|
کدخبر: 296897

حساب توییتر بزرگان بازار ارزهای دیجیتال هک شد

اخیراً، گروهی از کلاهبرداران، چهره‌های برجسته فضای ارزهای دیجیتال را در توییتر هدف قرار داده و حساب‌های آنها را برای تبلیغ کلاهبرداری‌های فیشینگ هک کرده‌اند.

اقتصاد حساب توییتر بزرگان بازار ارزهای دیجیتال هک شد

بیش از هشت حساب توییتر، از جمله حساب‌های بنیان‌گذار Pudgy Penguins، مدیر ارشد فناوری شرکت OpenAI و حتی پیتر شیف، منتقد سرسخت ارزهای دیجیتال، در معرض این حمله قرار گرفته‌اند. این کلاهبرداری‌ها منجر به سرقت تقریباً یک میلیون دلار ارزهای دیجیتال شده‌اند.

طبق گزارش‌ها، محقق فعال در زمینه امنیت بلاکچین، ZachXBT، کیف پول‌های زنجیره‌ای متصل به این کلاهبرداری‌های فیشینگ را کشف کرده است که نشان می‌دهد مهاجمان ممکن است طی این حملات، کنترل شماره تلفن همراه صاحبان این حساب‌ها را به دست آورده و به طور بالقوه از پنل مدیریت توییتر برای این هک استفاده کرده باشد.

عدم پاسخگویی سریع از سوی پشتیبانی توییتر، باعث شد بعضی از توییت‌های مرتبط با کلاهبرداری به مدت ساعت‌ها یا حتی روزها در این پلتفرم قابل مشاهده باشد. ZachXBT از مردم خواسته است که از کلیدهای امنیتی به جای احراز هویت دو عاملی که بر اساس پیامک است، استفاده کنند تا باعث افزایش امنیت حساب کاربری خود شوند.

توییتر-هک

کلاهبرداری از طریق حساب افراد مشهور

از دیگر حساب‌هایی که هدف این حمله قرار گرفتند، می‌توان به افراد سرشناسی مانند دی‌جی استیو آئوکی و پیت ریزو، سردبیر مجله بیت‌کوین اشاره کرد. این کلاهبرداری‌ها شامل تبلیغات و لینک‌های مشکوک مربوط به طلای توکنیزه‌شده و توزیع‌های جعلی برای توکن‌های ERC-۲۰ بود.

حساب توییتری مربوط به میرا موراتی، مدیر فناوری شرکت OpenAI هم به کنترل هکرها در آمد که در نتیجه آن، به طور ناخواسته لینکی مربوط به یک ایردراپ جعلی به اشتراک گذاشته شد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها