|
کدخبر: 283175 رویا رئیسی

اختصاصی گسترش نیوز

احتمال ظهور ساتوشی در زمان انتخابات امریکا / بایدن ضربه فنی می‌شود؟

ایلان ماسک بعد از نام و نشان‌های متعدد در عرصه فناوری و اقتصاد، ظاهراً این بار به دنبال تصاحب کرسی ریاست جمهوری ایالات‌متحده است که باید با پیرمرد جمهوری خواهان رقابت کند.

اقتصاد احتمال ظهور ساتوشی در زمان انتخابات امریکا / بایدن ضربه فنی می‌شود؟

فناوری در سال‌های اخیر به یک متغیر مهم سیاسی و اقتصادی تبدیل شده است. اظهارات چهره‌های فناوری نیز بر سیاست‌گذاری‌های کلان اقتصادی و سیاسی در کشورها تأثیر گذاشته است. این تأثیرگذاری به حدی جدی شده که صحبت از ورود چهره‌های محبوب حوزه فناوری به سیاست شده است. شاید درگذشته دور از ذهن بود که یک کارآفرین حوزه فناوری رئیس‌جمهور شود اما در شرایط فعلی شاهد گمانه‌زنی در این خصوص هستیم. دمیتری مدودف، رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر سابق روسیه به تازگی پیش‌بینی کرد که ایلان ماسک رئیس‌جمهور آینده ایالات‌متحده امریکا خواهد بود. البته ماسک در واکنش به پیش‌بینی مدودف مدعی شد؛ این‌ها قطعاً مضحک‌ترین پیش‌بینی‌هایی هستند که من تاکنون شنیده‌ام و در عین حال نشان دهنده فقدان حیرت‌آور آگاهی از پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی و انرژی پایدار هستند. در این گزارش همراه ما باشید تا نگاهی به دستاوردها و اظهارات حاشیه‌ساز ایلان ماسک ثروتمندترین مرد دنیا داشته باشیم.

کودکی سخت ایلان ماسک

ایلان ماسک» (Elon Musk) کارآفرین و سرمایه‌گذار شناخته شده در عرصه بین‌الملل است که عمده شهرت او به واسطه مدیریت در شرکت‌های «تسلا» (Tesla) و «اسپیس ایکس» (SpaceX) است. ماسک همچنین جز هم‌بنیان‌گذاران «پی‌پل» (PayPal) است. او یکی از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال است. ایلان ماسک ۵۱ ساله خاطرات خوبی از کودکی ندارد و مدعی است که با ناملایمات فراوانی روبرو بود و از سمت پدر مورد سخت‌گیری بسیار قرار می‌گرفت. همچنین در سال‌های نوجوانی به واسطه ریزنقشی از سوی هم‌کلاسی‌هایش مورد اذیت و آزار واقع می‌شد و این واسطه به تکنولوژی پناه برد. او فقط ۱۲ سال داشت که یک بازی ویدیویی ساخت و آن را در سال ۱۹۸۴ به مجله «پی‌سی» (PC) فروخت. زندگی شخصی او با جاستین ویلسون پیوند خورد و ماحصل این زندگی پنج فرزند پسر (دوقلو و سه‌قلو) است. در واقع ماسک ۶ پسر داشت، اما یکی از آن‌ها در دوران کودکی به دلیل بیماری از دنیا رفت. رابطه ایلان با جاستین، بعد از ۸ سال به هم خورد و در سال ۲۰۱۰ برای دومین بار با بازیگر بریتانیایی به نام تلولاه ریلی ازدواج کرد اما این‌بار هم بعد از ۴ سال زندگی با او، در سال ۲۰۱۴ متارکه کرد. این کودک تنها که به تکنولوژی پناه برده بود، با حدود ۲۲۳.۸ میلیارد دلار در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ ثروتمندترین مرد دنیا شد. بدترین اظهارنظر درباره ایلان ماسک از سوی پدرش منتشر شده است. ارول ماسک مدعی است که ایلان به واسطه حضورش در توییتر یک کندذهن است!

ایلان-ماسک

جنجال‌های سیاسی ماسک

ایلان ماسک در سال‌های اخیر چندین بار با سیاستمداران دعوای لفظی داشته است و از خجالت خیلی‌ها در عرصه بین‌الملل درآمده است. در ادامه نگاهی به این چالش‌ها در فضای مجازی داریم.

دعوای ماسک و ترامپ/ دونالد باید بازنشسته شود!

دونالد ترامپ سخنرانی در ایالت آلاسکا داشت که در این سخنرانی مدعی شد، ایلان ماسک «هنرمند لاف‌زن» است. دونالد ترامپ گفته بود: «ایلان ماسک می‌گوید که هرگز به جمهوری‌خواهان رأی نداده است. من گفتم که در جریان چنین چیزی نبودم زیرا او به من گفته بود که به خودم رأی داده است. او هم یک هنرمند لاف‌‌زن است که توئیتر را نخواهد خرید.»

ایلان ماسک در پاسخ به ترامپ گفت: زمان آن فرارسیده است تا از عرصه سیاسی و اجتماعی خارج شود. میلیاردر آمریکایی در صفحه توئیترش با استفاده از ۲ اصطلاح «کلاه آویختن» و «حرکت به سمت غروب آفتاب» نوشت که دونالد ترامپ باید پایان کارش را بپذیرد و بازنشسته شود. ایلان ماسک با این حال تأکید کرد که از دونالد ترامپ «تنفر» ندارد.

ایلان ماسک جمهور خواه یا دموکرات؟

خیلی‌ها مدعی هستند که با توجه به تفکرات خلاقانه، ماسک به دموکرات‌ها گرایش بیشتری دارد اما او به تازگی از یک جمهوری‌خواه حمایت کرده است که رقیب جدی ترامپ است. «ایلان ماسک» با انتشار پیامی در توییتر گفت: چنانچه «ران دسانتیس» فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا در رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کند، از او حمایت خواهد کرد.

ایلان-ماسک۲

تمجید پکن از ایلان ماسک

ثروتمندترین مرد جهان گفته بود که تنش‌ها در منطقه با واگذاری کنترل تایوان به پکن قابل حل است. او توصیه کرده بود که یک منطقه اداری ویژه برای تایوان ایجاد شود. ماسک هشدار داده بود که این روند می‌تواند بر شرکت‌هایی مانند تسلا، اپل و اقتصاد گسترده‌تر تأثیر بگذارد. «کین گانگ» سفیر چین در ایالات متحده در توییتر خود از ایلان ماسک تمجید کرد و در متن توییت خود نوشت: «می‌خواهم از ایلان ماسک برای درخواست صلح در سراسر تنگه تایوان و ایده‌اش درباره ایجاد منطقه اداری ویژه برای تایوان تشکر کنم. در واقع، اتحاد مجدد صلح‌آمیز و یک کشور بودن، دو سیستم اصول اساسی ما برای حل مسئله تایوان و بهترین رویکرد برای تحقق اتحاد مجدد ملی است.»

مبارزه تن به تن ماسک و پوتین

ایلان ماسک از ولادیمیر پوتین خواست، به جای آن که سربازانش را به جنگ در آن سوی مرزها بفرستد، خود پا به صحنه نبرد بگذارد. او در یک توییت نوشته: «من بدین وسیله ولادیمیر پوتین را به مبارزه‌ای تن به تن دعوت می‌کنم.» و به روسی افزوده: «آیا این مبارزه را می‌پذیرید؟»

ایلان ماسک از پوتین پاسخی دریافت نکرد اما رمضان قدیروف رهبر چچن که یکی از متحدان اصلی پوتین است، در واکنش به این درخواست گفت: «رئیس‌جمهوری روسیه می‌تواند ایلان ماسک را در نبرد شکست دهد. به شما توصیه نمی‌کنم که با پوتین رقابت کنید.» او ایلان ماسک را تاجر و بلاگر دانست اما از پوتین به عنوان یک سیاستمدار و استراتژیست جهانی و غضب خداوند برای غرب و آمریکا یاد کرد.

ایلان‌ ماسک در جواب رهبر چچن گفت: اگر پوتین از مبارزه با او می‌ترسد، او حاضر است صرفاً از دست چپ خود برای مبارزه استفاده کند. او همچنین به پوتین اعلام کرده که برای این نبرد تن‌به‌تن می‌تواند خرسش را هم بیاورد.

ایلان-ماسک۵

ماسک سیاستمدار موفق است یا تاجر؟

شاید خیلی‌ها ماسک را با ترامپ مقایسه کنند که یک تاجر سیاستمدار است اما مهمترین تفاوت ماسک و ترامپ علم است. ترامپ شاید در اقتصاد و سیاست نابغه باشد اما دانش چندانی در خصوص فناوری‌های نوین ندارد. ایلان ماسک از نظر خیلی‌ها به صورت جدی ساتوشی غایب از نظرها است. او فعالیت خوبی در بازار رمزارزها دارد و اقتصاد نوینی را در جهان تعریف کرده است. تمامی این موارد به او کمک می‌کند تا رأی علاقه‌مندان به فناوری و جوانان را تصاحب کند. حضور ایلان ماسک یا افراد مشابه او در کرسی ریاست جمهوری انقلابی نوین در ایالات متحده و دنیا خواهد بود.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها