|
کدخبر: 293512

بیدار شدن میلیونر دوج کوین از خواب ۹ ساله

بر اساس داده‌های پلتفرم ردیابی Whale Alert، یک کیف پول قدیمی که از اولین پذیرندگان دوج کوین (DOGE) بوده، به طور ناگهانی از خواب ۹ ساله بیدار شده است. این آدرس قدیمی قبل از فعال شدن مجدد، دارای ۱،۵۵۶،۹۹۴ دوج کوین بود.

اقتصاد بیدار شدن میلیونر دوج کوین از خواب ۹ ساله

بر اساس داده‌های مرورگر Blockchair، اولین انتقال این آدرس در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۳ بوده است. دوج کوین در اوایل همان ماه (۶ دسامبر ۲۰۱۳) راه‌اندازی شده بود، بنابراین دارنده این آدرس باید یکی از اولین پذیرندگان این میم کوین بوده باشد.

در اولین تراکنش خود، این کیف پول حدود ۳۰۰ هزار و روز بعد، ۳۰۴،۹۹۵ دوج کوین را دریافت کرد. در روز سال نوی ۲۰۱۴، سرمایه‌گذار کیف پول خود را خالی و حدود ۴۰ دلار سود کرد. بعداً در همان ماه، صاحب این کیف پول دو خرید دیگر – ۵۵۰،۹۹۹ DOGE در ۱۴ ژانویه ۲۰۱۴ و ۱،۰۰۵،۹۹۵ DOGE در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۴ را هم انجام داد.

پس از آخرین انتقال، این آدرس برای حدود ۹ سال خاموش شد. دقیقاً نمی‌توان گفت که چرا سرمایه‌گذار این کار را انجام داده است، اما یکی از دلایل احتمالی این است که ممکن است کلیدهای کیف خود را گم کرده باشد. همچنین، مشخص نیست که چرا این آدرس دوباره فعال شده، ولی به نظر می‌رسد که دارنده اصلی یا شخص دیگری کلیدهای کیف را پیدا کرده است.

اما این کیف پول در مدتی که غیرفعال بود، چقدر سود کرده است؟ قبل از خاموش شدن، ارزش ذخایر DOGE این آدرس حدود ۱،۳۶۵ دلار بود. با توجه به قیمت روز دوج کوین، ذخایر این کیف پول اکنون حدود ۱۲۳،۱۵۵ دلار ارزش دارد که نشان‌دهنده سود ۱۲۱،۷۹۰ دلاری یا بازدهی فوق‌العاده ۸،۹۲۲ درصدی است!

البته لازم به ذکر است که این کیف پول پس از فعال شدن، حدود ۵۵۰،۹۹۹ دوج کوین را به دو آدرس منتقل کرده است. مشخص نیست که هدف پشت این تراکنش چه بوده؛ چون هیچ یک از این کیف پول‌ها به هیچ صرافی شناخته‌شده‌ای متصل نیستند. به طور کلی، دارندگان زمانی که بخواهند دارایی‌های خود را بفروشند، از صرافی‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین این انتقال‌ها ممکن است برای اهداف مربوط به فروش انجام نشده باشند.

 

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر