وجود دارد تا شهرک صنعتی با همه زیرساخت‌ها را برای فعالیت شرکت‌های چینی آماده کنیم.

اقتصاد ورود ناگهانی چین به شهرک‌های صنعتی ایران

علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با معاون استاندار گواندوگ چین در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین گفت: با توجه به ظرفیت‌های سرمایه گذاری و فناوری موجود در شرکت‌های چینی و نیز فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران، این آمادگی وجود دارد تا شهرک صنعتی با همه زیرساخت‌ها را برای فعالیت شرکت‌های چینی آماده کنیم.

وی بیان‌داشت: باتوجه به عزم روسای جمهور ایران و چین و در چارچوب سند توسعه همکاری‌های ۲۵ساله، این آمادگی وجود دارد تا با برنامه عملیاتی در راستای توسعه، تعمیق و گسترش همکاری‌ها تلاش کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان گواندوگ به عنوان یکی از استان‌های مطرح صنعتی و بزرگ چین، ادامه‌داد: ظرفیت‌های مناسبی در حوزه‌های صنایع شیمیایی، پتروشیمی، خودرو، لوازم خانگی و انرژی‌های تجدیدپذیر در این استان وجود دارد که می‌تواند بسترساز تعاملات تجاری و صنعتی با جمهوری اسلامی ایران شود.

آمادگی برای حضور سرمایه‌گذاران چینی در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر ایران

وی اظهار داشت: یکی از حوزه‌هایی که در ایران به‌خاطر وضعیت طبیعی و زاویه جذب تابش نور جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران چینی دارد، انرژی‌های نو و تجدیدپذیر است که باتوجه به وجود فناوری‌های این حوزه در چین، آماده در اختیار قراردادن یک شهرک بزرگ انرژی خورشیدی برای سرمایه‌گذاری درحوزه تولید برق هستیم و حمایت‌های لازم را نیز انجام می‌دهیم.

رسولیان با بیان اینکه بخش صنعت در ایران نیز در حال رشد و توسعه است، تصریح‌کرد: ظرفیت‌های مناسبی برای تعاملات و تبادلات صنعتی و اقتصادی بین دو کشور وجود دارد.

سهم ۲۰ درصدی گواندونگ از تولید صنعتی و صادرات چین

معاون استاندار گواندوگ چین نیز در این دیدار به ظرفیت‌های این استان اشاره کرد و گفت:۲۰درصد از حجم تولید صنعتی و صادرات چین مربوط به این استان است و رتبه نخست جمعیت و اقتصاد چین به این استان تعلق دارد.

«لیو یوئین» با بیان اینکه در سال‌های اخیر حجم تجارت و تبادلات اقتصادی کشور چین و استان گواندوگ با جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته، افزود: این موضوع بیانگر اهمیت راهبردی ارتباطات تجاری بین دو کشور است و به طور قطع این روند تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت وجایگاه ویژه استان گواندوگ در تجارت با جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: آینده روابط تجاری و اقتصادی و افق آینده تبادلات اقتصادی روشن و رو به رشد است.

منبع: ایرنا
  • جلیل ارسالی در

    مطمعنا این روند را دولت بعدی معکوس می‌نماید سیاست‌های دولت ها درنظام جمهوری اسلامی براساس نفی دولت قبل میباشد نه بهبود زندگی ملت

  • ناشناس ارسالی در

    آقای علی آبادی همان شخصی است که چین می ت واند با او تفاهم صنعتی داشته باشد و او آ مده است تا غلبه هرج و مرج مدیریتی را حذف و سرمایه گذاری چین را هموار سازد. پس هم ین جوری از کیسه بیرون نیامده و تهمت بی ب رنامه گی و کم سوادی دولت چیزی جزئ مزخرف است. آقای رئیس جمهور باید جرعت داشته باش د و تمام کابینه را با همین روش بچیند. با مردم سخن بگوید و از آنها کمک بخواهد.

  • ناشناس ارسالی در

    خوبه دیگه کشور دودستی تقدیم چین و روسیه کردید

  • کاربر ارسالی در

    خدا میدونه چقدر ایرانی بیکار میشن...

  • مازیار ارسالی در

    لعنت بر چین کمونیست کشور ایران نابود می کنه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها