|
کدخبر: 293729

پیش بینی مهم از آینده قیمت بیت کوین در کوتاه مدت

با افزایش نوسانات قیمت بیت کوین در نزدیک سطح ۲۸ هزار و ۸۷۵ دلار، گمانه‌زنی‌ها درباره تداوم روند نزولی بیت کوین به زیر سطح ۲۸ هزار دلار افزایش یافته است.

اقتصاد پیش بینی مهم از آینده قیمت بیت کوین در کوتاه مدت

بازار ارزهای دیجیتال با کاهش قیمتی جزئی در روزهای گذشته مواجه شده است و در همین راستا، بیت کوین (BTC) کاهش حدود سه درصدی قیمت را تجربه کرده است. اما عوامل مختلف تاثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال، چه بوده و این بازار چه مسیری را خواهد پیمود؟

بر اساس داده‌های جدید، اخیراً تغییر قابل توجهی در یکی از شاخص‌های اصلی بیت کوین که می‌تواند به طور قابل توجهی بر حرکت قیمت آن تأثیر بگذارد، شناسایی شده است. سرمایه‌گذاران و تحلیلگران در تلاش برای درک تاثیر پیامدهای ناشی از آن بر مسیر ارزهای دیجیتال هستند.

افزایش تعداد آدرس‌های فعال

بیت کوین، مانند دیگر دارایی‌های مالی، روندها و الگوهایی را از خود نشان می‌دهد که می‌تواند چشم‌اندازهای ارزشمندی را در مورد نوسانات قیمت آن ارائه دهد. داده‌های جدید Cryptoquant تغییر جالبی را در الگوی آدرس‌های فعال بیت‌کوین نشان داده است.

نمودار ارائه‌شده نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین معمولاً به دنبال کاهش نرخ هش و زمانی که تعداد آدرس‌های فعال از یک آستانه خاص فراتر می‌رود، افزایش پیدا می‌کند. در سال جاری، تعداد آدرس‌های فعال اکثرا از ۹۰۰ هزار تا ۱.۱ میلیون در روز متغیر بوده است.

با این حال، این الگو در یکم ماه می سال جاری تغییر کرده است و تعداد آدرس‌های فعال به رکورد جدید ۱.۳ میلیون رسیده که بالاترین رقم ثبت شده در یک سال اخیر است.

این افزایش در آدرس‌های فعال، حاکی از تغییر بالقوه در پویایی بازار است و حس کنجکاوی را در میان معامله‌گران و تحلیل‌گران برانگیخته است. با این وجود، نمی‌توان با قاطعیت درباره تاثیر این تغییرات بر قیمت بیت کوین نظر داد.

روند قیمت بیت کوین

رمزارز محبوب بازار در حال حاضر و با روند نزولی بازار ارز دیجیتال، در قیمت ۲۸ هزار و ۸۹۴ دلار معامله می‌شود و در شبانه‌روز گذشته، ۱.۶۳ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است. در نمودار چهار ساعته، این ارز دیجیتال بالاتر از میانگین متحرک‌نمایی (moving average) ۵۰ روزه قرار گرفته است، که به‌عنوان یک سطح حمایتی مهم در حدود ۲۸ هزار و ۷۰۰ دلار عمل می‌کند.

سطح مذکور، مقاومت قابل توجهی را برای بیت کوین در طول هفته ایجاد کرده است. با این حال، بستن کندل‌های قیمت بالاتر از سطح ۲۸ هزار و ۷۰۰ دلار، احتمال بازگشت صعودی را برای بیت کوین افزایش می‌دهد.

بیت کوین ممکن است که با حمایت فوری نزدیک به سطح ۲۷ هزار و ۶۰۰ دلار روبرو شود و این مسئله توسط خط روند در نمودار چهار ساعته نشان داده شده است. اگر قیمت از سطح ۲۷ هزار و ۶۰۰ دلار عبور کند، بیت کوین می‌تواند به سطح پشتیبانی بعدی خود در ۲۷ هزار و ۲۰۰ دلار برسد. از سوی دیگر، اگر بیت کوین با موفقیت از سطح ۲۹ هزار و ۶۰۰ دلار عبور کند، قیمت آن به طور بالقوه می‌تواند به سطح ۳۰ هزار و ۴۰۰ دلار برسد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها