|
کدخبر: 291354

اظهارات فرزین قیمت دلار را نزولی می کند؟

قیمت دلار با عقبگرد نسبت به روز گذشته، به یک کانال پایین‌تر سقوط کرد و وارد کانال ۴۰ هزار تومان شد.

اقتصاد اظهارات فرزین قیمت دلار را نزولی می کند؟

قیمت دلار دیروز در بازار تهران در مسیر کاهشی حرکت کرد و یک کانال پایین آمد و وارد کانال ۴۹ هزار تومان شد. این در شرایطی است که گزارش‌ها حاکی از آن است که بازار فردوسی در روزهای گذشته خلوت شده و جنب و جوشی دیده نمی‌شود.

آن‌طور که از شواهد بازار پیداست، مشتری آن‌چنانی در بازار ارز وجود ندارند و مشتریان بازار به نوعی غیب شده‌اند.

تاثیر اخبار مثبت سیاسی روی بازار

در حال حاضر برخی معامله‌گران به اخبار مثبت روابط سیاسی میان ایران و عربستان اشاره می‌کنند و معتقدند این موضوع بیشترین تاثیر را در کاهش قیمت دلار امروز داشته است.

تحلیلگران با اشاره به اخبار مثبت درباره روابط ایران و عربستان، می‌گویند: این اخبار توانسته بر بازار اثر بگذارد. هر موقع اخباری در مورد گشایش روابط ایران و عربستان منتشر می‌شود روند قیمت دلار نزولی می‌شود.

به باور آنها، فعالان بازار به شرایط سیاسی توجه می‌کنند، پیگیر اخبار هستند و عرضه و تقاضایشان را با این اخبار تنظیم‌ می‌کند.

سیگنال رییس‌کل بانک مرکزی به بازار ارز

در این میان، ریبس کل بانک مرکزی در تازه‌ترین اظهارنظر درباره قیمت دلار، تاکید کرد: نرخ‌های تلگرامی ارز ساختگی و تحریف شده است و هیچکدام از نیازهای کشور با این نرخ تامین نمی‌شود.

محمدرضا فرزین در واکنش به نرخ‌های تلگرامی دلار، گفت: در کشور یک نرخ ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان داریم که ثابت است و ممکن است یک تا دو درصد تغییر کند.

وی افزود: نرخ ارز دیگر، نرخی است که در مرکز مبادله ارز و طلا در محدود ۲ تا ۳ درصد جابه‌جا می‌شود؛ بنابراین ثابت است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اینکه درباره نوسان نرخ ارز صحبت می‌شود، مربوط به نرخ‌های ارز تلگرامی است و این بحث انتظاراتی است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۶۵ میلیارد ارز کشور با نرخ‌هایی که اشاره شد تامین شده بود و اینکه در بازار قاچاق یا با پول‌های پولشویی ارز مبادله می‌شود، صحیح نیست.

فرزین درباره برخورد با متخلفان گفت: از دستگاه‌های مربوط خواستیم با متخلفان بازار ارز مقابله کند و آنها نیز قول مساعدت داده‌اند.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: روزانه نرخ ارز را در مرکز مبادله ارز و طلا اعلام می‌کنیم و مردم باید به این نرخ توجه کنند و اگر نوساناتی در این نرخ باشد، پاسخگو هستیم.

وی اظهارداشت: نرخ‌های تلگرامی ارز ساختگی و تحریف شده است و هیچکدام از نیازهای کشور با این نرخ تامین نمی‌شود.

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها