|
کدخبر: 296649

خبر خوش برای مالکان فلزات بازیافتی/ سود جدید در راه است

با اجرایی شدن دستورالعمل گزارش دهی پایداری شرکت‌های اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴، نزدیک به ۵۰ هزار شرکت مشمول گزارش دهی اجباری پایداری می‌شوند که از جمله آنها شرکت‌های خارج از محدوده اتحادیه اروپا با زیرمجموعه‌هایی است که در محدوده اتحادیه فعالیت می‌کنند.

اقتصاد خبر خوش برای مالکان فلزات بازیافتی/ سود جدید در راه است

با اجرایی شدن دستورالعمل گزارش دهی پایداری شرکت‌های اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴، نزدیک به ۵۰ هزار شرکت مشمول گزارش دهی اجباری پایداری می‌شوند که از جمله آنها شرکت‌های خارج از محدوده اتحادیه اروپا با زیرمجموعه‌هایی است که در محدوده اتحادیه فعالیت می‌کنند.

پلتفرم معاملاتی اوربکس مستقر در لندن و شیکاگو، با تشخیص این شکاف در بازار، در ماه می اولین بازار جهانی برای فلزات بازیافتی معتبر شناخته شده جهانی را راه‌اندازی کرد.

برای انجام این کار، اوربکس در یک ابتکار با سازمان پیشرفت استانداردهای اطلاعات ساختار یافته OASIS، یک سازمان استاندارد غیرانتفاعی مستقل جهانی و توسعه دهنده کد XML اصلی شریک شد.

توماس بوچار مدیرعامل اوربکس در این باره توضیح داد: سکوها برای این بازار بازیافت ساخته و تکنولوژی مورد نیاز آن هم آماده شده است و کاری که ما انجام می‌دهیم گردآوری استانداردها است، ما با ویژگی شماره یک که روی آن تمرکز کرده‌ایم، قصد پیشروی داریم.

این سرمایه‌گذاری با مشارکت شرکت بازیافتی اس ای SA recycling ساخته شد – این شرکت دارای ۱۲۵ مکان و مکان یابی مختلف و به بیان دیگر بزرگترین شبکه تاسیسات ضایعات فلزی در ایالات متحده است – و یکی از بزرگترین شرکت‌های بازیافتی در جهان به شمار می‌رود.

به گفته بوچار، این بازار به کالاهای زیست محیطی نگاه دارد و بیشتر آن را به اعتبارات کربن و سپس اعتبارات تنوع زیستی در حال رشد مرتبط می‌دانیم و از آن درس‌هایی گرفته‌ایم چرا که در این بخش آسیب پذیری قیمت گذاری بالاست و واقعا هیچ استاندارد جهانی برای اجرایی شدن وجود ندارد.

بوچار همچنین معتقد است که بازار اوربکس با بررسی حفره‌های بزرگ آغاز شد و با یک بانک چند ملیتی که پلتفرم رتبه بندی ESG ایجاد می‌کرد وارد تعامل شد که شامل سه موضوع انطباق دقیق بود. به گفته وی «ما معتقدیم بازارهای کربن بی‌ثبات هستند، چرا که هیچکس با این سوال شروع نکرده است که چگونه اعتبار کربن قابل تشخیص است؟ و فرآیند استاندارد سازی به چه شکل انجام می‌شود؟»

بوچار همچنین تاکید می‌کند: وقتی نوبت به کالاهای بازیافتی یا کالاهای محیطی می‌رسد، این موضوع مورد توجه است که چگونه در زنجیره ارزش قرار گرفته و مسئولیت پذیری برند را افزایش می‌دهد؟ ما در این میان در نقش مدافع مصرف کننده بازی می‌کنیم. همچنین نقش مدافع شرکتی را بازی می‌کنیم و در نهایت یکپارچگی زنجیره تامین را به سیستم می‌آوریم.

اوربکس دایره واژگان خود را در مورد اینکه چه کسی یا چه چیزی باید به عنوان یک کالای بازیافتی معتبر یا مبدا کالای بازیافتی واجد شرایط باشد، توسعه می‌دهد و برای دستیابی به اثبات منشا محصولات استخراج شده، گواهی مبدا را به آنها می‌دهد.

بوچار در این باره تاکید دارد که با برنامه‌های احراز هویت و قابل ردیابی اختصاصی خود، این پلتفرم تایید مستقل گواهی‌های ESG را در اختیار جامعه معدنی قرار می‌دهد و به ذینفعان جهانی اعتماد بیشتری نسبت به ادعاهای خود می‌دهد.

موضوع سازماندهی بازار، افزایش شفافیت در این بازار، ارائه ابزارهای اضافی از جمله اثبات منشا – گواهی مبدا است که می‌توان آن را در کل زنجیره ارزش دنبال کرد. بوچار معتقد است شرکت‌ها از این طریق راحت‌تر می‌توانند ادعاهای خاص خود را پیگیری کنند و گزارش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مطابقت با دستورالعمل گزارش دهی پایداری شرکتی اتحادیه اروپا را پیگیری کنند.

او گفت: ما این شرایط را یک فرصت بزرگ می‌دانیم چرا که بازار اختیاری کربن در حال حاضر ۲ میلیارد دلار است – بازار فلزات ثانویه تقریبا ۵۰۰ میلیارد دلار است – دشوار نبود بفهمیم این یک بازار آدرس پذیر بسیار بزرگتر است که در عین حال نیاز به ساختار مشخصی دارد.

اوربکس با عرضه استانداردهای شناخته شده در سطح جهانی به بازاری عظیم که تاکنون بکر و بلامانع بوده، تغییرات مورد نیاز را شکل می‌دهد.

منبع: بیرونیت

ارسال نظر