|
کدخبر: 294590

تعداد کیف پول‌هایی که بیش از یک بیت‌کوین دارند

برای اولین بار از تولد بیت کوین، تعداد آدرس‌های کیف پول دارای یک بیت کوین و یا بیش از یک عدد، از یک میلیون عبور کرده است.

اقتصاد تعداد کیف پول‌هایی که بیش از یک بیت‌کوین دارند

به دنبال پیش‌بینی توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا و خرید بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران، تعداد کیف پول‌های دارای یک بیت کوین و یا بیشتر، به یک میلیون عدد رسیده است.

افزایش کیف پول‌های دارای بیت کوین

بر اساس داده‌های Glassnode، تعداد آدرس‌های کیف پولی که دارای یک عدد و یا بیشتر بیت کوین هستند، در سیزدهم ماه می ۲۰۲۳ از یک میلیون عدد عبور کرده است.

به دنبال کاهش ۶۵ درصدی قیمت بیت کوین در طی سال گذشته میلادی، تعداد کیف پول‌هایی که یک بیت کوین نگهداری می‌کنند افزایش یافته است. افزایش این نوع آدرس‌ها در ماه جون سال ۲۰۲۲ میلادی و به دنبال نابودی ترا (Terra) و سلسیوس، در ۱۱ نوامبر و همزمان با ورشکستگی صرافی FTX به اوج رسید.

به‌ دنبال کاهش قیمت بیت کوین از اوج آن در نوامبر ۲۰۲۱، حدود ۱۹۰ هزار آدرس با یک بیت کوین در فوریه سال جاری میلادی به آدرس‌ها افزوده شدند.

هم‌بنیان‌گذار گلس‌نود در توییتی اظهار کرد: «بهترین زمان خرید بیت کوین زمانی است که خون در خیابان‌ها جاری است». منظور وی این است که بهترین زمان خرید، زمانی است که همه افراد در حال فروش دارایی‌های خود هستند.

این شرکت تحلیلگر بازار ارز دیجیتال اطمینان دارد که قیمت بیت کوین می‌تواند در میان‌مدت به ۳۵ هزار دلار برسد. این تخمین به دنبال تصمیم احتمالی فدرال رزرو برای توقف افزایش نرخ بهره می‌تواند تقویت شود.

باید توجه داشت که لزوما آدرس‌های دارای یک بیت کوین لزوما نماینده یک فرد نیستند. بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار رمزارز آدرس‌های بیت کوین متفاوتی دارند و تعداد زیادی از آدرس‌ها متعلق به شرکت‌های سرمایه‌گذاری مانند صرافی‌های رمزارزی هستند.

بر اساس داده‌های CoinGlass، از مجموع ۱۹ میلیون بیت کوین در گردش، ۷.۸۹ میلیون از آنها که ارزش ۵۰.۷ میلیارد دلار دارند، در صرافی‌های متمرکز بزرگ مانند کوین‌بیس و بایننس نگهداری می‌شوند.

همچنین سه میلیون بیت کوین با ارزش حدودی ۸۰.۴ میلیارد دلار که ۱۷ درصد از عرضه کل بیت کوین را تشکیل می‌دهد برای همیشه گم شده‌اند. منظور از این اصطلاح این است که این بیت کوین‌ها یا در کیف پول‌هایی قرار گرفته‌اند که عبارت کلیدی آنها توسط مالک گم شده است و یا کیف پول‌هایی که بیش از یک دهه تحرکی در آنها مشاهده نشده است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها