|
کدخبر: 294443

منتظر بیت کوین ۳۰ هزار دلاری باشیم؟ + آخرین قیمت

بیت کوین از سطح حمایت ۲۵ هزار و ۸۰۰ دلاری بازگشته است و حالا سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر حرکت بعدی این ارز دیجیتال پیشرو هستند.

اقتصاد منتظر بیت کوین ۳۰ هزار دلاری باشیم؟ + آخرین قیمت

بیت کوین با ۱.۸۸ درصد افزایش، در سطح ۲۶ هزار و ۸۰۰ دلار معامله می‌شود. پس از هشت روز کاهش متوالی، قیمت این ارز دیجیتال وارد یک فاز اصلاحی صعودی شده است.

جورین تایمر، مدیر شرکت سرمایه‌گذاری فیدلیتی، ادعا می‌کند که بیت کوین اکنون با طلا همسو شده است، اما وی نسبت به حرکت این ارز دیجیتال به سطح ۳۰ هزار دلار هشدار می‌دهد.

تجزیه و تحلیل تایمر دو همبستگی منفی را نشان می‌دهد؛ اولی بین بیت کوین و بازده واقعی TIPS دو ساله در سطح ۸۸ درصد و دیگری در سطح ۶۳ درصد بین بیت کوین و نرخ مخارج مصرفی شخصی (PCE).

این مطالعه همبستگی با استخراج از داده‌های سال ۲۰۱۸، بیت کوین را با طلا از نظر پاسخ آنها به عوامل نرخ واقعی مقایسه می‌کند. تایمر همچنین نقش بیت کوین را به عنوان یک محافظ تورم قدرتمند، شبیه به طلا می‌داند.

اهمیت بیت کوین در مالکیت آن توسط افراد

به گفته مایکل سیلور، رئیس اجرایی سابق MicroStrategy، یکی از دلایلی که افراد بیت کوین را خریداری می‌کنند این است که آن را یک تعهد اخلاقی و یک دارایی حیاتی برای جامعه می‌دانند.

سیلور استدلال می‌کند که پول سنتی در حال افول است و در ادامه مواردی از آشفتگی مالی در آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا را مثال می‌زند. به گفته سیلور، حتی ارزهای فیات تثبیت شده نیز با آینده نامشخصی روبرو هستند. او معتقد است که بانک‌ها و ارزهای فیات به دلیل افزایش تورم و احتمال بحران‌های پیش رو در حال از دست دادن اعتماد عمومی هستند.

سیلور معتقد است که مردم به دلیل کاهش اعتمادشان به ارزهای فیات متعارف، از رمزارزها استقبال می‌کنند. او ادعا می‌کند که کالاهایی مانند طلا، نفت و دارایی‌های دیگر در مقایسه با گزینه‌های جایگزین به اندازه کافی برای معاملات روزمره سازگار نیستند.

بنابراین، این ارز دیجیتال به عنوان کالایی عمل می‌کند که برای انواع تراکنش‌ها ضروری است و راه حلی برای چالش‌های مالی رو به رشد جهانی ارائه می‌دهد.

کاهش نقدینگی بیت کوین در صرافی بایننس

به گفته اوبرت، تحلیلگر Kaiko، نقدینگی بیت کوین در صرافی بایننس از ابتدای فوریه به طور قابل توجهی کاهش داشته و از حدود ۴۵ میلیون دلار به ۱۶ میلیون دلار در اوایل ماه می کاهش یافته است.

توقف کمپین ۱۰ ماهه بایننس با کارمزد صفر برای ۱۳ جفت BTC، دلیل اصلی کاهش نقدینگی بود که باعث شد بازارسازان از این پلتفرم خارج شوند.

اوبرت همچنین خاطرنشان کرد که حجم معاملات ماهانه این ارز دیجیتال، از ۱۶ میلیارد دلار در ماه مارس به دو میلیارد دلار در آوریل کاهش یافته است. گفتنی است، کاهش نقدینگی به‌ویژه پس از موج اخیر سقوط بانک‌ها در اوایل سال جاری قابل توجه بوده است.

این ارز دیجیتال در حال حاضر ۲۶ هزار و ۸۰۰ دلار قیمت دارد و از نقطه نظر تکنیکال، حمایت نزدیک به ۲۶ هزار و ۳۰۰ دلار را حفظ کرده است. با شکست سطح حمایت ۲۶ هزار و ۸۰۰ دلاری در روزهای گذشته، اکنون سطح مذکور به یک مقاومت بالقوه برای بیت کوین تبدیل شده است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) و اندیکاتور (MACD)، در حال حاضر در شرایط اشباع فروش قرار دارند. این مسئله نشان می‌دهد که اگر بیت کوین سطح بالای ۲۶ هزار دلار را حفظ کند، احتمال بهبود روند قیمت تا سطوح ۲۷ هزار و ۵۰۰ و سپس ۲۷ هزار و ۸۰۰ دلار وجود دارد.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که میانگین متحرک‌نمایی ۵۰ روزه (EMA) یک مقاومت قابل توجه را در حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار ایجاد کرده که نشان‌دهنده وجود احساس نزولی در بازار است.

حفظ سطح ۲۶ هزار دلار به عنوان حمایت محوری بیت کوین بسیار مهم است. اگر بیت کوین بتواند بالاتر از این سطح باقی بماند، به طور بالقوه قیمت سطوح مقاومت بعدی را در ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار و سپس ۲۸ هزار و ۴۰۰ دلار آزمایش خواهد کرد.

از سوی دیگر، در صورت تداوم روند نزولی و از دست رفتن حمایت ۲۶ هزار دلار، انتظار می‌رود حمایت بعدی در حدود سطح ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی در ۲۵ هزار و ۳۰۰ دلار قرار گیرد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر