|
کدخبر: 292575 سینا ستوده

گفت‌وگوی گسترش نیوز با کارشناس ارزهای دیجیتال؛

ترفندهای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال / وقت خرید است یا فروش؟

کریمیان گفت: تا اواخر شهریور سال آینده بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید. نیمه نخست سال جاری بهترین زمان برای خرید است و برای فروش باید حداقل یک‌ساله صبر کرد.

اقتصاد ترفندهای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال / وقت خرید است یا فروش؟

با افزایش قیمت بیت‌کوین و تاثیر مستقیمی که این رمزارز بر بازار ارزهای دیجیتال دارد، بحث خرید و سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها بار دیگر داغ شده است. با توجه به اینکه به تعداد اعضای خانواده رمزارزها روز به روز افزوده می‌شود، این سوال برای مردم پیش می‌آید که آیا سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به صرفه است و اگر قصد خرید داریم، کدام رمزارز برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است. برای پاسخ به این سوالات گفتگویی با علیرضا کریمیان؛ کارشناس بازار ارزهای دیجیتال داشتیم. در ادامه همراه ما باشید.

کریمیان

تاثیر هک شدن صرافی‌ها بر ارزهای دیجیتال

علیرضا کریمیان؛ کارشناس بازار ارزهای دیجیتال در خصوص تاثیر هک شدن صرافی‌های ارز دیجیتال بر بازار رمزارزها گفت: بازار کریپتو، بازاری غیرمتمرکز و نوپا است و مدام درحال بروزرسانی، تغییر و تحول است. این‌گونه هک‌ها ناگزیر اتفاق می‌افتد و تاثیر منفی روی بازار می‌گذارد و باعث ایجاد ناامنی در بازار رمزارزها می‌شود.

مخالفت بانک مرکزی آمریکا با بیت کوین

وی ضمن اشاره به صحبت‌های تند سناتورهای آمریکایی درباره بیت‌کوین و رمزارزها و دلیل مخالفت آنها با ارزهای دیجیتال، گفت: وقتی که واحد پولی یک کشور به عنوان ارز اول دنیا شناخته می‌شود و مبنای مراودات مالی در تمام کشورها دلار است، قاعدتا زمانی که یک رقیب یا جایگزین احتمالی برای آن پیدا شود مخالفت‌ها هم بیشتر می‌شود. این طبیعی است که مقامات آمریکایی و بانک مرکزی این کشور با بیت کوین و ارزهای دیجیتال مخالفت داشته باشند.

کریمیان ادامه داد: رفته رفته میزان اعتماد مردم آمریکا به بیت‌کوین و رمزارزها مشخص خواهد شد.  بازار ارزهای دیجیتال کامیونیتی و طرفداران خاص خود را دارد. بازار رمزارزها از ابتدا با چالش‌ها، بالا و پایین‌های بسیاری مانند کلاهبرداری برخی از رمزارزها، آلت‌کوین ها و همچنین اتفاقاتی مانند هک شدن توییتر، صرافی‌ها و... روبه‌رو بوده است، تمامی این‌ها در کوتاه‌مدت اثر منفی بر بازار گذاشته اما در بلندمدت اصلاح شده و بازار مثبت شده است.

وی ادامه داد: بازار ارزهای دیجیتال نسبت به سایر بازارها حاشیه بیشتری دارد. این حاشیه‌ها به واسطه نبود پشتوانه قوی است. به عنوان مثال اگر بانکی در آمریکا ورشکسته شود دولت آن را حمایت می‌کند و اجازه کاهش ارزش دلار را نمی‌دهد. در بازار ارزهای دیجیتال نیز کامیونیتی‌ها و طرفداران سرسخت آن باعث شدند که ارزش این رمزارز به ویژه بیت ‌کوین حفظ شود.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال آینده

این کارشناس اقتصادی در واکنش به خبرهایی که در فضای مجازی راجع به پیش‌بینی بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری پخش شده، گفت: به نظر من تا سال آینده رسیدن بیت کوین به رقم ۵۰۰ هزار دلار بعید است اما می‌توان پیش بینی کرد که تا اواخر شهریور سال آینده بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار برسد. دلیل این افزایش قیمت هم «هاوینگ» (هاوینگ یا نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین به گونه‌ای طراحی شده که تقریبا هر چهار سال پاداش آن به ماینرها نصف می‌شود) بیت‌کوین است که در اردیبهشت ماه سال آینده اتفاق می‌افتد. احتمالا ۶ ماه بعد از «هاوینگ» قیمت بیت‌کوین افزایش یابد. در نتیجه ارزش بیت‌کوین به دلیل کمبود عرضه و بالا رفتن تقاضا افزایش یابد.

چگونه سرمایه‌گذاری کنیم؟

کریمیان درباره سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها اظهار کرد: در سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت شخص باید با علم و دانش و همچنین با توجه به اخباری لحظه ای بازار سرمایه‌گذاری کند. با پیش‌بینی مناسب از وضعیت بازار سرمایه‌گذاری درستی در این بازار انجام خواهد شد. با توجه به اینکه عامه مردم این دانش را ندارند، بهتر خود را درگیر نوسانات بازار نکنند و سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار کریپتو داشته باشند. تا اواخر شهریور بهترین زمان برای خرید است و برای فروش باید حداقل یک‌ساله صبر کنند.

کدام رمزارزها برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

وی در پاسخ به این سوال که مردم کدام رمزارزها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند، توضیح داد: از نظر من بهتر است که ۷۰ درصد مبلغ خود را بر روی بیت‌کوین، ۲۰ درصد اتریوم و مابقی سرمایه خود را بر روی آلت‌کوین‌هایی که کامیونتی قوی‌تری دارند سرمایه‌گذاری کنند.

علیرضا کریمیان در پایان گفت: یکی از مسائلی که مردم به آن توجه نمی‌کنند و بعد از خرید یک رمزارز ضرر می‌کنند، کامیونیتی آن رمزارز که پشتوانه اصلی رمزارزها است و اگر آنها نباشند و خریدهای سنگین انجام ندهند هیچ اتفاقی در بازار رمزارزها نمی‌افتد. پس سرمایه‌گذاران باید قبل از خرید یک رمزارز به کامیونیتی آن دقت کنند سپس سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند که هم ریسک کمتری داشته باشد و هم سود بیشتری را از آن خود کنند.

 

  • ناشناس ارسالی در

    سینا چی رو ستوده؟ ستوده نستوده
    ستو ده یک ستوده دو ستوده سه، ستوده دنده به د نده، ستوده هی برمیگرده.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها