|
کدخبر: 297826

دست به یقه شدن ماسک با یک ارز دیجیتال ترکیه‌ای!

ایلان ماسک، مدیرعامل میلیاردر تسلا، اخیراً درگیر یک بحث اینترنتی داغ بر سر یک پروژه ارز دیجیتال مستقر در ترکیه به نام MetaTime شده است.

اقتصاد دست به یقه شدن ماسک با یک ارز دیجیتال ترکیه‌ای!

تیم MetaTime تصمیم گرفته بود تا یک برنامه ایردراپ را با هدف پاداش‌دهی به پایگاه کاربران اختصاصی خود اجرا کند. با این حال، این تلاش امیدوارکننده به سرعت تحت‌الشعاع وقایع غافلگیرکننده‌ای قرار گرفت. تقریباً ۱۰۰ هزار حساب توییتر مرتبط با جامعه MetaTime به طور ناگهانی به حالت تعلیق درآمدند یا به طور کامل حذف شدند. با توجه به پایگاه کاربری MetaTime، که تقریباً ۳۵۰ هزار عضو ثبت‌شده از سراسر جهان دارد، اهمیت این حادثه را نمی‌توان کم‌اهمیت جلوه داد.

کاربران این ارز دیجیتال که اکنون به دنبال حفاظت از حقوق دیجیتال خود هستند، در نهایت کمپین FreeMetaTime# را آغاز کردند که به سرعت در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفت.

در همین راستا، یوسف سویم (Yusuf Sevim)، مدیرعامل MetaTime هم از توییتر برای برقراری ارتباط با ماسک و جلب توجه بیشتر به این کمپین، استفاده کرد. سویم در درخواست خود تاکید کرد که چقدر برای مردم حیاتی است که بتوانند آزادانه در دنیای دیجیتال فکر کنند و صحبت کنند و از ماسک دعوت کرد تا در این مبارزه به آنها بپیوندد.

با این حال، واکنش ماسک آن چیزی نبود که جامعه MetaTime انتظار داشت. ماسک در توییتی که به نظر می‌رسد اشاره‌ای پنهان به موضوع MetaTime داشته باشد، اظهار داشت که، حساب‌هایی که سعی می‌کنند سیستم راستی‌آزمایی ما را با خودنمایی و خودترویجی غیرمنطقی به بازی بگیرند یا به روشی گمراه‌کننده تبلیغ کنند، به حالت تعلیق در خواهند آمد.

در واقع، ایلان ماسک به جای حمایت آشکار از کمپین FreeMetaTime#، به حفظ صداقت مکانیسم راستی‌آزمایی توییتر توجه داشت.

جالب اینجاست که وقتی توییتر تیک آبی رنگ MetaTime را حذف کرد، روابط پرتنش بین جامعه این ارز دیجیتال و غول فناوری تشدید شد.

بسیاری از فعالان بازار، کمپین FreeMetaTime# را به عنوان یادآوری آشکار از مبارزه مداوم برای حقوق دیجیتال و آزادی بیان در قلمرو دیجیتال می‌دانند و معتقدند که این کمپین، نگرانی‌های مشترک جوامع دیجیتال جهانی را منعکس می‌کند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها