|
کدخبر: 293356

تعطیلی ۹ صرافی ارز دیجیتال

دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) و سازمان قضایی اوکراین، ۹ صرافی ارز دیجیتال را که به ادعای آنها به مجرمان سایبری کمک می‌کردند و از آنها حمایت می‌کردند، شناسایی و دامنه‌هایشان را از دسترس خارج کردند. مسئولان ادعا کردند که این مبادلات به مجرمان سایبری امکان می‌دهد تا اقدامات پول‌شویی را نادیده بگیرند.

اقتصاد تعطیلی ۹ صرافی ارز دیجیتال

بر اساس بیانیه‌ای که در ابتدای ماه می منتشر شده است، دفتر فیلد دیترویت اف‌بی‌آی و پلیس ملی اوکراین به دنبال هماهنگی‌های انجام‌شده و با مجوز دادگاه، اقدام به تعطیلی و توقیف دامنه‌های ۹ صرافی مبادله ارز دیجیتال کردند.

دامنه‌هایی که تعطیل شده بودند، شامل وب‌سایت‌های ۲۴xbtc.com ،۱۰۰btc.pro ،pridechange.com و bitcoin۲۴.exchange بودند. به گفته گزارش‌ها، هر یک از این صرافی‌ها خدمات مبادله ارز دیجیتال را بدون ثبت نام و احراز هویت به کاربرانشان ارائه می‌دادند و بسیاری از قوانین و مقررات مورد نیاز برای صرافی‌های مجاز ارز دیجیتال را رعایت نمی‌کردند.

در اطلاعیه FBI آمده است که این صرافی‌ها، که خدمات خود را به دو زبان انگلیسی و روسی ارائه می‌دادند، از اقدامات ضدپولشویی “ضعیف” بهره می‌بردند و بررسی اطلاعات KYC حداقلی یا در برخی موارد هیچ گونه KYC را از کاربران دریافت نمی‌کردند. این سازمان مدعی شد که این نوع صرافی‌های غیرمجاز “به عنوان مراکز مهم در اکوسیستم جرائم سایبری در حال ارائه خدمت بوده‌اند”.

بر اساس گزارش این نهاد، بسیاری از این صرافی‌های ارز دیجیتال “در انجمن‌های آنلاین اختصاصی جرایم” تبلیغ شده بودند. اف‌بی‌آی در چند ماه گذشته در بسیاری از موارد مرتبط با ارزهای دیجیتال دخالت داشته است.

 

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها