|
کدخبر: 293424

صادرات فولاد ایران کاهش پیدا کرد

طبق آمار، در سالی که گذشت نسبت به سال ۱۴۰۰، میزان صادرات فولاد ایران افت قابل توجهی را تجربه کرده است. در مجموع قریب به ۱۴ میلیون و ۶۴۰ هزار تن انواع اقلام فولادی (شمش، محصولات و مقاطع فولادی و آهن اسفنجی) صادر شده که نسبت به میزان صادرات صورت گرفته در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، افت چهار تا ۱۸ رصدی رخ داده است.

طبق آنچه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از آمار صادرات فولادی‌ها در سال گذشته و مقایسه آن با حجم واردات در یکساله ۱۴۰۰، در سالی که گذشت میزان صادرات کل مقاطع طویل فولادی و شمش فولاد کمترین میزان افت و صادرات آهن اسفنجی بیشترین میزان کاهش صادرات را نسب به آمار صادراتی در سال ۱۴۰۰ ثبت کرده‌اند.

در سال ۱۴۰۱ از مجموع  دو میلیون و ۷۳۱ هزار تن کل مقاطع طویل فولادی صادر شده که نسبت به دو میلیون و ۸۴۱ هزار تن صادراتی در سال ۱۴۰۰ افت چهار درصدی داشته، ۱۳۶ هزار تن تیرآهن، دو میلیون و ۴۲۱ هزار تن میلگرد و ۱۷۴ هزار تن نبشی، ناودانی و سایر مقاطع سهم صادراتی داشته‌اند که به ترتیب تیرآهن شش درصد، میلگرد و نبشی، ناودانی و... هریک سه درصد نسبت به میزان صادرت شده آن‌ها در یکساله ۱۴۰۰ کاهش صادرات  ثبت شده است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها